• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

2960 (så en santos carree i stål), vanligt ETA-verk i den men det som gjort att det dragit ut på tiden är dels att de körde en gratiskampanj på service (och fick in massor klockor) samt att de råkade ta sönder min länk. Det tog lite tid att reda i kompensation för det osv, men löstes bra tillslut.

Ah okej! Hoppas att det får fortare för mig. Kikat på klockan länge och det vore just trist ifall jag inte kan bära den på ett tag :D
 
Skönt att dom är tillbaka, men trist att de missar att meddela om klockorna. Jag har inget emot att det tar tid med service, men har inte fullt förtroende butiken pga tidigare uppdagat slarv och hantering av misstag samt bristande kommunikation. Har mailat och bett dem säkerställa att min klocka inte befinner sig i butiken. Vi lämnade ju in ungefär samtidigt och det känns märkligt om ditt ärende blev klart 1-2 månader före mitt. Tack för info!
Iom att jag ändå inte hade tagit mig tid att hämta tidigare var det inget problem i mitt fall. Jag lämnade in dem och sa redan då att jag troligen inte kommer kunna hämta ut dem förrän efter augusti. Men om man verkligen går och väntar är det ju sjukt störande.

/B
 
Men kul att de är tillbaka. Musten fick följa till jobbet idag.

IMG_0161.jpeg


/B
 
Äntligen fått hem min första Tank. 👍🏽
Jättemysig skapelse ju, väldigt nöjd.
Däremot så är originalbandet för styvt för min smak, trycker liksom upp klockan så den inte vilar naturligt på handleden.

Jag har Molequin mockaband på väg hem, är förhoppningsvis lite följsammare.

Vad rekommenderar ni för band om man vill ha ett svart, mjukt, följsamt och fortfarande rätt dressat alternativ? Inte så petig med hur ytan ser ut så länge övriga önskemål uppfylls.

Nåt annat band ni rekommenderar som passar denna fint i stilen?

Tack
IMG_4725.jpeg
 
Äntligen fått hem min första Tank. 👍🏽
Jättemysig skapelse ju, väldigt nöjd.
Däremot så är originalbandet för styvt för min smak, trycker liksom upp klockan så den inte vilar naturligt på handleden.

Jag har Molequin mockaband på väg hem, är förhoppningsvis lite följsammare.

Vad rekommenderar ni för band om man vill ha ett svart, mjukt, följsamt och fortfarande rätt dressat alternativ? Inte så petig med hur ytan ser ut så länge övriga önskemål uppfylls.

Nåt annat band ni rekommenderar som passar denna fint i stilen?

Tack
IMG_4725.jpeg
Fin klocka! Har själv en likadan. Hade kört på ostoppat krokodil men tror även ett svart grisband hade lirat. Mitt originalband mjuknade fö gansks snabbt. För egen del köpte jag till ett viklås och passade i samband med det på att beställa ett krokodilband från Cartier. Dyrt och fint men slets väldigt fort.
 
Äntligen fått hem min första Tank. 👍🏽
Jättemysig skapelse ju, väldigt nöjd.
Däremot så är originalbandet för styvt för min smak, trycker liksom upp klockan så den inte vilar naturligt på handleden.

Jag har Molequin mockaband på väg hem, är förhoppningsvis lite följsammare.

Vad rekommenderar ni för band om man vill ha ett svart, mjukt, följsamt och fortfarande rätt dressat alternativ? Inte så petig med hur ytan ser ut så länge övriga önskemål uppfylls.

Nåt annat band ni rekommenderar som passar denna fint i stilen?

Tack
IMG_4725.jpeg
Molequin är följsamma från dag 1. Även alligator. Betyder antagligen att de slits fortare men kostar väl mindre än 50% av OEM så kan ju vara värt det
 
Äntligen fått hem min första Tank. 👍🏽
Jättemysig skapelse ju, väldigt nöjd.
Däremot så är originalbandet för styvt för min smak, trycker liksom upp klockan så den inte vilar naturligt på handleden.

Jag har Molequin mockaband på väg hem, är förhoppningsvis lite följsammare.

Vad rekommenderar ni för band om man vill ha ett svart, mjukt, följsamt och fortfarande rätt dressat alternativ? Inte så petig med hur ytan ser ut så länge övriga önskemål uppfylls.

Nåt annat band ni rekommenderar som passar denna fint i stilen?

Tack
IMG_4725.jpeg
Helt rätt att testa mocka, tycker även suede gör sig riktigt bra till modellen under höst/vintertid.
 
Då får jag snart posta bild på min första Cartier här! Beställde min första Santos de Cartier (WSSA0029) i förra veckan på NK. Estimerad leveranstid 5-6 veckor.. Så nu är man som ett barn på julafton som kollar mailen dagligen för att hoppet om snabbare leveranstid överger en ALDRIG :D
 
Någon som kan rekommendera en bok om Cartiers klockor?
Något som är snyggt att ha på bordet hemma men där man faktiskt också kan lära sig något om deras klockor och klockhistoria.
Jag hittade denna som släpptes i nyutgåva förra året. Någon som läst?

DSC_4398.jpg
 
Tillbaka
Topp