Det börjar faktiskt nästan kännas så.I ditt fall, någon typ av förbannelse skulle jag gissa på?
Sorry, men ibland är det som att när det väl börjar strula så vill det aldrig sluta. Hoppas det löser sig snabbt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det börjar faktiskt nästan kännas så.I ditt fall, någon typ av förbannelse skulle jag gissa på?
Sorry, men ibland är det som att när det väl börjar strula så vill det aldrig sluta. Hoppas det löser sig snabbt.
Är det Quartz eller solar beat? Solar beat kan vara lite lynniga under den mörka årstiden har jag hört men jag gissar ändå att det är Quartz du har?Mitt eviga strul med Cartier tar aldrig slut. 11 månader efter att jag lämnade in klockorna fick jag, i fredags, äntligen ut nya klockor (två Cartier Must).
I söndags upptäckte jag att en av klockorna inte håller tiden, noterade under kvällen att den tappat typ två timmar. Idag stannade klockan. När jag ställer om tiden så fungerar den ett tag innan den stannar på nytt.
Någon som en rimlig tanke kring vad felet kan tänkas bero på?
Det är quartz, så det hela känns skumt.Är det Quartz eller solar beat? Solar beat kan vara lite lynniga under den mörka årstiden har jag hört men jag gissar ändå att det är Quartz du har?
Ja verkligen.Det är quartz, så det hela känns skumt.
Kanske värt att dubbelkolla om de råkat förväxla med solar? Tavlorna är lite annorlunda och hur indexen är applicerade. Men enklast kanske att lysa med mobillampan på tavlan för att se om visaren tickar igång? Märkligt annars om det är vanliga kvartsverket.Ja verkligen.
Såg den/likadan tidigare. Förutsätter att de är satta i efterhand.Någon här inne som har koll på denna modell? Försöker söka runt på Must 21 men hittar ingenting likadant på nätet. Är den korrekt?
ARMBANDSUR. "Must 21", Cartier, quartz, boett med diamanter (0,01 carat), stål, originalarmband i svart skinn.
Boettdiameter ca 35 mm Cal 87.06 Serie 901186901auctionet.com
Japp, samma serienummer på den därSåg den/likadan tidigare. Förutsätter att de är satta i efterhand.
Google lens hittade den:
Cartier Uhren aus Stahl - Beige - 36586234
Achetez votre must 21 uhren Cartier sur Vestiaire Collective, le dépôt vente chic sur Internet. Must 21 uhren Cartier Beige in Stahl à prix d'occasion. 36586234sv.vestiairecollective.com
Man kan kolla om serifferna sitter ihop eller inte för att se om det är SB eller vanlig kvarts. Är de inte kopplade är det en SB (givet att de inte har fått feeling och gjort om tavlan).Kanske värt att dubbelkolla om de råkat förväxla med solar? Tavlorna är lite annorlunda och hur indexen är applicerade. Men enklast kanske att lysa med mobillampan på tavlan för att se om visaren tickar igång? Märkligt annars om det är vanliga kvartsverket.
Det är en tank med röda tavlan, så ingen SB.Man kan kolla om serifferna sitter ihop eller inte för att se om det är SB eller vanlig kvarts. Är de inte kopplade är det en SB (givet att de inte har fått feeling och gjort om tavlan).
Haha nej då finns det förstås betydligt enklare sätt att se det, och utrymmet för förväxling torde vara nollDet är en tank med röda tavlan, så ingen SB.
De har fått en ny urmakare i butiken som verkar duktig och braLämnade in klockan idag som gicks igenom. Var något strul med en mekanisk del av verket. Klockan kommer att bytas ut mot en ny. Fick ett väldigt bra bemötande och hjälp av urmakaren hos Cartier.
Yes, hon har ansvarat för mitt ärende sedan slutet av sommaren och varit väldigt bra att ha att göra med.De har fått en ny urmakare i butiken som verkar duktig och bra
Hoppas på att du kan fortsätta ha direktkontakt med henne (slippa bli runtskickad bland den virriga butikspersonalen) och att det löser sig en gång för alla. Din kvot med Smålandsgatan-strul motsvarar väl en hel livstid i mängd nu.Lämnade in klockan idag som gicks igenom. Var något strul med en mekanisk del av verket. Klockan kommer att bytas ut mot en ny. Fick ett väldigt bra bemötande och hjälp av urmakaren hos Cartier.
Det är hon som har hand om ärendet nu så det känns tryggt. Och ny klocka är beställd så den här struliga historien ska förhoppningsvis snart få sitt definita slut. Tjejen har i alla fått ut en ny klocka och nöjd så det känns bra. Sedan är jag väldigt förtjust i den röda tavlan så det blir nog bra det här.Hoppas på att du kan fortsätta ha direktkontakt med henne (slippa bli runtskickad bland den virriga butikspersonalen) och att det löser sig en gång för alla. Din kvot med Smålandsgatan-strul motsvarar väl en hel livstid i mängd nu.
Åh den där santos Vendome känner jag igen! Rip PGR.I.P kungen av Volvo - P.G. Gyllenhammar. Här med dubbla Cartier på handlederna.
Imponerande jobb med svetsningenMed tanke på hur jävligt den här historien började så känner jag kanske lite slutet gott, allting helt okej. Lasersvetsning på annan ort på bekostnad av klantarselurmakaren.
Imponerande jobb med svetsningen
Är detta ironi? Ser inte ens ut som att den är svetsad.Imponerande jobb med svetsningen
Två första bilderna är före-bilder antar jag.Är detta ironi? Ser inte ens ut som att den är svetsad.
Finns kvitto på lasersvetsning?
Det är givet då den där har kvar rätt form. Resterande är kraftigt fulpolerad. Saknar mycket metall.Två första bilderna är före-bilder antar jag.
Faktiskt riktigt nöjd! Över förväntan!Bra grejer!
Nu hänger jag med på vad du menar. Antog att du bara tittade på de två första bilderna.Det är givet då den där har kvar rätt form. Resterande är kraftigt fulpolerad. Saknar mycket metall.