• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Någon som vet vart man kan snygga deployant clasp replacements? Jag har ju detta nya BoR bandet alla gillade här men jag tycker inte om det generiska utseendet på claspet. Kan tänka mig en butterfly clasp som passar bra också.

Vill ni ha perfektion kan jag rekommendera Lukat. Hon har gjort två av mina.

Edit. Eller så kan nån köpa ödlan. Färgen var inte min smak.
Kan också rekommendera Lukat. :)

Vad var deras svar om de nu avvikit från sina egna specar? Har de erbjudit sig att byta ut det? Full refund? Skall ärligt säga att det är svårt att avgöra tjockleken på bilden. Kan vara beredd att instämma med att det ser ngn millimeter tjockt ut. Men svårt att avgöra som sagt. Var detta från Dlugs eller Molquin?

Bandet är från ABP Concept. Tror det kan ha skett ett missförstånd. Skrev i mitt första inlägg att jag varit nöjd med mina band från Delugs/Molequin och förväntade mig att bandet från ABP skulle vara snäppet bättre. :) Jag har ej fått något svar. Mottog bandet igår och skrev mejlet idag. De är också rätt sega att svara på mejl, så om vi bortser från att det är helg nu förväntar jag mig ett svar i mitten på nästa vecka.

@Ghostie, du får gärna hålla oss uppdaterade kring ditt band. Skriver självklart från mitt håll också när jag mottagit svar. :)

Bandet är från ABP Concept. Tror det kan ha skett ett missförstånd. Skrev i mitt första inlägg att jag varit nöjd med mina band från Delugs/Molequin och förväntade mig att bandet från ABP skulle vara snäppet bättre. :) Jag har ej fått något svar. Mottog bandet igår och skrev mejlet idag. De är också rätt sega att svara på mejl, så om vi bortser från att det är helg nu förväntar jag mig ett svar i mitten på nästa vecka.
Ah OK, sorry missade det. Blandade ihop det med inlägget ovanför. Hoppas det löser sig. 🙂

Nytt band. Sommartanken!
IMG_20220618_150612.jpg
IMG_20220618_150705.jpg
IMG_20220618_150751.jpg
Snyggt! Är klockan en modern Tank Must? Varit sugen på en meshlänk till min Tank, men en beads of rice-länk vore inte heller helt fel. Får jag fråga var den är ifråm? :)

Hej!

Nyligen skaffat mig en tank solo large. För att byta ut bandet är det någon som känner till ett alternativ till orginalband?

Har haft svårt att hitta band med "två likadana sidor". Man viker alltså in båda sidorna :)

Hej!

Nyligen skaffat mig en tank solo large. För att byta ut bandet är det någon som känner till ett alternativ till orginalband?

Har haft svårt att hitta band med "två likadana sidor". Man viker alltså in båda sidorna :)
Om du läser de senaste inläggen så pratar man om band. Hirsch om du vill komma undan lite.

Snyggt! Är klockan en modern Tank Must? Varit sugen på en meshlänk till min Tank, men en beads of rice-länk vore inte heller helt fel. Får jag fråga var den är ifråm? :)
På Etsy och Amazon finns det ett flertal som är snygga. Jag föll för denna då den va mest vintage.

Ett snyggt:

En nära andra plats:

Det jag köpte:

Skynda den som letat länge. Sälj i Sverige. Inte jag som säljer.

Cartier Tank Louis Cartier
8 947 US$
Är väl den som såldes här på forumet förra veckan för typ 20k mindre?

edit: https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-louis-prisbump.164729/

Gnäll..You snooze you lose..

Lågt prissatt så givetvis kommer någon handlare hugga och göra sig en hacka
Gnäller inte utan mer ett konstaterande bara att det är trist, men såklart full förståeligt att handlare dammsugar forumet om priserna är låga och det finns pengar att göra.

Var mest jag som var för långsam och inte tillräckligt insatt i prisbilden (om den nu var lågt prissatt).

Tips:
Ligger en lätt beggad blå Tank Must för 23.5k i säljforumet, hade själv slagit till på direkten om färgen passade mig.

Nu har du ju fått en andra chans och blivit erbjuden den för tidigare annonserat pris på KS.

4k mer än vad han själv köpte för och vad jag också blev erbjuden, men nevermind jag är inte intresserad att köpa den just nu ändå.

Mest förundrad över varför han köpte den öht för att sälja vidare till nästan samma pris för att vara snäll typ

Sorry för sjukt mycket ot i tråden!

Tillbaka
Topp