Hej tråden! En kort historia om service via AD. Positivt overall, speciellt som att det var gratis med sommarkampanjen, tack Cartier!
Lämnade in en santos carree ref 0901 till butiken på smålandsgatan för service.
- Gick fort, fyra veckor allt som allt! Dök aldrig upp ett kostnadsförslag ens.
- Helt gratis, inklusive nya tavlan som enligt deras utsaga skulle kosta ett par tusen och var obligatorisk att byta.
- De respekterade att inte polera någonting, snyggt.
- Tavlan... Att servicetavlan är så iskallt vit och plastig Kallare än nyproducerade modeller, blank istället för matt, text som saknar krisphet. Ger helt annan känsla till klockan, vintagefeeling är som bortblåst.
- Personalen visste inte vilken modell det var, så servicepapper säger "santos square sm steel".
- Inte heller serienummer eller referensnummer kunde de utläsa fastän att båda står graverat på baksidan: 0901xxxxx. Istället fick papperen ett generiskt nummer CWA9999.
- Bad om att iallafall få en stämpel i klockans servicebok, så att iallafall ett dokument har rätt serienummer. Det kunde inte ges ut.
- Ingen service pouch (någon som har en extra till övers?).
- Händer byttes, men inte glas eller krona trots att glaset har ett tydligt jack.
Var i kontakt med flera personer på flera ADs i ett försök att hitta en butik där gamla tavlan med krackelering inte skulle gå förlorad. Jarl Sandin hade var trevliga, tillmötesgående och kunde eventuellt ordna det, men eftersom det var oklart om kampanjen gällde där så blev det via stockholmsbutiken istället denna gång. Man får dessutom signa ett kontrakt som säger i princip att Cartier förbehåller sig rätten att
behålla och förstöra utbytta delar som de önskar, kul
Som sagt, jätteglad för en gratis service men lite konfunderad att personalen inte hade kunskap eller passion för deras egna vintagemodeller?