• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Provar ett nytt band! Tunt alligator i mörkblått som ser svart ut i vissa ljus - precis som jag ville!

IMG_0738.jpeg
Riktigt bra! Var köpte du bandet?
 
Ja, en del är konservativa och en del inte.
De konservativa tycker att det är fel.
Hade man kallat klockan för något annat än Santos så hade det inte varit lika fel.

Cartier vet såklart att design och tradition är nyckeln till deras framgångar och marknadsandelar. Ingen ändring görs av en slump. Tro inget annat. Det handlar om utveckling/förbättring gentemot tidigare design.
Här tycker jag de har lyckats ordentligt med den nya Santos. Men visst, jag gillar Citroen DS från 1955. Detta kunde Citroen inte förvalta. Det har Cartier lyckats med.
 
Cartier vet såklart att design och tradition är nyckeln till deras framgångar och marknadsandelar. Ingen ändring görs av en slump. Tro inget annat. Det handlar om utveckling/förbättring gentemot tidigare design.
Här tycker jag de har lyckats ordentligt med den nya Santos. Men visst, jag gillar Citroen DS från 1955. Detta kunde Citroen inte förvalta. Det har Cartier lyckats med.

Hör håller jag helt med dig.
Jag gillar nya Santos.
 
Ja titta bara på övergången mellan klocka och länk. I princip flyter klockan bara över i länken.
Hur snyggt är inte det?? På äldre modeller finns här ett avbrott som stör ögat obehagligt.
Den nya Santos är ett stort steg framåt.
 
Hej på er!
Är sugen på en Cartier tank men velar mellan en must och en solo (vad är skillnaden?) samt storlek men gissar på att en smal passar mig bäst.
Vart köper man i Sverige? Bor i Göteborg så har ju Jarlsandin. Stämmer det att det är väntetid på tex en solarbeat? Vart kan man köpa online annars? :)
 
Senast ändrad:
Hej på er!
Är sugen på en Cartier tank men velar mellan en must och en solo (vad är skillnaden?) samt storlek men gissar på att en smal passar mig bäst.
Vart köper man i Sverige? Bor i Göteborg så har ju Jarlsandin. Stämmer det att det är väntetid på tex en solarbeat? Vart kan man köpa online annars? :)
Solo har mer platta sidor jämfört med must. På jarl kan du nog få en must utan väntetid, solar beat får du nog vänta på men dom ser ju nästan exakt likadana ut.

Annars kan du beställa via Cartiers hemsida eller valfri gråis uret.se, c24 etc.
 
Tillbaka
Topp