Till alla som vid något tillfälle bad mig att hojta till när en fin opolerad Carree 2961 dyker upp: hojt!
Kan man se den här hojten någonstans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till alla som vid något tillfälle bad mig att hojta till när en fin opolerad Carree 2961 dyker upp: hojt!
koste den nåt?Var så god.
koste den nåt?
@dajenVar så god.
Mmm, har undrat var nya 29 mm tog vägen.Nytt (för mig iaf) på hemsidan:
Bara plocka fram slipdynan.Lite vulgo
Är det också nåt relativt nytt? Hade 27:an ett tag, det var den största modellen då (tror jag)Mmm, har undrat var nya 29 mm tog vägen.
Denna är väl 29 mm om jag inte minns fel. Samma storlek som den största i förra generationens Panthere.Är det också nåt relativt nytt? Hade 27:an ett tag, det var den största modellen då (tror jag)
Medium-modellen är 27mm är jag rätt säker på. Skit samma, den nya 31mm verkar najs. Sålde min för 27 kändes för litet.Denna är väl 29 mm om jag inte minns fel. Samma storlek som den största i förra generationens Panthere.
De kallar 27 mm för 29 mm idag. Då bör 31 mm vara 29 mm.... Vem mäter med kronskydd idag? Kan du leva med beg bör du testa en äldre borstad ist. Eller att borsta en ny då.Medium-modellen är 27mm är jag rätt säker på. Skit samma, den nya 31mm verkar najs. Sålde min för 27 kändes för litet.
Var så god.
Annat på tvåton.27 mm 37 lug-lug skriver dom här ialf. Har inget emot beg men tycker den helblanka är fin
Lite vulgo
Är nya 31 samma som gamla 29? Gillar att nya inte har datum iaf. I mått alltså.De kallar 27 mm för 29 mm idag. Då bör 31 mm vara 29 mm.... Vem mäter med kronskydd idag? Kan du leva med beg bör du testa en äldre borstad ist. Eller att borsta en ny då.
Tror någon får bekräfta det, så jag förstått det. Men ser ju inte likadan ut som gamla såklart. Gamla har tunnare och smalare länk tex.Är nya 31 samma som gamla 29? Gillar att nya inte har datum iaf. I mått alltså.
Bra kombo! Svart var nog min favorit när jag ägde LC.Då provar vi ett svart band av getskinn! Gillar när det blir tydlig kontrast mot guldet och tavlan, gör sig bra
Det är ETA. Vad är du orolig över?Är otroligt sugen på en 2960 / 2961. Är lite fundersam dock över deras ´´movement´´ . Hur pass robusta är dessa klockor jämfört med exempelvis de moderna Santos varianterna?
Jag är ganska ny till hobbyn och har inte stenkoll. Jag vill gärna ha en klocka som klarar av en livstid av användande och tänker att de moderna klockorna bör vara mycket ´´bättre´´ än de som är vintage (som med många andra prylar) men jag kanske tänker fel och lär mig gärnaDet är ETA. Vad är du orolig över?
Jag är ganska ny till hobbyn och har inte stenkoll. Jag vill gärna ha en klocka som klarar av en livstid av användande och tänker att de moderna klockorna bör vara mycket ´´bättre´´ än de som är vintage (som med många andra prylar) men jag kanske tänker fel och lär mig gärna
De gamla har ok verk men det är små damverk från ETA. Det innebär att de är lite sämre på allt. Dock billiga att ersätta eller serva hos oberoende. Nya klart bättre men bara Cartier som kan serva dem.Jag är ganska ny till hobbyn och har inte stenkoll. Jag vill gärna ha en klocka som klarar av en livstid av användande och tänker att de moderna klockorna bör vara mycket ´´bättre´´ än de som är vintage (som med många andra prylar) men jag kanske tänker fel och lär mig gärna
Är i samma läge själv med min Santos.
Visst blir glad när ens barn kastar klockan i marken och den slutar ticka