• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

X-san

Omega
Provade den här skönheten idag, ref WSCA 003. Den kom väl som nyhet under förra årets Baselmässa och jag tycker att den har extremt många rätt. Nästan så att jag skulle kunna tänka mig att bli owg med den. 38mm och satt riktigt bra på handleden. Tyvärr verkar det som att den bara går att få på läder, till skillnad från den större varianten på 42mm som även går att få på länk.

Men...vattentätheten är 3 Bar...Wtf! Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så uselt? Tilläggas skall att jag i och för sig kan noll och inget om konstruktioner av boetter och vattentäthet, men till skillnad från exempelvis en Reverso eller Tank så ser det ju ut att vara ett förhållandevis kompakt och tåligt case. Kanske @Echo Delta kan försöka sig på en förklaring?

IMG_20170118_141558.jpg
fullsizeoutput_a51.jpeg
IMG_20170118_141645.jpg

Köp den den hjälper dig nog att bli lite snyggare!
 

Bilagor

  • 16115078_1123869451065650_4003836733726100147_n.jpg
    16115078_1123869451065650_4003836733726100147_n.jpg
    6.8 KB · Visningar: 35

Triumf

Rolex
2-Faktor
Det inte var antalet klockor jag klagade över och självklart ligger det tråkiga i att jag inte tycker att herrkollektionen är tillräckligt bra utseendemässigt. Inte i att damkollektionen är bra.
Jag förstod det ;) Men tycker det är kul när något märke faktiskt lägger ned lite kärlek på mindre klockor. Även fast jag själv inte tycker dessa var något för mig. Jag vill ha klockor som ser mer ut som klockor, inte dessa... skapelser.. så fort det görs damklockor ska dom vara så jäkla plottriga och "spejsade".
Jag vill ha herrklockor fast i mindre storlek helt enkelt :D
 

Treble

Breitling
angående de guldpläterade (på sterlingsilver) klassiska must de Cartier Tanksen. Är det inte möjligt att genomföra varsam polering och göra om förgyllningen på en sån? Cartier själva skriver ju i dokumentationen att gulpläteringen håller i ca 2år vid normalt bruk. Är den förbrukad sen eller var det meningen att man skulle förgylla dem på nytt??
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
angående de guldpläterade (på sterlingsilver) klassiska must de Cartier Tanksen. Är det inte möjligt att genomföra varsam polering och göra om förgyllningen på en sån? Cartier själva skriver ju i dokumentationen att gulpläteringen håller i ca 2år vid normalt bruk. Är den förbrukad sen eller var det meningen att man skulle förgylla dem på nytt??
Bör helt klart vara genomförbart. Kommer bara inte ihåg om man kan förgylla utan att ta av glaset?
 

Lund

Cartier
IMG_1659.PNG
Testade Cartier Drive i höstas i Singapore. Otroligt fin klocka som sitter grymt bra på handleden, tycker dock att banden är lite för smala för klockan rent estetiskt men den sitter riktigt stabilt.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Älskar min gamla Tank. Börjar dock sukta efter en till att lägga till samlingen. Kanske Tank Solo. :)
_DSC0933.JPG
Börjar med att citera mig själv... I fredags blev suget efter en ny Cartier för stort. Skred således till verket. Idag anlände tillskottet till samlingen.
_DSC0958.JPG

Denna gång en Cartier Tank Solo :)
Sugen på ett brunt läder till. Någon som har koll på AD-priserna för läderband? 2-3k?
 

jpcarl

Breitling
Är kanska i färd med att köpa en gammal Must de Cartier tank från 1984. Antar att det är ett ETA-urverk i, vad tror ni ungefär det skulle gå på för en eventuellt service? 3-5k?
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Är det någon som vet om Cartier han leveransproblem?
Anledningen att jag frågar är att jag väntat över 3 månader på en enkel Cartier Tank i stål..
 
Topp