• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

pajje84

Omega
Visst blir de mjukare, men inte så mjuka. Själva kanterna kan bli runda men då är de repor i dem. Runt skruvar blir de aldrig runda. Då man inte kan polera länken på dessa carree nöjde man sig nog oftast med glasringen.

Har sänkt priset till 35000 sen jag blivit medveten om den nya informationen.
Carrées i samma range på c24 har ännu mer polerad bezel och ”Hansi” ingraverad på baklocket. 😆
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Bärs & Santos Medium.
DE6E9BF7-40FC-40B4-B576-FDDB9A89EED1.jpeg
 

Jono

Omega
Lånade min kompis santos en dag och blev blixtförälskad. Var bara att kränga av lite prylar och nu har jakten börjat. Men allt jag kikat på än så länge ser ganska polerat ut och utbudet är just nu lite sådär. Vad säger experterna här på ks, har ni något tips på vart jag kan hitta en? Slänger med en bild på den jag lånade
67CDA659-7263-496F-85BE-8F245E89FCA5.jpeg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Lånade min kompis santos en dag och blev blixtförälskad. Var bara att kränga av lite prylar och nu har jakten börjat. Men allt jag kikat på än så länge ser ganska polerat ut och utbudet är just nu lite sådär. Vad säger experterna här på ks, har ni något tips på vart jag kan hitta en? Slänger med en bild på den jag lånade
67CDA659-7263-496F-85BE-8F245E89FCA5.jpeg
Helt opolerade 2960 är sällsynta. Om jag förstår dig rätt så är det helstål du är sugen på? 2961 (tvåton) är betydligt vanligare, men i orört skick (på riktigt) ej heller särskilt lätta att finna.

Vill du ”endast” ha någon variant av Santos Carrée i helt ok skick, så borde bevakningar på Chrono24 kunna vara lösningen, även om det precis som du nämner finns mycket sönderpolerat där ute. Ett annat alternativ, särskilt om det är opolerat du är ute efter, är att dra PM till folk här i tråden.
 

Jono

Omega
Helt opolerade 2960 är sällsynta. Om jag förstår dig rätt så är det helstål du är sugen på? 2961 (tvåton) är betydligt vanligare, men i orört skick (på riktigt) ej heller särskilt lätta att finna.

Vill du ”endast” ha någon variant av Santos Carrée i helt ok skick, så borde bevakningar på Chrono24 kunna vara lösningen, även om det precis som du nämner finns mycket sönderpolerat där ute. Ett annat alternativ, särskilt om det är opolerat du är ute efter, är att dra PM till folk här i tråden.
Tack så mycket för svaret, uppskattar det verkligen! Jag gillar stålen mest men är absolut inte främmande för en tvåton. Allright då kommer nog några här i tråden få ett pm 😊😉

Många grymma dinkor här i tråden!
 

-SC-

Omega
Pledge Member
73205509-7A11-45C3-A270-71A2E9223769.jpeg

Trögt fiske igår, så passade på att göra lite annat 😊
Så jääääkla bra. Älskar 2961 (och 2960)!

Jag hade för ett tag sedan lyckats hitta en tysk annons för en 2960 i mint-fucking-condition för endast 32k SEK, men tysken vägrade sälja till mig, han annonserade lite online men sålde ENDAST i sin lilla butik i någon håla i Tyskland.

Jag tjatade så mycket att han blockade mig på whatsapp hela två gånger (två nummer).

Jag började då planera för att resa iväg dit men den hann säljas precis innan det... ångest deluxe.
 

ahola

Omega
Jag har sökt men utan att hitta svaret. Har äldre Santoslänkar med synliga lås mikrojustering?

Jag har en Galbée (2319) sedan 4-5 månader tillbaka och älskar klockan, men har inte lyckats få till storleken på den ”nyare” länken. Jag verkar hamna mittemellan 23 och 24 länkbitar och stör mig på att den inte sitter optimalt. Jag känner fortfarande på den men undrar vad jag annars har för Santosalternativ? Skiljer storleken mellan Carré– och Galbéelänkar något tro? Några ”husmorstrix” ni kan dela med er av?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har sökt men utan att hitta svaret. Har äldre Santoslänkar med synliga lås mikrojustering?

Jag har en Galbée (2319) sedan 4-5 månader tillbaka och älskar klockan, men har inte lyckats få till storleken på den ”nyare” länken. Jag verkar hamna mittemellan 23 och 24 länkbitar och stör mig på att den inte sitter optimalt. Jag känner fortfarande på den men undrar vad jag annars har för Santosalternativ? Skiljer storleken mellan Carré– och Galbéelänkar något tro? Några ”husmorstrix” ni kan dela med er av?
Som svar på din första fråga: en äldre Carree kan se ut såhär vid låset - inte mycket, men något
12724951_fullsize.jpg

12175618_fullsize.jpg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hör och häpna, jag kan svara: Ja, det gjordes Must de Cartier i silver utan plätering :).
Inte riktigt, de är belagda med något.
Är detta en vanlig Must med borttagen förgyllning, eller gjordes det modeller som denna?

Om jag inte missat något så är de med blåa index i vitmetall.
 
Topp