• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

20181009_172443.jpg

Provade den här rackaren idag.
Följde den med hem också ? ;-)

Någon här som har erfarenhet av att testa Tank Louis Cartier samt de nyare tankmodellerna så som LC Tank XL och kan jämföra hur de sitter på handleden? Har länge varit inne på att köpa en manuell 80-talare och om jag förstått det rätt är den vanliga storleken för dessa 30x25,5 vilket låter rätt litet. Är därför nyfiken av vad ni som testat den på handleden tycker. Känns storleken okej?
Klassikern är tom 23x30 mm. XL är däremot för stor då den är helt platt. Du får besöka AD helt enkelt.
home_image.4413613.jpg

Provat 23 mm på Reverso och tyckte det kändes lite litet. 27 mm som det är på min Tank funkar men jag skulle absolut inte ha större. Med 27 mm blir bandet ca 20 mm vilket känns lite brett på en dressare. Vet att det finns äldre referenser på 25 mm vilket känns intressant för då borde bandet bli runt 18 mm. Tyvärr har dessa datum och jag tycker tavlan är bättre utan. Ska provköra min Tank Solo ett tag och se om jag behåller den eller byter till den mindre modellen.

Ledsen för crosspostande, postade i vintage Cartier-tråden också :)

Frun har hittat sig en cartier-tank med skadat glas, från 90talet.
Är det någon som har bytt glas på en cartiertank och vet vad det på ett ungefär kostar? Kan man lämna den till vilken urmakare som helst eller måste man gå till AD?
IMG_20181021_110514.jpg

Boys, jag startar en intresselista nedan. Vänligen kopiera listan och skriv in ditt nick om du är intresserad.
Detta gäller alltså intresset kring en Cartier specifik GTG i Stockholm. Så snart vi når 10pers så startar jag en privat PM tråd.

Intresselista "Cartier specifik GTG Sthlm"
@gonza
@MKRGG

Gillar verkligen denna! Har funderar på nya drive extra flat i stål som kostymklocka men denna bild får mig att kanske tänka om.
Letade runt lite, stämmer det att denna är 35*27mm? Finns den inte som mekanisk klocka (utan datum)? Tacksam för svar.

Jo, den finns i XL också. Min har ett eta 2982 urverk men jag skulle gissa att de nya nu har Cartiers inhouse. Den bär stort så mitt råd är att inte köpa den oprovad.
B4C4C4AE-D2EF-431D-A35F-DCBB9AB994A7.jpeg

Ledsen för crosspostande, postade i vintage Cartier-tråden också :)

Frun har hittat sig en cartier-tank med skadat glas, från 90talet.
Är det någon som har bytt glas på en cartiertank och vet vad det på ett ungefär kostar? Kan man lämna den till vilken urmakare som helst eller måste man gå till AD?
IMG_20181021_110514.jpg

Klarlunds tar 2000 DKK för ett nytt glas, beroende på referens.

Tillbaka
Topp