• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Enkelhet på GF-länk
2A7BF7C3-E8AA-4BBB-A06D-79F143857315.jpeg

Köpte en DS länk på Tradera för överkomliga pengar, nån som har koll på vilka år den här modellen av länk användes? Satte länken på en guldig DS, tyckte tavlan lyfte lite med länk istället för det bruna skinnbandet jag hade innan...
IMG_20210118_210440.jpg

IMG_20210118_210430.jpg
IMG_20210118_205952.jpg

Som North skriver. 80-tal således och hör alltså inte ihop med din modell, men det lät som du visste det redan. ☺️
Jag gillar f ö patinerade tavlor, och det finns potential i det gula att matcha med snygga band. Brukar bli väldigt trevligt och personligt, tycker jag.

Bilagor

• E1AC8486-10FE-4E2E-81AE-DDEF5A13998D.jpeg
    E1AC8486-10FE-4E2E-81AE-DDEF5A13998D.jpeg
    48.2 KB · Visningar: 7
Tack för svar, antog att bandet var nyare än klockan men trodde nog mer på 70-tal än 80-tal som det nu var. Gjorde en snabb googling innan ja tryckte på köp, men fick liksom inga entydiga svar på vart det hörde hemma. Tycker också tavlan kommer mer till sin rätt på länk, kör med det här bandet tills jag hittar nått mer passande och tidsenligt. Men länkar överlag verkar vara en djungel och hittar man nått snyggt så kostar det oftast därefter...

/Foppa

Tack för svar, antog att bandet var nyare än klockan men trodde nog mer på 70-tal än 80-tal som det nu var. Gjorde en snabb googling innan ja tryckte på köp, men fick liksom inga entydiga svar på vart det hörde hemma. Tycker också tavlan kommer mer till sin rätt på länk, kör med det här bandet tills jag hittar nått mer passande och tidsenligt. Men länkar överlag verkar vara en djungel och hittar man nått snyggt så kostar det oftast därefter...

/Foppa

Jeg vil mene at en "panserlänk" vil være bedst til din, der er en 5801 112 af en sen variant.

1611046358910.png

Lige netop tavlan ville jeg jo mene var et minus... Känns omkring 20K for meget.
Nästan inga attribut som man skulle kunna föreställa sig att de skulle trigga ett prispremium. Kan det helt enkelt vara ett resultat av att det dyker upp så få ex. till salu överhuvudtaget att folk bombar på med bud när en väl kommer? Jag har spanat efter en lite halvaktivt ett bra tag och det är inte mycket det rör på sig.

Nästan inga attribut som man skulle kunna föreställa sig att de skulle trigga ett prispremium. Kan det helt enkelt vara ett resultat av att det dyker upp så få ex. till salu överhuvudtaget att folk bombar på med bud när en väl kommer? Jag har spanat efter en lite halvaktivt ett bra tag och det är inte mycket det rör på sig.

Tycker det är skral tillgång överlag i vintagevärlden just nu. Ungefär som bostadsmarknaden där jag bor, det finns nästan inget ute. Men för det mesta (när det gäller klockor) så är det ju skicket som pressar upp till det där superpriserna.

Förresten, @eriksson850, blir alltid glad av att läsa första inlägget i den här tråden. Tips till alla DS-fans som scrollar till sista sidan hela tiden. ☺️

Kan nog vara den generella bristen som driver på. Finns en rätt fin på C24 hos en finsk handlare, dock med cross hairtavlan som verkar vara lite vanligare.

8A4522CC-6292-4BF3-9CD0-7592C2AFECF4.jpeg

Kan nog vara den generella bristen som driver på. Finns en rätt fin på C24 hos en finsk handlare, dock med cross hairtavlan som verkar vara lite vanligare.

8A4522CC-6292-4BF3-9CD0-7592C2AFECF4.jpeg
Dalas gamla DS med hajtandsindex ligger hos finska handlaren såg jag också. Här på KS verkar Tektite vara vanligare. Finns tre Tektite och två med kors som jag vet om. Tur för mig att @theargonaut inte alltid håller så hårt i sina klockor.

Tillbaka
Topp