Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mailade för 8 veckor sedan och väntar fortfarande på svar.Ni som har varit i kontakt med Cartier Stockholm via mejl, hur snabbt har ni fått svar?
JaHur är det på senaste modellen av Santos Medium smalnar länken av?
Vet du från vad till vad?
Solo XL är en svår modell tror jag de flesta på Klocksnack tycker. Detta pga att den avviker så mycket från ursprunget i storlek. En L eller S säljs fort men XL kräver nog lite mer tålamod. Prismässigt vågar jag inte säga något då jag inte har hängt med på Solo priserna de senaste åren.Min Tank Solo XL som får alldeles för lite tid på armen. Från 2021. Polerad och genomgången av Cartier själva.
Solo tillverkas inte ängre. Hur ser ni värdet på dessa framöver, upp eller ner?
Vet inte riktigt, något säger mig 19-16 men kan kolla när jag kommer hem.Vet du från vad till vad?
Tackar! Det skulle vara kanonVet inte riktigt, något säger mig 19-16 men kan kolla när jag kommer hem.
Tackar, då har jag alltid trott fel.Solo XL är en svår modell tror jag de flesta på Klocksnack tycker. Detta pga att den avviker så mycket från ursprunget i storlek. En L eller S säljs fort men XL kräver nog lite mer tålamod. Prismässigt vågar jag inte säga något då jag inte har hängt med på Solo priserna de senaste åren.
Skulle gissa på det.Tackar, då har jag alltid trott fel.
Är det samma med Santos, är S och L mer eftertraktade än XL?
För liten? Ser blaffig ut.
Drack öl med @jamesfranco igår och fick testa hans Santos(igen). Börjar nog verkligen ”mogna” i min klocksmak för nu älskade jag den, när jag testade den för dryga året sen tyckte jag den var alldeles för liten.
KnappastFör liten? Ser blaffig ut.
Ser man till klockorna jag burit sista åren; Omega Planet Ocean och Rolex Exp II så ger kanske det lite perspektiv. Men som sagt, jag tenderar att lockas av mindre klockor för varje år som går.För liten? Ser blaffig ut.
Som du själv beskriver det; mognadsprocess Sen finns det såklart modeller som ”ska” vara stora. De är designade för vissa ändamål och har sina proportioner, tänk Speedmaster, Panerai osv. Jag anser dock inte att Santos gör sig i de stora modellerna, föredrar 29mm.Ser man till klockorna jag burit sista åren; Omega Planet Ocean och Rolex Exp II så ger kanske det lite perspektiv. Men som sagt, jag tenderar att lockas av mindre klockor för varje år som går.
Tycker också boetten är för stor, närmare bestämt för bred. Tycke och smak.Knappast
Definitivt tycke och smak, skiljer sig en hel del från äldre generationer i proportionerna. Tycker själv det är en riktigt bra proportioner på en modern sportklocka och en lyckad modernisering av Santos som modell. Large är dock lite väl stor om du inte har enorma handlederTycker också boetten är för stor, närmare bestämt för bred. Tycke och smak.
…och erfarenhet. Har man upplevt det eleganta formspråket Cartier hade blir det svårt att förlika sig med det moderna knubbiga.Large på 20cm-handled… funkar för mig - testade medium men jag tycker att den här modellen funkade bättre som stor på mig.
Har konstaterat att en modell som Tank Must inte funkar för mig - tycker att den stora ser fjantigt liten ut på mig men XL ger inte längre känslan av en tank (som jag tycker skall vara en ganska liten och nett som modell).
Så… kombinationen handledsstorlek, klockans utformning och egna preferenser ger att en klocka som funkar topp för en person blir helt fel för en annan…
Har väl en plan om att byta ut den moderna mot något äldre, har bara inte kommit till skott.…och erfarenhet. Har man upplevt det eleganta formspråket Cartier hade blir det svårt att förlika sig med det moderna knubbiga.
Large på 20cm-handled… funkar för mig - testade medium men jag tycker att den här modellen funkade bättre som stor på mig.
Har konstaterat att en modell som Tank Must inte funkar för mig - tycker att den stora ser fjantigt liten ut på mig men XL ger inte längre känslan av en tank (som jag tycker skall vara en ganska liten och nett som modell).
Så… kombinationen handledsstorlek, klockans utformning och egna preferenser ger att en klocka som funkar topp för en person blir helt fel för en annan…
Har skjutmåttet i förrådet men med talmeter så skulle jag säga att det är 19-16Tackar! Det skulle vara kanon
Värt att testa iaf. Lite olika klockor blir det allt.Har väl en plan om att byta ut den moderna mot något äldre, har bara inte kommit till skott.