• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Extra Large
D3A7E144-5C05-4622-A6DB-F70B1632E332.jpeg
 
Trött man blir. Hämtade ut min Santos från services. Var väldigt tydlig med att den inte skulle poleras och det antecknades från butikens håll.

Klockan har inte en repa kvar och ser ut som ny. Är inte kunnig på detta men någonting har dom gjort med putsduk eller liknande.

Tycker det är svårt att bedöma skick på Cartier. Kan någon som är kunnig i tråden ge input om butiken har förstört formerna eller skruvskallar? @Aurum, du har ju ett hököga!

DSC08794.jpg

DSC08792.jpg

DSC08788.jpg

DSC08782.jpg


Svarar mig själv för uppdatering. Efter många turer där Stockholmsbutiken har skött det proffsigt i mina ögon fick klockan en ny glasring. Blev även erbjuden en ny polering som jag tackade nej till.

DSC08992.jpg

DSC08984.jpg
 
Svarar mig själv för uppdatering. Efter många turer där Stockholmsbutiken har skött det proffsigt i mina ögon fick klockan en ny glasring. Blev även erbjuden en ny polering som jag tackade nej till.

DSC08992.jpg

DSC08984.jpg
Kul att det löste sig, och den ser ju inte alls så förstörd ut som den gjorde på tidigare bilder. Skönt! Själv har jag väntat i över tre månader, hoppas de lyssnat på mina många påtalanden om att ingen polering ska utföras...
 
Klockan ser fin ut så undrade mest ifall Cartier endast polerade glasringen vid service eller ifall även boett och länk polerades under servicen. Blev även konfunderad när du skrev att de erbjöd en ny polering. Oavsett, skönt att det löste sig för dig!

Vet inte hur dom polerar. Hade en repa på länken nära klockan 6 som är borta. När jag beskrev min frustration om att borstningen på länken hade minskat så blev jag blev erbjuden en ny polering.
I fönsterljuset träder borstningen fram, medans i vissa vinjlar tycker jag inte dom framgår lika tydligt som tidigare. Ev så luras bilderna något.

Är väl så bra det hade kunnat bli, kan ju inte få den opolerad igen så just nu är jag nöjd. Glasringen gör verkligen stor skillnad för helhetsintrycket.
 
Kul att det löste sig, och den ser ju inte alls så förstörd ut som den gjorde på tidigare bilder. Skönt! Själv har jag väntat i över tre månader, hoppas de lyssnat på mina många påtalanden om att ingen polering ska utföras...

Ja hyfsat ändå. Kan bara nämna det igen att Stockholmsbutiken har skött allting suveränt från mitt första samtal trots min irritation.

Hoppas att du får tillbaka den opolerad. Men varför tar det sådan lång tid? Min var "klar" på en månad.
 
Vet inte hur dom polerar. Hade en repa på länken nära klockan 6 som är borta. När jag beskrev min frustration om att borstningen på länken hade minskat så blev jag blev erbjuden en ny polering.
I fönsterljuset träder borstningen fram, medans i vissa vinjlar tycker jag inte dom framgår lika tydligt som tidigare. Ev så luras bilderna något.

Är väl så bra det hade kunnat bli, kan ju inte få den opolerad igen så just nu är jag nöjd. Glasringen gör verkligen stor skillnad för helhetsintrycket.
Kan vara dina tidigare bilder som luras men utifrån de bilder som du nu postade så tycker jag att de har gjort poleringen av länken förvånansvärt bra, men finns säkert andra som har bättre öga. Med ny glasring ser den bra ut IMO.
 
Senast ändrad:
Då jag faktiskt gett Cartier ris för serviceförmågan känner jag att jag kanske även borde ge dem ros för senaste. Råkade gå förbi med min tjocka Dumont i somras så jag lämnade in den. Lite nyfiken på hur de löste gratisservicen. Aningen modigt då den inte ens är isärskruvad sedan ny, man ser knappt skruvarna i glasringen, faktisk aldrig sett detta på någon annan. Så med tydliga instruktioner att boetten inte ens fick skruvas isär lämnade jag in den. Boetten kom tillbaka orörd i ny vulgär Cartierlåda. Det är inte så imponerande att de kan följa instruktioner kanske, men ändå.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp