• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Har vi några trevliga Pashor på forumet? Jag har gått och blivit barnsligt förtjust i modellen. Har t.o.m. varit nära på att klicka hem den här vulgära varianten.
IMG_8023.jpeg
Yes, men var länge sedan jag använde den.
IMG_1447.jpeg
IMG_1304.jpeg

Blev helt plötsligt en ännu trevligare fredag! Lite försenad 30årspresent till mig själv och efter ett bra år på jobbet är min ursäkt till denna. Hade initialt siktet inställt på en Reverso men tänkte att det är roligare med guld än stål i denna prisklass.

IMG_8945.jpg
IMG_8946.jpg

En Cartier Tank Louis WGTA0067 fick det bli! Lyckades få den på ett annat band än det gråa den kom på men vill redan börja komplettera med andra färger.

IMG_8962.jpg

IMG_8951.jpg
IMG_8952.jpg
IMG_8954.jpg

Senast ändrad:
Blev helt plötsligt en ännu trevligare fredag! Lite försenad 30årspresent till mig själv och efter ett bra år på jobbet är min ursäkt till denna. Hade initialt siktet inställt på en Reverso men tänkte att det är roligare med guld än stål i denna prisklass.

IMG_8945.jpg
IMG_8946.jpg

En Cartier Tank Louis WGTA0067 fick det bli! Lyckades få den på ett annat band än det gråa den kom på men vill redan börja komplettera med andra färger.

IMG_8962.jpg

IMG_8951.jpg
IMG_8952.jpg
IMG_8954.jpg

Grattis! Bra val :).

IMG_8945.jpg
IMG_8946.jpg

IMG_8962.jpg

IMG_8951.jpg
IMG_8952.jpg
IMG_8954.jpg
Fin! Gillar varken materialet eller formen på det svarta. Skulle testat utan stoppning och skurna kanter. Ser ingen anledning till att köpa originalband.

Fin! Gillar varken materialet eller formen på det svarta. Skulle testat utan stoppning och skurna kanter. Ser ingen anledning till att köpa originalband.
Tack! Kommer helt klart byta ut bandet. Har du några tips på tillverkare som gör bra och snygga band som passar klockan? Tycker det svarta du har på din bild på bordet några inlägg ovan är fenomenalt!

IMG_8945.jpg
IMG_8946.jpg

IMG_8962.jpg

IMG_8951.jpg
IMG_8952.jpg
IMG_8954.jpg
Mkt fin, grattis!
@danko här på forumet har gjort band till min mini
IMG_0205.jpeg

Dettta är gjort av rocka. Är mkt nöjd.

Senast ändrad:

IMG_8945.jpg
IMG_8946.jpg

IMG_8962.jpg

IMG_8951.jpg
IMG_8952.jpg
IMG_8954.jpg
Mycket bra - grattis! Är det den som är typ 25x33?

Tack! Kommer helt klart byta ut bandet. Har du några tips på tillverkare som gör bra och snygga band som passar klockan? Tycker det svarta du har på din bild på bordet några inlägg ovan är fenomenalt!
Tyvärr inga direkta tips mer än att vi har några på forumet som gör otroligt fina band. Viktigast är nog att veta vad man vill ha. Mitt band ovan kan vara ett vintage originalband. Klockan är från tidigt 50-tal. Jag kortade det för att passa min handled. Skulle säga det är perfekt. Skurna kanter, ostoppat, relativt tunt och riktigt mörkblått. Typ som visarna. Tror det är ett kalvband, anilint. Man behöver inte ha hårt lackade band, varken präglade eller i exotiskt skinn.

Mocka som nämndes gillar jag inte, men nubruk kan vara kul.

IMG_8945.jpg
IMG_8946.jpg

IMG_8962.jpg

IMG_8951.jpg
IMG_8952.jpg
IMG_8954.jpg
Fint val, grattis! Som jag tidigare postat om köpte jag original till min must som jag är nöjd med. Även köpt Molequin men sålde det direkt då färgen inte överensstämde med bilderna på hemsidan men verkade vara av bra kvalitet.
IMG_8023.jpeg

IMG_8022.jpeg

Ah ballt! :D Fick du göra sånt utan gnäll hos AD? Eller kanske hittade någon lite mer flexibel urmakare? (eller vem vet kanske fixade själv? :D (enda gången jag har satt på tavla och visare så slutade det med att sekundvisaren gick av på mitten)
Jobbet gjordes av min lokala uris där jag är stammis. Räknar kallt med att Cartier själva skulle tokvägrat.

Hade lämnat in två klockor hos Cartier för gravyr. Blev något irriterad när jag skulle hämta ut klockorna och de graverat fel text på fel klocka. Går säkert att åtgärda men föga imponerande.
Uppdatering …
Som jag misstänkte gick det inte att polera bort gravyrerna utan nya baklock behövde beställas. Fick information om att baklocken skulle ha samma serienummer som i certen. Idag fick jag besked om att klockorna finns att hämta men att baklocken har nya serienummer och att jag kan få nya garantikort med matchande serienummer. Håller tummarna för att gravyren blivit rätt denna gång.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp