• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Se där… så var man medlem i denna klubb också 😀
87D303D1-9300-423E-9994-FF4B230A0772.jpeg
Tänk om den där skulle börja göras i medium...
Peppra gärna här med bilder! Särskilt nyfiken på gummiarmbandet.

Som jag stött och blött detta, men idag slog jag till. Införskaffat mig en Cartier Tank Must Large. Dock till den eviga frågan, large eller small? Det är därför jag stött och blött detta länge och jag kan inte förneka att tanken gnager mig, jag kanske borde valt en small!?

IMG_0057.jpg IMG_0059(Edited).jpg IMG_0063(Edited).jpg

Landar mer och mer att jag trotsallt skulle införskaffat en small. Känner att jag inte riktigt får den där "klassiska" tank-looken med large. Har vi någon på forumet som äger en av de nya Cartier Tank "Mustarna" i small som har lite bilder att dela?

Landar mer och mer att jag trotsallt skulle införskaffat en small. Känner att jag inte riktigt får den där "klassiska" tank-looken med large. Har vi någon på forumet som äger en av de nya Cartier Tank "Mustarna" i small som har lite bilder att dela?
Provade small för ett tag sen:
D36916CF-E918-4448-B409-A77DDA62045F.jpeg

Den är väl t.o.m mindre än klassiska storleken? Jag upplevde den som nästan komiskt liten på mina pinnar till armar (16,5 nånting). Då är jag ändå van att bära en 34mm rund klocka. Men går väl att vänja sig vid det mesta.
Den upplevs iaf klart mindre i vekligheten än den ser ut på bilden ovan.

Den är väl t.o.m mindre än klassiska storleken? Jag upplevde den som nästan komiskt liten på mina pinnar till armar (16,5 nånting). Då är jag ändå van att bära en 34mm rund klocka. Men går väl att vänja sig vid det mesta.
Small är rejält liten, mäter samma mm som Panthere small. Som Ghostie skrev upplevs den (ännu) mindre i verklighet.

Mindre än originalet på 23 mm är svårt. Men det blir lite bättre på annat tunnare och ostoppat band.

Jag tycker som sagt att den sitter grymt på dig (och jag själv har mindre handleder), men om du landar i att sälja kan du skicka ett PM👍

Rekommenderar alla som har en 78086 Tank LC att testa en svart ostoppat Cordovan. Tycket det blir en ”match made in Heaven”. Tyvärr är bandet för tjockt för FP Tank LC.

CB8E326B-1E40-4B00-9655-A99FBC5CDE02.jpeg
Håller med, man kan klä ner LC med ett robust band med lyckat resultat. Själv väldigt förtjust i en lite oväntad kombination, LC och gammalt cordovan från Gemex:
5B3D7C28-BEFF-4F20-96AF-8874909E4506.jpeg

Sitter nu på tjock dumont.

Fick inget besked om hur länge men att Cartier hade högt tryck nu. Den som väntar på något gott 🙂
Uppdatera gärna om du hör något besked, eller hur lång tid det tog när du faktiskt har fått klockan :) Lutar åt att det blir en sådan som examensklocka till sommaren och hade fram tills nu hoppats på att kunna valsa in i butiken och plocka ut den samma dag, den dagen det är dags.

Rekommenderar alla som har en 78086 Tank LC att testa en svart ostoppat Cordovan. Tycket det blir en ”match made in Heaven”. Tyvärr är bandet för tjockt för FP Tank LC.

CB8E326B-1E40-4B00-9655-A99FBC5CDE02.jpeg
Håller fullständigt med dig @evki . Jag tycker Nomos 18mm banden har passat bäst då jag haft dem liggande och jag tycker LC:n klär dem fint. Har haft svårt att hitta några bättre Cordovan som suttit lika bra.

Tillbaka
Topp