Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym duo,God fortsättning!
Riktigt läcker! 18k?
Riktigt läcker! 18k?
Bra avslut!!Gott nytt år!
Sista DS-inköpet och DS-bilden.
Gott nytt år!
Sista DS-inköpet och DS-bilden.
An old post I saw now where you asked for a 5601 003. I have a really early with that ref.Does any of you have one of the first DS models that is labeled with the reference 5601 003?
I ask because I don't remember seeing one already...
What do you think. How long was the PiePan dial used?
I'm asking because I saw a 5601 112 with this dial. What do you think? put together or could it be real made by Certina?
Well i never seen a 5601-003 myself (that i know) so its mostly a guess yes! My guess was that the ref 5601-003 was with date and if its a piepan with date it had to have the 25-451 movement. But it would prob be easier if u provided a picture!!
Thank you for your answer!An old post I saw now where you asked for a 5601 003. I have a really early with that ref.
God fortsättning buddy! Great trio!!Happy new year to the best Certina DS thread in the web!
Vilken skönhet!Meh! Glömde posta här igår men God jul DS-vänner!!
Snygg! Årtal på denna?Senaste köpet, antagligen inte det sista
Gott nytt på er DS-lovers!
Nu snackar vi. Bra skit!
Nej det är ett väldigt sent DS-spänne. Typ 80-tal.Jag fick precis hem ett band med ds-spänne (tack @Corgi !). Nu har jag satt det på ett annat band men är det någon storfräsare här som vet om det är ett korrekt band till en första generationens DS? Min klocka är en 5601 003 automat no date från 1959 så som det talades om lite tidigare här i tråden. @Milos Columbo do you think it is a correct clasp? Not necessarily for 1959 but for the first generation ds in general.
Ber om ursäkt om det blev onödigt mycket bilder.
Haha underbart! Ett mycket bra beslut då modellen är underbar, speciellt på den länken! KUl att du hittat tillbaka
Hoppas jag inte gör ngn arg... om ngn vill ha en riktigt fin ds med dyktavla och pansarlänk har jag en polare som kommer ångra sig när han väl sålt sin... Om ngn vill ta över vårdnaden kan man skicka mig ett pm.
Edit. Jag fick ett pm av mig själv om att jag nog behöver den... Så inte till salu
Tack det passar bra ändå tycker jagNej det är ett väldigt sent DS-spänne. Typ 80-tal.