• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Du menar som på denna? 😇

_3161252.JPG
Riktigt najs👌🏻
 

evki

Audemars
2-Faktor
På grund av oro över att det skulle vara poröst på ytterligare ställen, eller att lagningen ej skulle stabil nog?

Att lagningen inte skulle vara tillräckligt stabil. Jag frågade Cartierbutiken om dessa skador kan åtgärdas och de sa nej. Jag kanske tog i lite men sedan orkade jag inte leta efter en guldsmed som kunde både laga låset och ge garanti på att det ska hålla.
 

watchen

Cartier
Någon här som besitter information om Pasha Millennium Edition. Vad jag förstår så är vridringen i platina men resten är i stål. De modeller med galler eller grid som det kallas, är dessa i stål eller platina? Hittar väldigt lite information om dessa modeller..
 

Anton

Omega
Tjejen ska köpa sig en Panthere och har nu hittat en begagnad klocka som i dagsläget ej går.
Tänker ju att det är batteriet, men i värsta fall hur dyrt kan det bli om annat är problem? :)

Förstår att det är svårt att ge ett exakt svar, men tänker mig på ett ungefär...
 

Bilagor

  • 29A8195D-79CD-41B1-8DD9-AD77272DF414.png
    29A8195D-79CD-41B1-8DD9-AD77272DF414.png
    425.2 KB · Visningar: 5
  • 5217FACC-4DC6-4574-B0DF-B0798BC6F96C.png
    5217FACC-4DC6-4574-B0DF-B0798BC6F96C.png
    529.9 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:

martaSM30

Audemars
Tjejen ska köpa sig en Panthere och har nu hittat en begagnad klocka som i dagsläget ej går.
Tänker ju att det är batteriet, men i värsta fall hur dyrt kan det bli om annat är problem? :)

Förstår att det är svårt att ge ett exakt svar, men tänker mig på ett ungefär...
Hade min på service i våras, 3 800kr gick service av urverket på.
 

Manny

Omega
Så frågan är om det är årets klipp eller flopp, vad säger expertisen, @evki @Aurum?
Fick ett mail med bekräftelse på att beställningen inkommit.
Betyder det att jag får köpa klockan?
För visst är det en Tank Normale och inte en Must?
Tycker den ser ut att vara i bra skick men som sagt ingen expert i ämnet.
 

nept

Panerai
Så frågan är om det är årets klipp eller flopp, vad säger expertisen, @evki @Aurum?
Fick ett mail med bekräftelse på att beställningen inkommit.
Betyder det att jag får köpa klockan?
För visst är det en Tank Normale och inte en Must?
Tycker den ser ut att vara i bra skick men som sagt ingen expert i ämnet.
Det ser ut som en liten normale ja. Skicket är väl ok, den har ju lite märken och tavlan är sne men om man ska använda den är det väl ingen fara.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Så frågan är om det är årets klipp eller flopp, vad säger expertisen, @evki @Aurum?
Fick ett mail med bekräftelse på att beställningen inkommit.
Betyder det att jag får köpa klockan?
För visst är det en Tank Normale och inte en Must?
Tycker den ser ut att vara i bra skick men som sagt ingen expert i ämnet.

Konstigt att den inte står som reserverad om du har fått din order bekräftat. Kontakta säljaren innan du betalar så slipper du få en återbetalning sedan. Det är upp till säljaren att välja köparen och även om du har betalat blir avtalet inte bindande förrän säljaren har skickat iväg paketet.

Av bilderna att döma är det en normale i helguld, ja.
 

Manny

Omega
Konstigt att den inte står som reserverad om du har fått din order bekräftat. Kontakta säljaren innan du betalar så slipper du få en återbetalning sedan. Det är upp till säljaren att välja köparen och även om du har betalat blir avtalet inte bindande förrän säljaren har skickat iväg paketet.

Av bilderna att döma är det en normale i helguld, ja.
Den stod inte som reserverad när jag la beställning.
Vad finns det att anmärka på skicket? Har för dålig koll på hur de borde se ut för att avgöra.
 
Topp