• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

BD80CBC3-05D9-4D46-8F2A-620C7443DAA7.jpeg

412CCE86-7FC0-445B-8263-170045CDF62E.jpeg

CB6FD87D-1B59-476C-A0CF-4B41B1F9B8CD.jpeg

69523A63-FBE4-4F72-9859-A6829E772442.png
Hej!
Såg denna bild på Instagram och blev sjukt sugen på en.
Har läst en del och de kommer i många storlekar och varianter.
Jag har en Rolex Gmt blnr som jag tycker är perfekt i storlek. Har även en IWC Portuguese 7 day som jag gillar. Har rätt grova armar. Vilken storlek bör jag välja om jag vill att den bärs som Rolexen eller max något mindre ön IWCn? Har långt till Ad så kan inte prova utan att åka en bra bit.

Hej!
Jag har en Rolex Gmt blnr som jag tycker är perfekt i storlek. Har även en IWC Portuguese 7 day som jag gillar. Har rätt grova armar. Vilken storlek bör jag välja om jag vill att den bärs som Rolexen eller max något mindre ön IWCn? Har långt till Ad så kan inte prova utan att åka en bra bit.
Jag hade åkt till AD. Den är stor (bred) men kort (bandhornspets till bandhornspets.)

Hej!
Det är en klocka med mycket delade tankar kring storlek, du bör nog ta dig till en AD och testa innan du slår till.

Hej!

Eller så köper du min som är till salu:)
https://klocksnack.se/threads/nya-cartier-santos-large-2018.100890/

Ang storleken så tycker jag att large funkar fint om man har större handleder och medium för de lite smalare. Jag har 19,5cm och då funkar large perfekt.

Ok men är detta något som är mer utmärkande på den nya än de äldre? Ingen expert på Cartier.

Det är väl så att om klockan är fyrkantig och lite tjockare så kan diamter/bredd-måttet bli lite svårare att tolka/översätta och lite missvisande. Om det handlar om en vanlig rund klocka så vet man ju ungefär vad tex 40mm innebär och man skulle nog tom kunna köpa den oprovad, men 40mm bredd på en fyrkantig och jämntjock boett är något helt annat.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp