• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Kan man se den här hojten någonstans? 😊

Var så god.

P9044780.JPG
P9044782.JPG
 
Är otroligt sugen på en 2960 / 2961. Är lite fundersam dock över deras ´´movement´´ . Hur pass robusta är dessa klockor jämfört med exempelvis de moderna Santos varianterna?
 
Det är ETA. Vad är du orolig över?
Jag är ganska ny till hobbyn och har inte stenkoll. Jag vill gärna ha en klocka som klarar av en livstid av användande och tänker att de moderna klockorna bör vara mycket ´´bättre´´ än de som är vintage (som med många andra prylar) men jag kanske tänker fel och lär mig gärna :)
 
Jag är ganska ny till hobbyn och har inte stenkoll. Jag vill gärna ha en klocka som klarar av en livstid av användande och tänker att de moderna klockorna bör vara mycket ´´bättre´´ än de som är vintage (som med många andra prylar) men jag kanske tänker fel och lär mig gärna :)

Finns miljarder reservdelar där ute. ETA är dussinverk, långt ifrån fancy men pålitliga. Så köp du en 2960 och slit den med hälsan. T.ex. Evkis fina här längre upp i tråden.
 
Jag är ganska ny till hobbyn och har inte stenkoll. Jag vill gärna ha en klocka som klarar av en livstid av användande och tänker att de moderna klockorna bör vara mycket ´´bättre´´ än de som är vintage (som med många andra prylar) men jag kanske tänker fel och lär mig gärna :)
De gamla har ok verk men det är små damverk från ETA. Det innebär att de är lite sämre på allt. Dock billiga att ersätta eller serva hos oberoende. Nya klart bättre men bara Cartier som kan serva dem.

Kör den du gillar. 2960 / 2961 är väldigt mycket smäckrare och enligt mig klart bättre design än den senaste generationen. De äldre är mer som ett armband. Lite skön Royal Oak känsla på de äldre med. Klart råare design.
 
Tillbaka
Topp