• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

virrooo

Audemars
2-Faktor
Forsättning på länken som Cartier tog sönder under service. Bad om bilder på vad som gått sönder på gamla länken, hur finishen är på nya länken och på klockan för att visa att ingen polering gjorts. 2 veckor har passerat och idag fick jag riktigt risiga bilder på vilka länktyper som finns och hänvisas till den tredje som den jag erbjuds. Två av länkarna ser ut att vara till typ VEndome? Och bilderna är så jävla dåliga så det ser ut som något taget 2005 med en mobilkamera. Känns sådär premium med två veckors väntetid på bilder och sen få fel bilder... Bifogar det jag fick nedan. Har frågat om ekonomisk kompensation och att jag får tillbaka den trasiga länken, väntar på svar.

Skärmavbild 2024-07-19 kl. 18.40.37.png
 
Forsättning på länken som Cartier tog sönder under service. Bad om bilder på vad som gått sönder på gamla länken, hur finishen är på nya länken och på klockan för att visa att ingen polering gjorts. 2 veckor har passerat och idag fick jag riktigt risiga bilder på vilka länktyper som finns och hänvisas till den tredje som den jag erbjuds. Två av länkarna ser ut att vara till typ VEndome? Och bilderna är så jävla dåliga så det ser ut som något taget 2005 med en mobilkamera. Känns sådär premium med två veckors väntetid på bilder och sen få fel bilder... Bifogar det jag fick nedan. Har frågat om ekonomisk kompensation och att jag får tillbaka den trasiga länken, väntar på svar.

Skärmavbild 2024-07-19 kl. 18.40.37.png
Är det inte läge att hitta ett svinskarpt tokdyrt opolerat ex och bara be dem betala för en ny?
 
Senast ändrad:

MrDali

Omega
Hej,
Länken lossnade på min Cartier Santos Carreé (ref 1553). Klockan servades 2022 på Cartier och då sa de att länken var sliten. Jag var medveten om att länken var sliten men trodde inte den skulle lossna på det här sättet. Är faktiskt chockad över att Cartier skulle ha såhär dålig kvalité. Sen kanske det inte är så konstigt då klockan är ca 40 år gammal.

Har fått kostnadsförslag på 40 tkr men det är för en helt ny länk. Kan man inte laga länken på något sätt? Är det någon som varit i samma situation?

hoppas på att få lite tips och råd på hur jag ska gå vidare..
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Hej,
Länken lossnade på min Cartier Santos Carreé (ref 1553). Klockan servades 2022 på Cartier och då sa de att länken var sliten. Jag var medveten om att länken var sliten men trodde inte den skulle lossna på det här sättet. Är faktiskt chockad över att Cartier skulle ha såhär dålig kvalité. Sen kanske det inte är så konstigt då klockan är ca 40 år gammal.

Har fått kostnadsförslag på 40 tkr men det är för en helt ny länk. Kan man inte laga länken på något sätt? Är det någon som varit i samma situation?

hoppas på att få lite tips och råd på hur jag ska gå vidare..

Tror att det skulle underlätta om du visade en bild på länken/vad som gick sönder :)
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Hej,
Länken lossnade på min Cartier Santos Carreé (ref 1553). Klockan servades 2022 på Cartier och då sa de att länken var sliten. Jag var medveten om att länken var sliten men trodde inte den skulle lossna på det här sättet. Är faktiskt chockad över att Cartier skulle ha såhär dålig kvalité. Sen kanske det inte är så konstigt då klockan är ca 40 år gammal.

Har fått kostnadsförslag på 40 tkr men det är för en helt ny länk. Kan man inte laga länken på något sätt? Är det någon som varit i samma situation?

hoppas på att få lite tips och råd på hur jag ska gå vidare..
Om det är en Carree som använts flitigt i 40 år så ligger det väl i farans riktning att länken närmar sig slutet. Svårt att svara på ifall länken går att laga utan att veta vad felet är men @virrooo lagade sin länk, han kanske kan ge tips på vart du kan vända dig.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Usch vilket dåligt ex för 100 lax!

Iofs har dom väl försökt polera den till att likna en Galbee, eftersom den specas som en Galbee.

Overall, the watch appears to be in excellent condition. The dial is in very good condition, showing a beautiful and homogenous fading. The watch case appears to be unpolished, very sharp. The recently serviced watch is in excellent running condition, keeping accurate time (285°, +2s/d). The watch was acquired from the family of the first owner in Sweden this summer. A fresh to the market, honest and all original Santos, with coveted gray ‘ghost’ dial.


12_025.jpg
 
Senast ändrad:
Topp