• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Uppdatering …
Som jag misstänkte gick det inte att polera bort gravyrerna utan nya baklock behövde beställas. Fick information om att baklocken skulle ha samma serienummer som i certen. Idag fick jag besked om att klockorna finns att hämta men att baklocken har nya serienummer och att jag kan få nya garantikort med matchande serienummer. Håller tummarna för att gravyren blivit rätt denna gång.
Är locket enda stället där serienumret finns? Edit: bisarr story för övrigt, hoppas du får någon slags kompensation. Annars skulle jag maila folk högre upp i organisationen.

Är locket enda stället där serienumret finns? Edit: bisarr story för övrigt, hoppas du får någon slags kompensation. Annars skulle jag maila folk högre upp i organisationen.
Vet faktiskt inte eftersom jag inte har tillgång till klockorna. Räknar inte med någon kompensation, mest glad ifall jag slipper att ha med Cartier att göra.

Insåg nu att serienumret, utöver på garantikortet även står på värdebeviset. Är det någon som vet ifall serienumret står någonstans på klockan, annat än på boettlocket? Vi pratade alltså om modern Cartier must.

Senast ändrad:
Yes, men var länge sedan jag använde den.
IMG_1447.jpeg
IMG_1304.jpeg
VIlken samling!

Tjena!

Har hittat en beggad Santos (se bild), ägaren köpte ny och har aldrig polerat den.

Den är, som man kan tänka, rätt repig och har vissa dings. I övrigt tycker jag det är svårt att hitta santosar från tidigt 2000-tal som inte ser väldigt polerade ut, i min smak lite väl polerade.

Hur hade ni resonerat, är det smartare att köpa det här exet och själv lämna in för service plus polering (som den nog ändå behöver) och liksom börja om ”från början” med en egen första polering, eller hade ni köpt en polerad klocka i ”nyskick”, där klockan innan den polerades kanske var mindre sliten än den jag postar här?

IMG_6324.png

Bilagor

• IMG_6323.png
    IMG_6323.png
    650 KB · Visningar: 5
Tycker att den ser ovanligt rund ut för att påstås vara opolerad (i alla fall på bilden i boxen - kanske ser bättre ut om man får fler bilder i olika vinklar)
Jag hade sökt mig vidare efter något annat. Finns definitivt bättre alternativ där ute.

Har vi några trevliga Pashor på forumet? Jag har gått och blivit barnsligt förtjust i modellen. Har t.o.m. varit nära på att klicka hem den här vulgära varianten.

Köpte den här 2021 på chans till min fru. Tänkte att om hon inte ville ha den - så ville jag gärna ha den själv. Hon älskar den så tji fick jag. 38mm, 1998, "full set" . Såld i Cartier-butiken på Rodeo Drive, Beverly Hills...

Tog några bilder innan jag justerade länken till damstorlek (snyft...).

20211027_093629.jpg
20211027_113354.jpg
20231119_134541.jpg
20231119_133517.jpg
20211027_114257.jpg

Inne på Cartier hemsida och ser att vittavlad Santos i stål, både Large och Medium har plockats bort. Kan de verkligen ha utgått ur sortimentet, borde väl vara den modell som säljer bäst i Cartier utbud?

Ja, det är definitivt ett alternativ, har svårt att se att Cartier slutat sälja dem
Upplever att det händer lite till och från med alla möjliga modeller. Oftast räcker det att byta land för att de ska dyka upp igen. Om det beror på maintanance eller handlar om logisitk att sälja mer eller mindre i olika områden har jag ingen aning om. Likt dig svårt att tro att de slutar med en så bra säljande modell som stål santos

Upplever att det händer lite till och från med alla möjliga modeller. Oftast räcker det att byta land för att de ska dyka upp igen. Om det beror på maintanance eller handlar om logisitk att sälja mer eller mindre i olika områden har jag ingen aning om. Likt dig svårt att tro att de slutar med en så bra säljande modell som stål santos
Alright, verkar logiskt. Jag kom in på norska hemsidan och där fanns de, dock lite dyrare. 90 500 norska kronor för Medium

Uppdatering …
Som jag misstänkte gick det inte att polera bort gravyrerna utan nya baklock behövde beställas. Fick information om att baklocken skulle ha samma serienummer som i certen. Idag fick jag besked om att klockorna finns att hämta men att baklocken har nya serienummer och att jag kan få nya garantikort med matchande serienummer. Håller tummarna för att gravyren blivit rätt denna gång.
Hade faktiskt ett bra snack med en kille på Cartier idag som var rimlig och tillmötesgående, det kommer nog lösa sig bra till slut genom nya boetter med samma serienummer.

Tillbaka
Topp