• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Efter mycket läsning i den här tråden så har Cartierfebern härjat hårt på min kropp. Idag ramlade det in en Santos Galbée med fullt set som mina ögon ser bra ut, hoppas jaq har gjort min hemläxa.

IMG_0441.JPG

Senast ändrad:
Ja jag såg den :) Men blev fundersam på "alla" skruvar på sidan.. Brukar det vara så många? Är det något man kommer störa sig på tro?..
Ska vara så vad jag kan se? På de lite äldre höll de innersta på sidan fast boettlocket. Förmodar de sitter här för dekoration, men inte 100%. De yttre är skruvade bandstift.

Går ju många slitna pläterade Tank:ar på ex. Kaplans. Tänker att man kanske kan fynda en sådan och plätera om. Är det för dyrt? Blir det fult? Rekommenderas inte av andra orsaker?

Jag kan av någon anledning inte bumpa mina köpesannonser, men söker iaf en santos nu. Har någon sett något bra på C24 på sistone? Tycker att det är sjukt svårt att bedöma skicket.

Tack!
Enligt guiden ska den då vara 23x30.
Har då Kaplans fel mått?

..hur stort är då 23x30.. Hur kommer den upplevas på min 14cm arm tro? Det ska ju vara en damklocka. Men.. ja den ska ju sitta snyggt helt enkelt, inte för stort! :)
Måste vara guiden som har fel här faktiskt. Den ser mindre ut än herrvarianten på 23x30 mm. Ska vara det man brukar skriva som 21x28 mm. Kommer nog sitta bra. Ingen superliten klocka men inte heller speciellt stor. De är ju väldigt korta bandhornspets till bandhornspets.

Min mamma fick ta över min 23x30 mm Tank. Hon har nog lite större handled men det ser bra ut. Klockans design är ju inte direkt maskulin heller.

Måste vara guiden som har fel här faktiskt. Den ser mindre ut än herrvarianten på 23x30 mm. Ska vara det man brukar skriva som 21x28 mm. Kommer nog sitta bra. Ingen superliten klocka men inte heller speciellt stor. De är ju väldigt korta bandhornspets till bandhornspets.

Min mamma fick ta över min 23x30 mm Tank. Hon har nog lite större handled men det ser bra ut. Klockans design är ju inte direkt maskulin heller.
Det låter ju väldigt positivt :) tack för all hjälp, du är en klippa @Aurum

Och till alla nu, pax på denna tank! :D :angel:

Tillbaka
Topp