Hoj och läder gör sig bra!Äntligen läderväder!
Blir gulddinkan här också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoj och läder gör sig bra!Äntligen läderväder!
Läckert med moto guzzi!Äntligen läderväder!
Kommer bli lite mer vintagekänsla. Tror alla funkar men blir de för nära boettfärgen kan det potentiellt bli knas.Behöver input från er Cartierkompisar:
Villhöver ett nytt band till pantern, tänker mig ett ljusare läder med matt karaktär som låter guldet glänsa. Har tre kandidaterna från Molequin:
Pantern ifråga är ju denna
Mittenalternativet kan vara bra, eller för mkt gult i?
Bättre med den längst till vä?
Bra input, tack!Kommer bli lite mer vintagekänsla. Tror alla funkar men blir de för nära boettfärgen kan det potentiellt bli knas.
Jepp, tycker att för mycket gult blir lite knasigt till guldet. Det till vänster kommer bli riktigt bra. Alternativt ett svart läderband, men det kanske ligger för nära bandet du redan har på bilden.Behöver input från er Cartierkompisar:
Villhöver ett nytt band till pantern, tänker mig ett ljusare läder med matt karaktär som låter guldet glänsa. Har tre kandidaterna från Molequin:
Tack för input!Jepp, tycker att för mycket gult blir lite knasigt till guldet. Det till vänster kommer bli riktigt bra. Alternativt ett svart läderband, men det kanske ligger för nära bandet du redan har på bilden.
Borde bli lite åt detta hållet.Tack för input!
Ja nu lutar det starkt åt att knappas hem det längst till vä.
Den kombon jag är ute efter, gillar!Borde bli lite åt detta hållet.
/B
Från arkivet i samma stil.Den kombon jag är ute efter, gillar!
Har precis, samma färg men annat material.
Från arkivet i samma stil.
Solklart det längst till vänster, borde matcha tavlan fint oxå.Behöver input från er Cartierkompisar:
Nyfiken, vad får man betala för en Panthere enligt bild utan länk i fint skick? Försöker hitta något till tjejen i guld som inte kostar multum. Mycket begärt jag vet!Behöver input från er Cartierkompisar:
Ser dem inte ofta på läder, senast jag såg en var på Kaplans som klubbades för 30 t kr.Nyfiken, vad får man betala för en Panthere enligt bild utan länk i fint skick? Försöker hitta något till tjejen i guld som inte kostar multum. Mycket begärt jag vet!
Du kanske redan har koll men det är bra att ha med sig att alla molequins bilder har exponeringen uppdragen ett steg så att allt är mörkare i verkligheten än på bilderna. Högst oklart varför de gör så men det är lätt att bli besviken om man tänker att banden ska se ut som på bilden.Tack för input!
Ja nu lutar det starkt åt att knappas hem det längst till vä.
Behöver input från er Cartierkompisar:
Herregud så snyggt! Alla kombinationer är bra.Vilket blev det tillslut? Här är lite inspo om du inte hunnit komma till skott där iaf två går åt det ljusare hållet. En joker till guld är kanske det gråa. Kan inte påstå att det suttit på särskilt mycket men jag tycker ändå det har något till rätt kläder
Svart: Molequin
Ljusbrunt: Wristbuddys
Mörkbrunt: Molequin
Grått: Delugs
Snyggt! Det mörkbruna ser ut som en 100p kombo. Nubuck?Vilket blev det tillslut? Här är kanske lite inspo om du inte hunnit komma till skott där iaf två går åt det ljusare hållet. Ett litet gäng som komplement till originalbandet. En joker till guld är kanske det gråa. Kan inte påstå att det suttit på särskilt mycket men jag tycker ändå det har något till rätt kläder
Svart: Molequin
Ljusbrunt: Wristbuddys
Mörkbrunt: Molequin
Grått: Delugs
Kanske inte lika mycket plast på dem som på de präglade?Snyggt! Det mörkbruna ser ut som en 100p kombo. Nubuck?
Har lagt beställning
Blev dock ändrat från nubuck till smooth calf (slät kalv?), nytt i Molequins sortiment. Ffa ljust nubuck kan lätt bli missfärgat och se tråkigt ut.
Detta blir det, med box stitching
På bild ser de iaf ut att ha betydligt trevligare yta än tex saffiano (som jag antar att du syftar på?)Kanske inte lika mycket plast på dem som på de präglade?
På bild ser de iaf ut att ha betydligt trevligare yta än tex saffiano (som jag antar att du syftar på?)
Snyggt! Det mörkbruna ser ut som en 100p kombo. Nubuck?
Har lagt beställning
Blev dock ändrat från nubuck till smooth calf (slät kalv?), nytt i Molequins sortiment. Ffa ljust nubuck kan lätt bli missfärgat och se tråkigt ut.
Detta blir det, med box stitching
Jag hoppas ju på det.Kanske inte lika mycket plast på dem som på de präglade?
De brukar vara schyssta med byte annars så du kan säkert få byta mot nubuck om du inte blir kompis med smoothJag hoppas ju på det.
Är MTO, Molequin har inget i sitt standardsortimente som passar små damur.De brukar vara schyssta med byte annars så du kan säkert få byta mot nubuck om du inte blir kompis med smooth
En annan grej: är det någon som har en bild sida vid sida på senaste tank LC vs den klassisk 1600? Den moderna är jag väl bekant med men har inte haft möjlighet att klämma på den äldre.
Närmsta är väl deras limiterade utgåva (svart tavla, Tank must) som dom gjorde för butiken i Geneve och sen släppte en likadan som vanlig produktion minus gravyr och med blå cabouchon istället för svartInte så snyggt och rätt stjärtigt. Är detta någonting som hänt även tidigare? Såg någon kommentar på insta som antydde det men som jag inte hittar nu.
Finns väl också nån story om en NSO där en snarlik senare dök upp i sortimentet.Närmsta är väl deras limiterade utgåva (svart tavla, Tank must) som dom gjorde för butiken i Geneve och sen släppte en likadan som vanlig produktion minus gravyr och med blå cabouchon istället för svart