• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Många klockor har kommit och gått men tror nog denna skulle vara svår att avyttra
20240130_173212.jpg

Vilken branch? Vi ”smyckesnasare” är absolut med på att det finns (däremot kan man väl -om man vill- krångla till det och vara inne och filosofera om att det är de i legeringen ingående metallerna som oxiderar).
Klockor. Men det finns idioter i alla branscher. Bara förvånad hur övertygade vissa är själva att de blundar för sunt förnuft. Senast var det grundaren av Berneron som tom blev otrevlig och sedan blockade mig.

Mycket trevlig klocka, avskyr dock det gråa bandet den kommer på. Dessvärre ingen small inne så får avvakta ett beslut tills jag hunnit testa en sådan.
Är det large som du testat? Har 16,5 cm handled och hade valt large alla dagar i veckan (trots att jag i regel föredrar mindre ur) men är ju smaksak. Likaså med bandet, gillar faktiskt det gråa. Mitt band mjukande ganska snabbt. Grym klocka oavsett. Om det är en large du testar på bilden så hade jag inte valt en mindre.

Är det large som du testat? Har 16,5 cm handled och hade valt large alla dagar i veckan (trots att jag i regel föredrar mindre ur) men är ju smaksak. Likaså med bandet, gillar faktiskt det gråa. Mitt band mjukande ganska snabbt. Grym klocka oavsett. Om det är en large du testar på bilden så hade jag inte valt en mindre.
Ja precis, en large på handleden där! Har ungefär 18-19cm handleder och är helt klart inställd på den storleken men vem vet, den mindre kanske ser helt rätt ut. Blir väl så när man läser kommentarer om storlekarna och puristerna pekar med hela handen om small.. Samt att det är riktigt snyggt med small förutsatt man har pondus och övrig stil att bära upp den. Vilket jag ödmjukt nog får säga att jag kanske inte har.

Ja precis, en large på handleden där! Har ungefär 18-19cm handleder och är helt klart inställd på den storleken men vem vet, den mindre kanske ser helt rätt ut. Blir väl så när man läser kommentarer om storlekarna och puristerna pekar med hela handen om small.. Samt att det är riktigt snyggt med small förutsatt man har pondus och övrig stil att bära upp den. Vilket jag ödmjukt nog får säga att jag kanske inte har.
Small idag är mindre än klassiska 23-24 mm Tank LC. Möjligt du hade kunnat vänja dig med den äldre. Nya small bör kännas för liten.

Har du 18-19 så tror jag likt @Aurum att den kommer att kännas liten. Tycker att den var alldeles för liten på mina 16,5 cm handleder och då är jag ändå van vid mindre ur så blev förvånad. Köpte en large till mig och en small till flickvännen, tänkte att jag nog skulle låna hennes vid väl valda tillfällen men upplever inte att den bärs bra på mig. Men det är ju smaksak. Personligen tycker jag i att folk i regel bär för stora ur men nya must i small ser för liten ut på de flesta handleder IMO.

Large ser ut att sitta bra på din handled. Small blir väl litet på 18-19cm. Men det där är inte bandet som är original till Tank Must?

Tillbaka
Topp