• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Tillbaka efter 4,5 månader. Kontaktade tillslut cartier för att fråga om det var säkert att klockan inte var hos dem. Fick som svar att jag kunde hämta ut den.

Väl på plats trodde jag att boetten polerats trots mitt tjat om att den inte skulle det. Men nu har jag landat i att jag med största sannolikhet har fått en helt ny boett. Samma borstning som den nya länken jag fick, så gissar på att de har en ny standardfinish/borstning som är lite ”mjukare” än originalet. Cartier hade såklart ingen aning om något.

Och jag får väl säga att en gratisservice som resluterat i en typ ny klocka (ska byta ut glasringen till en ny också), är en ganska bra deal. Men är lite kluven då jag gillade själen i min gamla.

IMG_3592.jpeg
Nytt serienummer? Glasringen kan du nog plana ut själv, värt innan du betalar för ny iaf. Inte säker på att de är helt plana. Kör du själv har du chansen att se hur den ser ut borstad med…
 
Tillbaka efter 4,5 månader. Kontaktade tillslut cartier för att fråga om det var säkert att klockan inte var hos dem. Fick som svar att jag kunde hämta ut den.

Väl på plats trodde jag att boetten polerats trots mitt tjat om att den inte skulle det. Men nu har jag landat i att jag med största sannolikhet har fått en helt ny boett. Samma borstning som den nya länken jag fick, så gissar på att de har en ny standardfinish/borstning som är lite ”mjukare” än originalet. Cartier hade såklart ingen aning om något.

Och jag får väl säga att en gratisservice som resluterat i en typ ny klocka (ska byta ut glasringen till en ny också), är en ganska bra deal. Men är lite kluven då jag gillade själen i min gamla.

IMG_3592.jpeg
Hur var det, byttes även tavlan och visarna ut?
 
Nytt serienummer? Glasringen kan du nog plana ut själv, värt innan du betalar för ny iaf. Inte säker på att de är helt plana. Kör du själv har du chansen att se hur den ser ut borstad med…
Faktiskt samma, men om du jämför bilderna nedan så är serienumret mindre än texten på gamla boetten och nu är det helt plötsligt väsentligt större. Min slutsats är att boetten är ny, inte en repa syns och de djupare repor jag hade tidigare borde ha resulterat i en väsentligt tunnare boett om de skulle ha polerats bort.
Hur var det, byttes även tavlan och visarna ut?
Ja just det, det som bytts är:
Visare
Tavla
Boett
Länk

Före:
IMG_3572.jpeg


Efter:
IMG_3573.jpeg
 
Faktiskt samma, men om du jämför bilderna nedan så är serienumret mindre än texten på gamla boetten och nu är det helt plötsligt väsentligt större. Min slutsats är att boetten är ny, inte en repa syns och de djupare repor jag hade tidigare borde ha resulterat i en väsentligt tunnare boett om de skulle ha polerats bort.

Ja just det, det som bytts är:
Visare
Tavla
Boett
Länk

Före:
IMG_3572.jpeg


Efter:
IMG_3573.jpeg
Och glasringen behölls men polerades?
 
Faktiskt samma, men om du jämför bilderna nedan så är serienumret mindre än texten på gamla boetten och nu är det helt plötsligt väsentligt större. Min slutsats är att boetten är ny, inte en repa syns och de djupare repor jag hade tidigare borde ha resulterat i en väsentligt tunnare boett om de skulle ha polerats bort.

Ja just det, det som bytts är:
Visare
Tavla
Boett
Länk

Före:
IMG_3572.jpeg


Efter:
IMG_3573.jpeg
Vad fick du ge för det som byts?
 
Klocksalongen ska också lasersvetsa och skickades dessa bilder. Har folk erfarenhet av dem?
 

Bilagor

  • F7A6B5FF-5267-47ED-93D3-27A68F12EE86.jpeg
    F7A6B5FF-5267-47ED-93D3-27A68F12EE86.jpeg
    79.1 KB · Visningar: 3
  • 66A28C10-F0B5-46B2-8674-21A668FF8F31.jpeg
    66A28C10-F0B5-46B2-8674-21A668FF8F31.jpeg
    81.1 KB · Visningar: 2
Någon här som har lämnat in sin 2961 på service det senaste? Gratiskampanjen missade man ju..
Var har ni vänt er och vad har det hamnat på ca?
 
Blev ju superfin ju, jag hade varit nöjd med resultatet.
Hur känner du såhär några dygn efter?
Ja jag börjar landa i att det blev väldigt bra. Tror bara hela processen samt tidigare rapporter om Cartier Stockholms oförmåga att ha koll på läget och kommunicera vettigt gjort upplevelsen dålig. De tidiga länkarna verkar ju ha ett bäst före-datum, så är nöjd över att ha en som känns stabil och kommer hålla länge.
 
Ja jag börjar landa i att det blev väldigt bra. Tror bara hela processen samt tidigare rapporter om Cartier Stockholms oförmåga att ha koll på läget och kommunicera vettigt gjort upplevelsen dålig. De tidiga länkarna verkar ju ha ett bäst före-datum, så är nöjd över att ha en som känns stabil och kommer hålla länge.

Håller med. Smått otroligt hur sådant stort bolag kan brista i ordningen.
 
Då får jag snart posta bild på min första Cartier här! Beställde min första Santos de Cartier (WSSA0029) i förra veckan på NK. Estimerad leveranstid 5-6 veckor.. Så nu är man som ett barn på julafton som kollar mailen dagligen för att hoppet om snabbare leveranstid överger en ALDRIG :D
Och cirka 3 veckor senare är den här!
 

Bilagor

  • IMG_2543.jpeg
    IMG_2543.jpeg
    227.2 KB · Visningar: 3
Ja jag börjar landa i att det blev väldigt bra. Tror bara hela processen samt tidigare rapporter om Cartier Stockholms oförmåga att ha koll på läget och kommunicera vettigt gjort upplevelsen dålig. De tidiga länkarna verkar ju ha ett bäst före-datum, så är nöjd över att ha en som känns stabil och kommer hålla länge.
Min i guld är rätt tight
 
Tillbaka
Topp