Yes, men var länge sedan jag använde den.Har vi några trevliga Pashor på forumet? Jag har gått och blivit barnsligt förtjust i modellen. Har t.o.m. varit nära på att klicka hem den här vulgära varianten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, men var länge sedan jag använde den.Har vi några trevliga Pashor på forumet? Jag har gått och blivit barnsligt förtjust i modellen. Har t.o.m. varit nära på att klicka hem den här vulgära varianten.
Det är verkligen en otroligt härlig modell. En klocka som inte skäms för sig på något sätt. Vågar nästan påstå att den måste vara i guld också.Yes, men var länge sedan jag använde den.
Väldigt vulgär. Tycker tyvärr 38 mm är lite stort och gillar inte tavlan på den mindre. Men den passar fint i guld ja.Det är verkligen en otroligt härlig modell. En klocka som inte skäms för sig på något sätt. Vågar nästan påstå att den måste vara i guld också.
Blev helt plötsligt en ännu trevligare fredag! Lite försenad 30årspresent till mig själv och efter ett bra år på jobbet är min ursäkt till denna. Hade initialt siktet inställt på en Reverso men tänkte att det är roligare med guld än stål i denna prisklass.
En Cartier Tank Louis WGTA0067 fick det bli! Lyckades få den på ett annat band än det gråa den kom på men vill redan börja komplettera med andra färger.
Fin! Gillar varken materialet eller formen på det svarta. Skulle testat utan stoppning och skurna kanter. Ser ingen anledning till att köpa originalband.Blev helt plötsligt en ännu trevligare fredag! Lite försenad 30årspresent till mig själv och efter ett bra år på jobbet är min ursäkt till denna. Hade initialt siktet inställt på en Reverso men tänkte att det är roligare med guld än stål i denna prisklass.
En Cartier Tank Louis WGTA0067 fick det bli! Lyckades få den på ett annat band än det gråa den kom på men vill redan börja komplettera med andra färger.
Tack! Kommer helt klart byta ut bandet. Har du några tips på tillverkare som gör bra och snygga band som passar klockan? Tycker det svarta du har på din bild på bordet några inlägg ovan är fenomenalt!Fin! Gillar varken materialet eller formen på det svarta. Skulle testat utan stoppning och skurna kanter. Ser ingen anledning till att köpa originalband.
Camille fournet och Molequin.Tack! Kommer helt klart byta ut bandet. Har du några tips på tillverkare som gör bra och snygga band som passar klockan? Tycker det svarta du har på din bild på bordet några inlägg ovan är fenomenalt!
Mkt fin, grattis!Blev helt plötsligt en ännu trevligare fredag! Lite försenad 30årspresent till mig själv och efter ett bra år på jobbet är min ursäkt till denna. Hade initialt siktet inställt på en Reverso men tänkte att det är roligare med guld än stål i denna prisklass.
Jag fick inte det (frågade inte heller om det)Snabb fråga. Brukar Cartier lämna tillbaka utbytta delar till kund vid service?
Då menar jag om man lämnar till butiken i Stockholm.
Mycket bra - grattis! Är det den som är typ 25x33?Blev helt plötsligt en ännu trevligare fredag! Lite försenad 30årspresent till mig själv och efter ett bra år på jobbet är min ursäkt till denna. Hade initialt siktet inställt på en Reverso men tänkte att det är roligare med guld än stål i denna prisklass.
Tack så mycket! Precis, den större av de två kvartsarna.Mycket bra - grattis! Är det den som är typ 25x33?
Inga delar tillbaka efter service, gäller hela Richemont-koncernen.Snabb fråga. Brukar Cartier lämna tillbaka utbytta delar till kund vid service?
Då menar jag om man lämnar till butiken i Stockholm.
Tyvärr inga direkta tips mer än att vi har några på forumet som gör otroligt fina band. Viktigast är nog att veta vad man vill ha. Mitt band ovan kan vara ett vintage originalband. Klockan är från tidigt 50-tal. Jag kortade det för att passa min handled. Skulle säga det är perfekt. Skurna kanter, ostoppat, relativt tunt och riktigt mörkblått. Typ som visarna. Tror det är ett kalvband, anilint. Man behöver inte ha hårt lackade band, varken präglade eller i exotiskt skinn.Tack! Kommer helt klart byta ut bandet. Har du några tips på tillverkare som gör bra och snygga band som passar klockan? Tycker det svarta du har på din bild på bordet några inlägg ovan är fenomenalt!
Värdens bästa klocka till t-shirt och jeans!
Fint val, grattis! Som jag tidigare postat om köpte jag original till min must som jag är nöjd med. Även köpt Molequin men sålde det direkt då färgen inte överensstämde med bilderna på hemsidan men verkade vara av bra kvalitet.Blev helt plötsligt en ännu trevligare fredag! Lite försenad 30årspresent till mig själv och efter ett bra år på jobbet är min ursäkt till denna. Hade initialt siktet inställt på en Reverso men tänkte att det är roligare med guld än stål i denna prisklass.
Upplevde samma sak.Tycker original-bandet börjar mjukna upp efter användning 10-15 dagar
Har du bytt visare på den där?Carrée på handleden denna lata söndag.
Ah ballt! Fick du göra sånt utan gnäll hos AD? Eller kanske hittade någon lite mer flexibel urmakare? (eller vem vet kanske fixade själv? (enda gången jag har satt på tavla och visare så slutade det med att sekundvisaren gick av på mitten)
Jobbet gjordes av min lokala uris där jag är stammis. Räknar kallt med att Cartier själva skulle tokvägrat.Ah ballt! Fick du göra sånt utan gnäll hos AD? Eller kanske hittade någon lite mer flexibel urmakare? (eller vem vet kanske fixade själv? (enda gången jag har satt på tavla och visare så slutade det med att sekundvisaren gick av på mitten)
Bara att gravera in något på baksidan så är du fast sen! Funderat på något liknandeCartiern fick hänga med till förlossningen av min son. Kanske sparar den till att han blir äldre - om inte flipparsjukan slår till.
Grattis!Cartiern fick hänga med till förlossningen av min son. Kanske sparar den till att han blir äldre - om inte flipparsjukan slår till.
Uppdatering …Hade lämnat in två klockor hos Cartier för gravyr. Blev något irriterad när jag skulle hämta ut klockorna och de graverat fel text på fel klocka. Går säkert att åtgärda men föga imponerande.