Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanonfin och inte alls ett fult setEfter mycket läsning i den här tråden så har Cartierfebern härjat hårt på min kropp. Idag ramlade det in en Santos Galbée med fult set som mina ögon ser bra ut, hoppas jaq har gjort min hemläxa.
Fullt set ska det naturligtvis vara ;-)Kanonfin och inte alls ett fult set
Är det 29 mm automat?
Vad har du för storlek på handleden?
Häftigt utropsteckenHänger sig kvar även om det inte är den mest lättburna klocka jag haft.
/B
NiceIntet är som väntans tider
Hade inte tvåtons-Santosen sett mjuk ut hade jag nog budat. Tror det är dags för en till Santos snart..Rätt så mycket från Cartier på kaplans aktion nu på lördag.
https://www.kaplans.se/sv/sok?s=cartier&e=a.3493_t.a&ot=a&od=a
Kikar lite chrono24. Vad menas med elektropläterat?...
https://www.chrono24.se/cartier/lad...s-hand-wind-c1970s-swiss-lv459--id9613867.htm
Ja det tycker jag! Ja och hade denna bara varit lite lite större så hade jag varit sugen!Hade inte tvåtons-Santosen sett mjuk ut hade jag nog budat. Tror det är dags för en till Santos snart..
Ja jag såg den Men blev fundersam på "alla" skruvar på sidan.. Brukar det vara så många? Är det något man kommer störa sig på tro?..Ja det tycker jag! Ja och hade denna bara varit lite lite större så hade jag varit sugen!
ping @Triumf
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3493/vara/1501507
De tänkte jag inte ens på.. Har dålig koll faktiskt någon annan kan säkert fylla iJa jag såg den Men blev fundersam på "alla" skruvar på sidan.. Brukar det vara så många? Är det något man kommer störa sig på tro?..
Ser falsk ut, electro plated är ett väldigt tunt lager guld på i detta fall mässing/base metal.Kikar lite chrono24. Vad menas med elektropläterat?...
https://www.chrono24.se/cartier/lad...s-hand-wind-c1970s-swiss-lv459--id9613867.htm
Ska vara så vad jag kan se? På de lite äldre höll de innersta på sidan fast boettlocket. Förmodar de sitter här för dekoration, men inte 100%. De yttre är skruvade bandstift.Ja jag såg den Men blev fundersam på "alla" skruvar på sidan.. Brukar det vara så många? Är det något man kommer störa sig på tro?..
Ser ut att vara i fint skick, dock lite svårt att avgöra på denna bild.Hade inte tvåtons-Santosen sett mjuk ut hade jag nog budat. Tror det är dags för en till Santos snart..
Ja men visst sen den lite mjuk ut över kanterna? Vill verkligen hitta en opolerad tvåtonare.Ser ut att vara i fint skick, dock lite svårt att avgöra på denna bild.
Fullt möjligt att den är lätt polerad. Man ser ju att den är rätt använd. Finns finare exemplar därute.Ja men visst sen den lite mjuk ut över kanterna? Vill verkligen hitta en opolerad tvåtonare.
Så grym!Basculante
Ja det är det säkert.Ska vara så vad jag kan se? På de lite äldre höll de innersta på sidan fast boettlocket. Förmodar de sitter här för dekoration, men inte 100%. De yttre är skruvade bandstift.
Ser ut som något löst, klister eller smuts.Ja det är det säkert.
Men vad är det nere vid kl 7? Skadat glas? Skadad boett? Smuts?..
Du som är en hejare på Cartier. Har du en aning om vad det kan vara för ref? Hittar ingenting när jag söker på infon som finns.. Får bara upp flera must de CartierSer ut som något löst, klister eller smuts.
Ser ut att vara en 866001.Du som är en hejare på Cartier. Har du en aning om vad det kan vara för ref? Hittar ingenting när jag söker på infon som finns.. Får bara upp flera must de Cartier
Tack!
Måste vara guiden som har fel här faktiskt. Den ser mindre ut än herrvarianten på 23x30 mm. Ska vara det man brukar skriva som 21x28 mm. Kommer nog sitta bra. Ingen superliten klocka men inte heller speciellt stor. De är ju väldigt korta bandhornspets till bandhornspets.Tack!
Enligt guiden ska den då vara 23x30.
Har då Kaplans fel mått?
..hur stort är då 23x30.. Hur kommer den upplevas på min 14cm arm tro? Det ska ju vara en damklocka. Men.. ja den ska ju sitta snyggt helt enkelt, inte för stort!
Det låter ju väldigt positivt tack för all hjälp, du är en klippa @AurumMåste vara guiden som har fel här faktiskt. Den ser mindre ut än herrvarianten på 23x30 mm. Ska vara det man brukar skriva som 21x28 mm. Kommer nog sitta bra. Ingen superliten klocka men inte heller speciellt stor. De är ju väldigt korta bandhornspets till bandhornspets.
Min mamma fick ta över min 23x30 mm Tank. Hon har nog lite större handled men det ser bra ut. Klockans design är ju inte direkt maskulin heller.