• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Snyggt! Det mörkbruna ser ut som en 100p kombo. Nubuck?
Har lagt beställning☺️
Blev dock ändrat från nubuck till smooth calf (slät kalv?), nytt i Molequins sortiment. Ffa ljust nubuck kan lätt bli missfärgat och se tråkigt ut.
Detta blir det, med box stitching👇🏻
IMG_0718.jpeg
Då kom det en leverans från Molequin:

Välgjort och bra passform.
IMG_1583.jpeg

Färgen pendlar till, utomhus ser det någorlunda som som produktbilder, inomhus är den lite fulare även om den får guldet att poppa.

IMG_1584.jpeg


IMG_1592.jpeg

Tyvärr gjorde de classic ecru stiching istället för box stitching som jag beställde, tröttsamt att hålla på och bråka om sånt :banghead:

Här nog inte bestämt mig än om jag gillar färgen.
IMG_1569.jpeg
 
Då kom det en leverans från Molequin:

Välgjort och bra passform.
IMG_1583.jpeg

Färgen pendlar till, utomhus ser det någorlunda som som produktbilder, inomhus är den lite fulare även om den får guldet att poppa.

IMG_1584.jpeg


IMG_1592.jpeg

Tyvärr gjorde de classic ecru stiching istället för box stitching som jag beställde, tröttsamt att hålla på och bråka om sånt :banghead:

Här nog inte bestämt mig än om jag gillar färgen.
IMG_1569.jpeg
Är inte en personlig favoritmatchning, passar nog bättre till rosa guld. Om man får komma med kritik hade jag gärna sett att bandet och tråden var tunnare. Känns som de använt samma tjocklek som på de bredare herrbanden.
 
Är inte en personlig favoritmatchning, passar nog bättre till rosa guld. Om man får komma med kritik hade jag gärna sett att bandet och tråden var tunnare. Känns som de använt samma tjocklek som på de bredare herrbanden.
Ja tråden skulle absolut varit tunnare. Sånt som man (jag) inte tänker på i beställningen. Hade ju varit fint om bandmakaren själv tänkte på det…
 
Ja tråden skulle absolut varit tunnare. Sånt som man (jag) inte tänker på i beställningen. Hade ju varit fint om bandmakaren själv tänkte på det…
Det är värt att orka klaga. Jag har varit med som samma problem från dom. En gång fick jag tom box på ena men inte på andra delen..
De brukar vara måna om att fixa det när det blivit fel. Du kan ju passa på att be om tunnare isf också
 
Det är värt att orka klaga. Jag har varit med som samma problem från dom. En gång fick jag tom box på ena men inte på andra delen..
De brukar vara måna om att fixa det när det blivit fel. Du kan ju passa på att be om tunnare isf också
Måttade nu och ser att den faktiskt är aningens tjockare än jag beställde. Det är tydligen inte lätt att sy band till damur, Cartier är inte bättre själva. Trött :banghead:
 
Ja tråden skulle absolut varit tunnare. Sånt som man (jag) inte tänker på i beställningen. Hade ju varit fint om bandmakaren själv tänkte på det…
Knepigt det där. Cartier har ju i regel så pass tunna boetter att tjocka band får det att se obalanserat ut. Är själv på jakt efter ett band till guldboett och det är inte enkelt om man är petig…
 
Tillbaka
Topp