Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enkelhet på GF-länk![]()
Länken tillhör denna modell, fast i stål.Köpte en DS länk på Tradera för överkomliga pengar, nån som har koll på vilka år den här modellen av länk användes? Satte länken på en guldig DS, tyckte tavlan lyfte lite med länk istället för det bruna skinnbandet jag hade innan...
![]()
![]()
![]()
Tack för svar, antog att bandet var nyare än klockan men trodde nog mer på 70-tal än 80-tal som det nu var. Gjorde en snabb googling innan ja tryckte på köp, men fick liksom inga entydiga svar på vart det hörde hemma. Tycker också tavlan kommer mer till sin rätt på länk, kör med det här bandet tills jag hittar nått mer passande och tidsenligt. Men länkar överlag verkar vara en djungel och hittar man nått snyggt så kostar det oftast därefter...
/Foppa
Snyggt, bara att börja leta då...Jeg vil mene at en "panserlänk" vil være bedst til din, der er en 5801 112 af en sen variant.
![]()
DS Sunday
Behöver dock experternas hjälp. Vad kan jag göra åt den vansinnigt ocentrerade claspen? Flytta länkbitar. Törs man det?
![]()
Ja det var helt galet!Jeps, det er bare med at åbne leddene og fjerne de overskydende..!
In other news...
Hvad i alverden hændte der her?!?
![]()
38K for et smadret PH500M?
What am I missing?
Jesus, är det pga tropic tavla?Jeps, det er bare med at åbne leddene og fjerne de overskydende..!
In other news...
Hvad i alverden hændte der her?!?
![]()
38K for et smadret PH500M?
What am I missing?
Jesus, är det pga tropic tavla?
Nästan inga attribut som man skulle kunna föreställa sig att de skulle trigga ett prispremium. Kan det helt enkelt vara ett resultat av att det dyker upp så få ex. till salu överhuvudtaget att folk bombar på med bud när en väl kommer? Jag har spanat efter en lite halvaktivt ett bra tag och det är inte mycket det rör på sig.Lige netop tavlan ville jeg jo mene var et minus... Känns omkring 20K for meget.
Nästan inga attribut som man skulle kunna föreställa sig att de skulle trigga ett prispremium. Kan det helt enkelt vara ett resultat av att det dyker upp så få ex. till salu överhuvudtaget att folk bombar på med bud när en väl kommer? Jag har spanat efter en lite halvaktivt ett bra tag och det är inte mycket det rör på sig.
Nästan inga attribut som man skulle kunna föreställa sig att de skulle trigga ett prispremium. Kan det helt enkelt vara ett resultat av att det dyker upp så få ex. till salu överhuvudtaget att folk bombar på med bud när en väl kommer? Jag har spanat efter en lite halvaktivt ett bra tag och det är inte mycket det rör på sig.
Dalas gamla DS med hajtandsindex ligger hos finska handlaren såg jag också. Här på KS verkar Tektite vara vanligare. Finns tre Tektite och två med kors som jag vet om. Tur för mig att @theargonaut inte alltid håller så hårt i sina klockor.Kan nog vara den generella bristen som driver på. Finns en rätt fin på C24 hos en finsk handlare, dock med cross hairtavlan som verkar vara lite vanligare.
![]()
* Har 3 vintage ds dykare til salu om ngn kanske är intresserad *
Vad ska du ha för din Tektite?* Har 3 vintage ds dykare til salu om ngn kanske är intresserad *
såldes igårVad ska du ha för din Tektite?
I sammanhanget kan det vara på sin plats understryka att Henri Delauze som grundade Comex varken bar Ploprof eller Seadweller utan en Certina DS-2 Super PH-500M (med korstavlan).
![]()
Vems TektiteVad ska du ha för din Tektite?
I sammanhanget kan det vara på sin plats understryka att Henri Delauze som grundade Comex varken bar Ploprof eller Seadweller utan en Certina DS-2 Super PH-500M (med korstavlan).
![]()
letar du ?Vänta va?![]()
Ja det och nyutgåvorna har nog drivit upp priserna en del. Tycker inte det är konstigt, det är ju snarare där de bör ligga prismässigt. Tycker fortfarande Certina DS-dykare för 20k är FYND.Kan nog vara den generella bristen som driver på. Finns en rätt fin på C24 hos en finsk handlare, dock med cross hairtavlan som verkar vara lite vanligare.
![]()
Sitter du på en länk med 19mm ändar kan jag typ tänka mig att göra vad som helst för att få den...letar du ?
ne har bara en NOS GF länk som jag tror ska ha 20m enlänkar , men endlänkarna har jag slarvart bortSitter du på en länk med 19mm ändar kan jag typ tänka mig att göra vad som helst för att få den...