• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Vilken är det som ska ha 19mm endlinks? Vet ju att måtten på vanliga DS brukar landa på 18,5.
Jag har en DS-dykare, PH200M, som har 19mm ändar. Länken är dock samma som den vi hittar på vanliga Ds.

39575708_1936885789688384_7940093404321415168_o.jpg

Det får du gärna göra. Letar i perioder men det är svårt. Funderar på att köpa en klocka och länk och sen sälja klockan. Men då kan jag lika gärna sälja min klocka :p

Svårare att fynda länkarna också, vilket var lättare förr. Nu verkar många vara medvetna om att det finns big money i länkarna framför klockorna i vissa fall. Doh!

En 18k Certina DS tyvärr med dålig tavla, dyrt BIN men går att make an offer.
58E61FC7-E0DD-4CD1-A606-691433F9E562.jpeg

En 18k Certina DS tyvärr med dålig tavla, dyrt BIN men går att make an offer.
58E61FC7-E0DD-4CD1-A606-691433F9E562.jpeg

Kul att se, inte varje dag! Men vilket fruktansvärt band till. Ljussättningen får den nästan att se blek ut. Delvis kraftigt polerad också.

Kul att se, inte varje dag! Men vilket fruktansvärt band till. Ljussättningen får den nästan att se blek ut. Delvis kraftigt polerad också.

Den er EKSTREMT polerad! Umiddelbart ser baklocket flot ud, men ved nærmere granskning kan man se, at underdelen er deform - jeg gætter på at teksturen på den bølgede skjold-del er 100% restaureret. Tavlan ser... speciel ud.

Den er EKSTREMT polerad! Umiddelbart ser baklocket flot ud, men ved nærmere granskning kan man se, at underdelen er deform - jeg gætter på at teksturen på den bølgede skjold-del er 100% restaureret. Tavlan ser... speciel ud.

Det jag reagerade på var att enbart ytterringen av bakboetten var kraftigt polerad, medan turtlemönstret såg nästan intakt ut med sin matta, korniga finish (vilket är ganska ovanligt, de brukar poleras blanka också). Lustigt exemplar!

WAAH! FAn vad kul :D var det du som plockade den som gick nyligen? Ser iofs inte riktigt ut som den? Grattis, fan vad feta dom där är!

Grattis! Fläskig. En sån där är nästa på min inköpslista :)

Tillykke med den! Kom med alle detaljerne - hvor, hvor meget, etc :D
Tack! Ja den är fet! Alla borde ha en :)

Hittade den helt otippat här på KS och ja, den kostade mycket mer än jag trodde att jag ville betala. Men när skicket överträffar vad jag trodde var möjligt att hitta så är det bara att passa på 😁

531A9B0B-D68B-4A09-A4A1-7629E080E6D5.jpeg

Tillbaka
Topp