MARTINOV
Basic
Plana ytor = svårt
Där ser man, tycker det borde vara tvärtom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plana ytor = svårt
Tycker @bernoulli bilder visar ganska tydligt de plana ytorna och fasningarna på länken. Här verkar det vara väldigt vanligt att de polerade exen ser lite runda ut. Dock svårt att se på de flesta bilderna på t ex C24.Som Aurum säger så kan det se knasigt ut om spännet inte sitter längst in. Glappade på min först innan jag flyttade in den.
Före:
Efter:
Här är ett ex på C24 där säljaren tydligt skriver att den är polerad. Även om det inte är superhögupplösta bilder tycker jag man ser att kanterna snarare är rundade än har skarpa fasningar. Syftar på länken.
Pratar enbart om Galbee i samtiliga mina poster.Men det där är väl en Galbée-länk? Annars är den sannerligen rund för att vara en Carree-länk.
Pratar enbart om Galbee i samtiliga mina poster.
Utgick från att @bernoulli har en galbee. I annat fall jämför jag äpplen och päron.Men det där är väl en Galbée-länk? Annars är den sannerligen rund för att vara en Carree-länk.
Min är en Carrée.Utgick från att @bernoulli har en galbee. I annat fall jämför jag äpplen och päron.
Utgick från att @bernoulli har en galbee. I annat fall jämför jag äpplen och päron.
Min är en Carrée.
Tack då är jag med i matchen. Har inte superkoll på Carree plus att jag tolkade att ursprungsposten om spännet gällde en Galbee, därav förvirringen.bernoulli's ser ut att vara en 80-tals-Carree. Den Galbeen du visade från C24 tycker jag inte ser skum ut, är ju så Galbee-länkarna ser ut.
Nu förstår jag vad @Aurum menade. Tror att problemer var att spännet inte satt längst ut. Tack för hjälpen.Som Aurum säger så kan det se knasigt ut om spännet inte sitter längst in. Glappade på min först innan jag flyttade in den.
Före:
Efter:
Väldigt mångsidig iaf. Litet och smidigt format, tuff och stöddig design och perfekt integrerad länk. Enligt mig en av de starkaste klockdesignerna någonsin.Tycker att Santos är en bra jeans klocka. Passar nästan bättre till jeans och casual än till kostym. Eller vad tycker ni?
Passar till allt. Nästan.Tycker att Santos är en bra jeans klocka. Passar nästan bättre till jeans och casual än till kostym. Eller vad tycker ni?
De är väl inte riktigt 29 mm? Tror tyvärr de har Ebelverk, men borde inte ta många minuter att googla sig fram till?VILKET URVERK?
Ska byta urverk i frugans Cartier Panthere (130 000 C) men får inte upp bakstycket, så jag kan inte kolla. Har för mig att det är ett ETA-verk? Klockan mäter cirka 29x29 mm, om det har någon betydelse. Alternativet är om någon här kan serva klockan till rimligt pris. Pratade med Nymans men det var liksom ingen idé att gå vidare där...
Nä, verkar var typ 28. Tänkte om det hade betydelse för verket. Har googlat, hittar inte ett skit ju!De är väl inte riktigt 29 mm? Tror tyvärr de har Ebelverk, men borde inte ta många minuter att googla sig fram till?
Jämfört med @Criss Cross klocka här ovan tycker jag tyvärr att designen har fallerat.
Har ingen ännu men när jag skaffar en så kommer jag inte ha den till mörk kostym, vit skjorta, sidenslips och ett par svarta oxford, men däremot gärna till udda kavaj och byxor i lite grövre material typ flanell, en mer informell slips av ull och ett par cordovan brouges från Alden. Samtidigt ser jag framför mig att den funkar lika bra till en uppkavlad jeansskjorta, ett par ljusa chinos och espandrillos påväg ner till stranden. Med undantag för de mest formella samanhangen så känns den väldigt mångsidig.Tycker att Santos är en bra jeans klocka. Passar nästan bättre till jeans och casual än till kostym. Eller vad tycker ni?
Såg väldigt stor ut...typ som 41mm DJ, det är något som inte helt stämmer...
När jag provade denna igår måste jag säga att en del av min skepsis försvann. Den var riktigt bra, kändes modern och stabil.
Såg väldigt stor ut...typ som 41mm DJ, det är något som inte helt stämmer...
Håller med, något känns skumt med proportionerna..Såg väldigt stor ut...typ som 41mm DJ, det är något som inte helt stämmer...
Vad är det för size på Cartiern ovan?
Eller så har jag tunna handleder. Skulle snarare säga att den satt som en 36 mm DD sitter på mig.
Kan inte annat än att hålla med. Gillar verkligen mediumvarianten. Bra tavla, bra storlek och tjocklek. Mumma på min taniga handled iaf
När jag provade denna igår måste jag säga att en del av min skepsis försvann. Den var riktigt bra, kändes modern och stabil.