Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@ZQTAtt man ska behöva leta bak till sida 4 för att hitta Cartier-tråden. Det är inte rätt.
Sitter och muttrar att jag inte vann budgivning på en tank i veckan.
Lägg upp nu lite härliga bilder som plåster på såren!
Sitter fint! Ändå sjukt att det är den minsta damcartiertanken idag. Eller ja, Tank Louis verkar vara något mindre. Lite tråkigt när moderskeppet har fel.
Hur liten?Sitter fint! Ändå sjukt att det är den minsta damcartiertanken idag. Eller ja, Tank Louis verkar vara något mindre. Lite tråkigt när moderskeppet har fel.
Sådärja! Trodde först du bara skulle teasa med första bilden men sen så
De mäter den till 24,4 x 31 mm.Hur liten?
Jag hade åkt till AD. Den är stor (bred) men kort (bandhornspets till bandhornspets.)Hej!
Såg denna bild på Instagram och blev sjukt sugen på en.
Har läst en del och de kommer i många storlekar och varianter.
Jag har en Rolex Gmt blnr som jag tycker är perfekt i storlek. Har även en IWC Portuguese 7 day som jag gillar. Har rätt grova armar. Vilken storlek bör jag välja om jag vill att den bärs som Rolexen eller max något mindre ön IWCn? Har långt till Ad så kan inte prova utan att åka en bra bit.
Det är en klocka med mycket delade tankar kring storlek, du bör nog ta dig till en AD och testa innan du slår till.Hej!
Jag har en Rolex Gmt blnr som jag tycker är perfekt i storlek. Har även en IWC Portuguese 7 day som jag gillar. Har rätt grova armar. Vilken storlek bör jag välja om jag vill att den bärs som Rolexen eller max något mindre ön IWCn? Har långt till Ad så kan inte prova utan att åka en bra bit.
Hej!
Ok men är detta något som är mer utmärkande på den nya än de äldre? Ingen expert på Cartier.Jag hade åkt till AD. Den är stor (bred) men kort (bandhornspets till bandhornspets.)
Hittade inget pris i annonsen..Eller så köper du min som är till salu
https://klocksnack.se/threads/nya-cartier-santos-large-2018.100890/
Ang storleken så tycker jag att large funkar fint om man har större handleder och medium för de lite smalare. Jag har 19,5cm och då funkar large perfekt.
57,000Hittade inget pris i annonsen..
Det skicket gör så mycket, blir sugen på köp varje gång jag ser en opolerad Santos. Tidlös design som är uttrycksfull är inte allt för vanligt men tycker detta är en. Vet inte om folk håller med om detta?Santos '79-80
(inser att jag bör köpa ett nytt macro objektiv - är trött på "purple fringing")
Jag håller väldigt mycket medDet skicket gör så mycket, blir sugen på köp varje gång jag ser en opolerad Santos. Tidlös design som är uttrycksfull är inte allt för vanligt men tycker detta är en. Vet inte om folk håller med om detta?
Santos '79-80
(inser att jag bör köpa ett nytt macro objektiv - är trött på "purple fringing")
Jasså, behövde en till? Hur tycker du den sitter på handleden?Tank Basculante 2390. Manuellt verk från Frederic Piguet.
Jasså, behövde en till? Hur tycker du den sitter på handleden?
Ok men är detta något som är mer utmärkande på den nya än de äldre? Ingen expert på Cartier.
Kul! Har en quartz Basculante på ingångNytt på armen
Missat att du citerade mig. Ja det skiljer mot tidigare generationer då de hade längre bandhorn förr. Tror 32 mm Galbeé är längre än nya large.Ok men är detta något som är mer utmärkande på den nya än de äldre? Ingen expert på Cartier.
Vad menar du med nitad länk?En fråga till er kunniga.
Kan man hitta Panthere’s från tidigt 90-tal med nitad länk?