• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Senaste nytillskottet i klocklådan. Tank Solo large.
A484E498-18FA-4823-88EB-31FA44DC9317.jpeg

Har länge sneglat på Cartier och blir nog min nästa investering. Måste ju blicka framåt, köpte en submariner för 2 veckor sen .

Har länge kikat på tanken då jag tycker den är en sjukt trevlig dressars, men även Santosen har fått mitt intresse. Ni som har ge gärna feedback till en beroende klocksamlare

Har länge sneglat på Cartier och blir nog min nästa investering. Måste ju blicka framåt, köpte en submariner för 2 veckor sen .

Har länge kikat på tanken då jag tycker den är en sjukt trevlig dressars, men även Santosen har fått mitt intresse. Ni som har ge gärna feedback till en beroende klocksamlare
Känner inte att det behövs ett val, båda behövs.

Om du kan tänka dig den äldre Santosen, som har en klart bättre storlek 29x29, och med kvarts så får man en för 15-20. Därmed är det förhoppningsvis inte helt ekonomiskt omöjligt att skaffa båda.
Har en Tank Solo och går själv i de tankarna. :)

Den är fin! Jag gör också debut här i tråden med samma variant fast på länk, helnöjd än så länge!
image.jpg
Härligt :)
Om det blir en Cartier på länk blir det nog som sagt en Santos. Är nöjd med min Tank Solo på läder. Lite trist att stålvarianten som jag har säljs med ett i mitt tycke ganska trött kalvband. En omedelbar åtgärd blev därför att fixa ett krockoband.

Om du kan tänka dig den äldre Santosen, som har en klart bättre storlek 29x29, och med kvarts så får man en för 15-20. Därmed är det förhoppningsvis inte helt ekonomiskt omöjligt att skaffa båda.
Härligt :)
Om det blir en Cartier på länk blir det nog som sagt en Santos. Är nöjd med min Tank Solo på läder. Lite trist att stålvarianten som jag har säljs med ett i mitt tycke ganska trött kalvband. En omedelbar åtgärd blev därför att fixa ett krockoband.
Vad får man dega för en Tank solo i runda slängar?

Tack för tipset och din reflektion.
Blir nog att åka och testa båda och i olika storlekar

Någon här som har erfarenhet av att testa Tank Louis Cartier samt de nyare tankmodellerna så som LC Tank XL och kan jämföra hur de sitter på handleden? Har länge varit inne på att köpa en manuell 80-talare och om jag förstått det rätt är den vanliga storleken för dessa 30x25,5 vilket låter rätt litet. Är därför nyfiken av vad ni som testat den på handleden tycker. Känns storleken okej?

Tillbaka
Topp