Tack för ett mycket utförligt svar

Problemet nu är att jag blir mer sugen på en LC

Otroligt vacker klocka och tycker det är riktigt snyggt med roseguld. Eftersom klassiska storleken 23x30 inte tillverkas längre så har jag inte kunnat testa på handleden. Men med mina smala handleder strax under 16 så tror jag inte det är ett problem. Däremot så är det svårt med just nytt och begagnat. Finns en viss känsla i att vara första ägaren, fabriksnya skicket och veta att du ska äga den kanske resten av ditt liv och alla repor mm som kommer komma blir dina egna. Men å andra sidan, begagnatmarknaden med mycket bättre prisbild? Kan även tycka det är lite riskabelt med begagnat, risk för stulen klocka ( fanns en tråd om en Cartier här på KS). Sen när jag känner jag har dålig koll på se hur mycket den är polerad, vad är bra och inte. Då blir det enklare köpa nytt men mycket dyrare. Däremot så storleksmässigt så funkar nog både gamla och nya storleken. Rosa guld är otroligt läckert men även gulguld funkar bra
Otroligt välskriven text och stort tack för det. Har mycket att fundera på nu

Banden till klockan, har du beställt flera än den på bild? Tänkte om du kunde tipsa om någon bra sida och tillverkare
Trevlig söndag!