• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Äldsta Cartiern på forumet.
IMG_1768.jpeg
Löjligt vad fin den är. Hur hittade du den?
 
Någon som kan rekommendera en bok om Cartiers klockor?
Något som är snyggt att ha på bordet hemma men där man faktiskt också kan lära sig något om deras klockor och klockhistoria.
Jag hittade denna som släpptes i nyutgåva förra året. Någon som läst?

DSC_4398.jpg
Jag hade den gamla utgåvan, på den tiden jag satt på ett antal cartiers. Undrar om inte @aleks tog över boken från mig? Bra bok oavsett!
 
Apropå Cartier-butiken i Stockholm …

Tycker egentligen att min uppfattning om butikens allmänna dråplighet och deras något speciella kundservice har fått tillräckligt med utrymme i tråden men fick idag ett besked som föranleder att det eventuellt kan vara av intresse att lämna en uppdatering kring mitt ärende.

Lång historia kort.

Köpte två stycken Cartier must i gåva till flickvän och nyfödda son som i december lämnades in till Cartier-butiken för gravyr.

Cartier lyckades emellertid att förstöra baklocken på klockorna genom att sätta fel gravyr på fel klocka.

I samband med att detta uppdagades utlovades jag nya baklock med de ursprungliga serienumren.

Någon månad senare fick jag besked att klockorna fanns att hämta ut. I samband med uthämtningen hade klockorna dock fått baklock med nya serienummer som inte matchar certen. Vi kom då, återigen, överens om att nya baklock med de ursprungliga serienumren skulle beställas.

I april fick jag, efter att ha jagat butiken i veckor, besked att jag behöver lämna in certen för att de ska kunna lägga beställningen på de nya baklocken (vilket är rimligt men inte något jag fått information om tidigare). Lämnade därav in certen i april. I samband härmed fick att en beställning på nya baklock med de ursprungliga serienumren vad lagd.

Eftersom jag inte hört något från Cartier sedan april hörde jag i fredags av mig till butiken för att se ifall de kunde lämna en uppdatering och en eventuell tidsuppskattning.

Idag fick jag besked att det inte går att lägga någon beställning på några nya baklock (uppgiften jag fått om att en beställning hade lagts har alltså varit felaktig). Skälet till detta ska tydligen vara att det redan beställts nya baklock till klockorna som givits nya serienummer (vilket alltså har skett utan vare sig min vetskap eller mitt medgivande).

Sedan december har jag bollats runt mellan ett stort antal personer och har vid upprepade tillfällen fått bekräftat att det är möjligt att beställa nya baklock med de ursprungliga serienumren. 10 månader senare står det klart att butiken inte kan leverera den lösning som de vid upprepade tillfällen har erbjudit.

Jag hoppas inte att min erfarenhet återspeglar hur andra kunder blir bemötta men tänker ändå att ovanstående information kan vara av intresse för den som funderar på att lämna in någonting till butiken.
 
Senast ändrad:
Apropå Cartier-butiken i Stockholm …

Tycker egentligen att min uppfattning om butikens allmänna dråplighet och deras något speciella kundservice har fått tillräckligt med utrymme i tråden men fick idag ett besked som föranleder att det eventuellt kan vara av intresse att lämna en uppdatering kring mitt ärende.

Lång historia kort.

Köpte två stycken Cartier must i gåva till flickvän och nyfödda son som i december lämnades in till Cartier-butiken för gravyr.

Cartier lyckades emellertid att förstöra baklocken på klockorna genom att sätta fel gravyr på fel klocka.

I samband med att detta uppdagades utlovades jag nya baklock med de ursprungliga serienumren.

Någon månad senare fick jag besked att klockorna fanns att hämta ut. I samband med uthämtningen hade klockorna dock fått baklock med nya serienummer som inte matchar certen. Vi kom då, återigen, överens om att nya baklock med de ursprungliga serienumren skulle beställas.

I april fick jag, efter att ha jagat butiken i veckor, besked att jag behöver lämna in certen för att de ska kunna lägga beställningen på de nya baklocken (vilket är rimligt men inte något jag fått information om tidigare). Lämnade därav in certen i april. I samband härmed fick att en beställning på nya baklock med de ursprungliga serienumren vad lagd.

Eftersom jag inte hört något från Cartier sedan april hörde jag i fredags av mig till butiken för att se ifall de kunde lämna en uppdatering och en eventuell tidsuppskattning.

Idag fick jag besked att det inte går att lägga någon beställning på några nya baklock (uppgiften jag fått om att en beställning hade lagts har alltså varit felaktig). Skälet till detta ska tydligen vara att det redan beställts nya baklock till klockorna som givits nya serienummer (vilket alltså har skett utan vare sig min vetskap eller mitt medgivande).

Sedan december har jag bollats runt mellan ett stort antal personer och har vid upprepade tillfällen fått bekräftat att det är möjligt att beställa nya baklock med de ursprungliga serienumren. 10 månader senare står det klart att butiken inte kan leverera den lösning som de vid upprepade tillfällen har erbjudit.

Jag hoppas inte att min erfarenhet återspeglar hur andra kunder blir bemötta men tänker ändå att ovanstående information kan vara av intresse för den som funderar på att lämna in någonting till butiken.
Låter som en tråkig härva, det skulle inte va ett alternativ att behålla de felaktigt graverade baklocken med rätt serie nummer, och komplettera med de nya bara? Och försöka komma överens om nån annan typ av kompensation?

Nånstans framåt kanske de dråpliga i det hela kan bidra till ”familje proveniensen”? :)

Min Tank är graverad med min dotters namn och födelsedatum, och tänker att det i slutändan inte spelar så stor roll om den hamnar på hennes handled eller min sons.
 
Låter som en tråkig härva, det skulle inte va ett alternativ att behålla de felaktigt graverade baklocken med rätt serie nummer, och komplettera med de nya bara? Och försöka komma överens om nån annan typ av kompensation?

Nånstans framåt kanske de dråpliga i det hela kan bidra till ”familje proveniensen”? :)

Min Tank är graverad med min dotters namn och födelsedatum, och tänker att det i slutändan inte spelar så stor roll om den hamnar på hennes handled eller min sons.
Håller visserligen ditt förslag som ett bättre alternativ än att behålla klockorna med baklock som tilldelats ett senare producerat serienummer. Samtidigt kan jag inte komma runt att det känns beige att ha givit bort en klocka i gåva som p.ga. förbiseende har fått en personlig gravyr som är avsedd för någon annan.

Oaktat detta så har de ursprungliga baklocken, såsom jag uppfattat det, kasserats i samband med att butiken (utan min vetskap/medgivande) beställde nya baklock med nya serienummer. Är dock inte helt säker på hur det förhåller sig med den saken.

Väntar på svar från butiken om hur vi finner en lösning på den uppkomna situationen.
 
Senast ändrad:
Håller visserligen ditt förslag som ett bättre alternativ än att behålla klockorna med baklock som tilldelats ett senare producerat serienummer. Samtidigt kan jag inte komma runt att det känns beige att ha givit bort en klocka i gåva som p.ga. förbiseende har fått en personlig gravyr som är avsedd för någon annan.

Oaktat detta så har de ursprungliga baklocken, såsom jag uppfattat det, kasserats i samband med att butiken (utan min vetskap/medgivande) beställde nya baklock med nya serienummer. Är dock inte helt säker på hur det förhåller sig med den saken.

Väntar på svar från butiken om hur vi finner en lösning på den uppkomna situationen.
Stökig historia minst sagt. Jag skulle stå på mig tills de svarat med en lösning eller kompensation som känns rimlig i förhållande till skadan. För man ska kunna förvänta sig mer av sin lokala Cartier. Detta är slarvigt värre. Hoppas ni hittar en lösning som känns OK.
 
Stökig historia minst sagt. Jag skulle stå på mig tills de svarat med en lösning eller kompensation som känns rimlig i förhållande till skadan. För man ska kunna förvänta sig mer av sin lokala Cartier. Detta är slarvigt värre. Hoppas ni hittar en lösning som känns OK.
Håller med. Hoppas också att jag ska få positiv respons och att vi kan finns en lösning. Uppdaterar i tråden när jag fått återkoppling.
 
Tillbaka
Topp