• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Provade Dumont och Louis för ett tag sedan. Konstaterade att roséguld inte riktigt passade mig.Gult guld är bättre.

1000007139.jpg

1000007138.jpg
Båda är bra 👍

Provade Dumont och Louis för ett tag sedan. Konstaterade att roséguld inte riktigt passade mig.Gult guld är bättre.

1000007139.jpg

1000007138.jpg
Det håller jag iofs med om men mig veterligen finns bara Dumonten i rosé tyvärr. Om man inte kör på den blåa men den har jag inte lyckats se live än

Oavsett kommer man aldrig undan att en klassisk LC i gulguld står över det mesta

Det håller jag iofs med om men mig veterligen finns bara Dumonten i rosé tyvärr. Om man inte kör på den blåa men den har jag inte lyckats se live än

Oavsett kommer man aldrig undan att en klassisk LC i gulguld står över det mesta

Jag har länge funderat på en LC och hade väl nästan bestämt mig, men så släppte JLC Reverso Tribute Monoface och nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Har en Tank Must idag och är väldigt nöjd med den. Kanske får uppgradera den till en LC längre fram.

Dumont finns i följande versioner i gult guld:
WGSA0027: Guldboett och guldtavla med manuellt verk. Limiterad 300 ex (La Baladeuse)
WGSA0077: Guldboett och blå tavla med kvartsverk
Sen finns två guldversioner med lackade tavlor. En grålackad och en blålackad och skelleterad.

Har sett blåa live. men rätt mycket pengar för en kvartsklocka tycker jag. Den helguldaren vore fint! Låg en på kaplans men säljaren drog tillbaka den av nån anledning.

Jag har länge funderat på en LC och hade väl nästan bestämt mig, men så släppte JLC Reverso Tribute Monoface och nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Har en Tank Must idag och är väldigt nöjd med den. Kanske får uppgradera den till en LC längre fram.
Har du testat reverson? Den bärs så annorlunda jmf med en tank/LC. Minns själv när jag sonderade terrängen efter en reverso och det slutade med att jag började snegla åt chinoisen… bättre proportioner osv.

Har du testat reverson? Den bärs så annorlunda jmf med en tank/LC. Minns själv när jag sonderade terrängen efter en reverso och det slutade med att jag började snegla åt chinoisen… bättre proportioner osv.
Tidigare Reversos tycker jag burits för stort för min handled, men Monoface Tribute sitter mycket bättre. Hade varit enklare om man kunde välja båda. :)

Blev du med Chinoisen? Hmm... ser ju inte dum ut den heller.

Edit. ser att Chinoisen springer iväg i pris. Kanske lika bra det.

Senast ändrad:
Tidigare Reversos tycker jag burits för stort för min handled, men Monoface Tribute sitter mycket bättre. Hade varit enklare om man kunde välja båda. :)

Förstår. Vad mäter din handled? Måste säga att LCn satt perfekt på dig.

Ja verkligen, chinoisen dessvärre inget rimligt alternativ. Men cool är den :)

Sålde tidigare reverso tribute pga för lång, nya är bättre storlek men lite konstigare proportioner med 18mm bandbredd.

Tanken (nuvarande large) har bättre proportioner med tunnare boett och 19mm band.

Dessutom närmar sig reverson 18k tank i pris..

23x30 LC eller 23x38 Reverso bör ju vara perfekt om du har 16,5cm handled.
IMG_6931.jpeg

Vad kostade det att åtgärda batteriläckage? Byte av urverk bara?
Första försöket gjordes gratis på plats och höll ett år ungefär. Nu skickades den till "our Maison's master craftsmen". Enligt utsago och kvitto var det inte byte utan "complete service" och kostade dryga 3'. Plus skruvbyten. Fast de kan mycket väl ha bytt så klart.

/B

Köpt en Cartier must small (16x14mm) till min fru i julklapp och tänkte även addera ett lite mer casual strap till henne.
Tänker mig ett tunt ljusbrunt som drar åt mocka alternativt nubuck.
Vad ska jag satsa på och från vilken tillverkare?
bra julklapp👏🏼
Inte alla som har 16mm i sitt standardsortiment, jag skulle låta sy upp ett efter fruns mått och tycke.

Tillbaka
Topp