Båda är braProvade Dumont och Louis för ett tag sedan. Konstaterade att roséguld inte riktigt passade mig.Gult guld är bättre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Båda är braProvade Dumont och Louis för ett tag sedan. Konstaterade att roséguld inte riktigt passade mig.Gult guld är bättre.
Det håller jag iofs med om men mig veterligen finns bara Dumonten i rosé tyvärr. Om man inte kör på den blåa men den har jag inte lyckats se live änProvade Dumont och Louis för ett tag sedan. Konstaterade att roséguld inte riktigt passade mig.Gult guld är bättre.
Det håller jag iofs med om men mig veterligen finns bara Dumonten i rosé tyvärr. Om man inte kör på den blåa men den har jag inte lyckats se live än
Oavsett kommer man aldrig undan att en klassisk LC i gulguld står över det mesta
Dumont finns i följande versioner i gult guld:Det håller jag iofs med om men mig veterligen finns bara Dumonten i rosé tyvärr. Om man inte kör på den blåa men den har jag inte lyckats se live än
Oavsett kommer man aldrig undan att en klassisk LC i gulguld står över det mesta
Har du testat reverson? Den bärs så annorlunda jmf med en tank/LC. Minns själv när jag sonderade terrängen efter en reverso och det slutade med att jag började snegla åt chinoisen… bättre proportioner osv.Jag har länge funderat på en LC och hade väl nästan bestämt mig, men så släppte JLC Reverso Tribute Monoface och nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Har en Tank Must idag och är väldigt nöjd med den. Kanske får uppgradera den till en LC längre fram.
Tidigare Reversos tycker jag burits för stort för min handled, men Monoface Tribute sitter mycket bättre. Hade varit enklare om man kunde välja båda.Har du testat reverson? Den bärs så annorlunda jmf med en tank/LC. Minns själv när jag sonderade terrängen efter en reverso och det slutade med att jag började snegla åt chinoisen… bättre proportioner osv.
Förstår. Vad mäter din handled? Måste säga att LCn satt perfekt på dig.Tidigare Reversos tycker jag burits för stort för min handled, men Monoface Tribute sitter mycket bättre. Hade varit enklare om man kunde välja båda.
Blev du med Chinoisen? Hmm... ser ju inte dum ut den heller.
Edit. ser att Chinoisen springer iväg i pris. Kanske lika bra det.
Förstår. Vad mäter din handled? Måste säga att LCn satt perfekt på dig.
Ja verkligen, chinoisen dessvärre inget rimligt alternativ. Men cool är den
Då är nästa steg en LC i 23 mm. Reverson är inte lika bra och rätt olik på handleden kan jag tycka. Inte alls lika elegant och självklar i sitt designspråk.Tack! Min handleded är ca 16,5cm.
Sålde tidigare reverso tribute pga för lång, nya är bättre storlek men lite konstigare proportioner med 18mm bandbredd.Tidigare Reversos tycker jag burits för stort för min handled, men Monoface Tribute sitter mycket bättre. Hade varit enklare om man kunde välja båda.
Se där, trodde på +17 cm. Det fanns mycket luft runt boetten på dig.Tack! Min handleded är ca 16,5cm.
23x30 LC eller 23x38 Reverso bör ju vara perfekt om du har 16,5cm handled.Tidigare Reversos tycker jag burits för stort för min handled, men Monoface Tribute sitter mycket bättre. Hade varit enklare om man kunde välja båda.
En lite stor men duglig vardagsklocka. Väl sliten/repad.
/B
Ja, lite synd. Men å andra sidan - jag har själv gjort det och när jag fick frågan om jag ville byta när de fixade efter battieriläckage så avstod jag. Dessutom ser det lite värre ut på bilden än i verkligheten.Synd på glaset, men välanvända klockor vinner.
Ja, lite synd. Men å andra sidan - jag har själv gjort det och när jag fick frågan om jag ville byta när de fixade efter battieriläckage så avstod jag. Dessutom ser det lite värre ut på bilden än i verkligheten.
/B
Första försöket gjordes gratis på plats och höll ett år ungefär. Nu skickades den till "our Maison's master craftsmen". Enligt utsago och kvitto var det inte byte utan "complete service" och kostade dryga 3'. Plus skruvbyten. Fast de kan mycket väl ha bytt så klart.Vad kostade det att åtgärda batteriläckage? Byte av urverk bara?
Den där går jag runt och tänker på varje dagNu var det mycket snack och lite bilder här. Därför kommer en bild på en jag aldrig köpte men som hemsöker mig.
Åh älskade min punk-tank i pläterat guld var en perfekt storlek för mig. Tror den kostar typ 3ggr så mycket som jag gav för den nu vilket inte gör den så prisvärdEn lite stor men duglig vardagsklocka. Väl sliten/repad.
/B
Mysig bild! Var kommer bandet ifrån?
Molequin black grain MTO anpassat till deployment clasp!Mysig bild! Var kommer bandet ifrån?
bra julklappKöpt en Cartier must small (16x14mm) till min fru i julklapp och tänkte även addera ett lite mer casual strap till henne.
Tänker mig ett tunt ljusbrunt som drar åt mocka alternativt nubuck.
Vad ska jag satsa på och från vilken tillverkare?