Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt läcker klocka!Dagen till ära kör jag också Cartier
Nej, räkna inte med det. Man kan dock få lite tillbehör såsom resefodral etc vid trevligt bemötande osv osv.Är det möjligt att få rabatt vid köp hos Cartier? Har aldrig handlat klockor direkt i butik från Cartier. Skiljer de sig något från Rolex ÅF?
Inga rabatter. De tiderna är förbi.Är det möjligt att få rabatt vid köp hos Cartier? Har aldrig handlat klockor direkt i butik från Cartier. Skiljer de sig något från Rolex ÅF?
Butiken på Smålandsgatan har aldrig lämnat rabatt. Hos AD har det funnits rabatter.Inga rabatter. De tiderna är förbi.
Butiken på Smålandsgatan har aldrig lämnat rabatt. Hos AD har det funnits rabatter.
Riktigt fint skick!Cartier och stickade tröjor är lika självklart som ost och vin.
Instämmer!Cartier och stickade tröjor är lika självklart som ost och vin.
Nästan en förutsättning med tunna boetter på stickade långärmade tröjor. Snart dags för samma outfit här medCartier och stickade tröjor är lika självklart som ost och vin.
Opolerat!Riktigt fint skick!
Det är bara en mental övning som du är inne på. Jag är inställd på att min rolex ska vara automatiskt och jag uppskattar det faktum att min Cartier är kvarts. Blir alltid glad att slippa ställa den när det är dags att använda den. Sen slipper du en massa jobbiga servicekostnader på köpet. Min Cartier är 40 år gammal och tickar på ännu!Hur känner vi för kvarts på lite mer pricey modeller?
Jag var ganska bestämd på att jag inte brydde mig och och kommit närmare och närmare antingen en YG tank louis eller den blåa Dumonten som jag tycker är riktigt lyckad.
Men när det väl kommer till kritan så har jag svårt att lägga sådana pengar på ett kvartsur. Detta trots att jag själv i denna tråd argumenterat för att det inte kvittar iom att Cartiers mekaniska urverk på den här nivån ändå inte är något att hänga i granen.
Tankar?
Bilder för att det är trevligt
För egen del köper jag inte Cartier för urverket, utan för designen.Hur känner vi för kvarts på lite mer pricey modeller?
Jag var ganska bestämd på att jag inte brydde mig och och kommit närmare och närmare antingen en YG tank louis eller den blåa Dumonten som jag tycker är riktigt lyckad.
Men när det väl kommer till kritan så har jag svårt att lägga sådana pengar på ett kvartsur. Detta trots att jag själv i denna tråd argumenterat för att det inte kvittar iom att Cartiers mekaniska urverk på den här nivån ändå inte är något att hänga i granen.
Tankar?
Intalar mig att det skulle kvitta då jag generellt är intresserad av klockor ur ett estetiskt perspektiv, men med det sagt så tar det emot i högre prisklasser även för mig om det är en kvartsare. Högst oklart, de är ju lika fina ändå!Hur känner vi för kvarts på lite mer pricey modeller?
Tankar?
Kanske är Cartier det mest förlåtande märket att bära med kvarts. Särskilt när så många modeller dessutom kommer utan sekundvisare.Hur känner vi för kvarts på lite mer pricey modeller?
Tankar?
Där är jag egentligen helt enig men uppenbarligen är jag lite skenhelig för det är ändå något som skaver. Kanske bara en tröskel som påståtts tidigare.För egen del köper jag inte Cartier för urverket, utan för designen.
Fast visarna hackar ju fram varje minut så man blir påmind med jämna mellanrumKanske är Cartier det mest förlåtande märket att bära med kvarts. Särskilt när så många modeller dessutom kommer utan sekundvisare.
Gör dom?Fast visarna hackar ju fram varje minut så man blir påmind med jämna mellanrum
Apropå stickat. Det vankas julbordInstämmer #2
Ja? Eller är det bara på solarbeat som minutvisaren hoppar fram en minut i taget? Nu blir jag osäkerGör dom?