Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Krispig klocka har du också!Krispigt ute idag
Ja jävlar vilket ex!Krispigt ute idag
TackKrispig klocka har du också!
Ja jävlar vilket ex!
Men herregud grattis!!Tack
Tack så mycket! Ja den visade sig vara mycket bättre än bilderna visade. Fick den billigt (mitt främsta fynd 2020) och via PayPal vilket inte erbjöds i annonsen. Där var det bara bank transfer vilket jag inte var det minsta intresserad av. Smörade till min fördel genom att meddela mig på spanska. Ibland har man ju tur
Alltså den här varianten av DS är bara för grymma, ditt ex ser ju grymt fint ut. Har sett dom till och från i tråden men på slutet är dom nästan överallt, tycker dom växer mer och mer.Krispigt ute idag
Alltså den här varianten av DS är bara för grymma, ditt ex ser ju grymt fint ut. Har sett dom till och från i tråden men på slutet är dom nästan överallt, tycker dom växer mer och mer.
Om ni ursäktar lite nybörjarfrågor så skulle jag vilja veta lite mer...
Vad kallas det här utförandet, Certina DS diver eller finns det nått annat namn som man använder? När tillverkades dom och vilka större skillnader finns mellan årtalen? OM man väldigt gärna skulle vilja äga en, vart letar man och vad är ett rimligt pris på en normalt sliten klocka?
Fel tråd för frågor kanske i en bildtråd men det kanske finns lite utrymme för diskussioner endå.
/Foppa
Kanske inte den mest eftertraktade men väldigt enkel, snygg och stilren, gillar verkligen dom tidiga utan datum blir en väldigt clean look. Sen gör ju den länken klockan grymt mycket trevligare, letar sån länk men det verkar grymt svårt att få tag i eller så letar jag på fel ställe...Tack för de vänliga orden om just min!
Det här är väl dessutom helt rätt tråd att ställa DS-frågor i misstänker jag.
Referensen är 346.825 men det vet du säkert. Kom ju med en uppsjö olika tavelvarianter. Den tavlan och utan vridring kallas lite olika namn i brist på ett vedertaget och etablerat, exempelvis early diver, crosshair, cross dial, red cross och även sett black knight. Min är en 67:a, fanns nog något år tidigare men inte mycket senare (vad jag vet). Är dock ingen expert.
Idag kör jag på en äldre och garanterat inte lika eftertraktad, men jag gillar den ändå
Wow grattis! Grym!!Tack
Tack så mycket! Ja den visade sig vara mycket bättre än bilderna visade. Fick den billigt (mitt främsta fynd 2020) och via PayPal vilket inte erbjöds i annonsen. Där var det bara bank transfer vilket jag inte var det minsta intresserad av. Smörade till min fördel genom att meddela mig på spanska. Ibland har man ju tur
Alla dagar är DS-dagar.Hörrni! Är det inte DS-torsdag idag?
Mäktig profil!Hörrni! Är det inte DS-torsdag idag?
Mycket bra! Saknar min. Förstår inte hur jag tänkte när jag sålde den...Alla dagar är DS-dagar.
Lite massage så sitter den där snart skitbra.Sökte ju länk till min DS lite tidigare i tråden, genom @grodslukarenx så köpte jag en NOS BoR länk som jag är grymt nöjd med.
Ärvd från farfar via pappa. Lite dålig koll på certina annars! Någon som har koll på ungefär under vilken period den här modellen tillverkades? Så kanske jag får ett hum om när den är från..
Här har du lite spännande läsning https://www.vintagecertinas.ch/en/certina-ds/Ärvd från farfar via pappa. Lite dålig koll på certina annars! Någon som har koll på ungefär under vilken period den här modellen tillverkades? Så kanske jag får ett hum om när den är från..
Baklock slät! TackDet er en tidlig udgave, men svært at vide hvor tidlig. Er baklocket glat eller er der skildpadde?
Herligt minde
Toppen stort tack!! Ska kolla på detHär har du lite spännande läsning https://www.vintagecertinas.ch/en/certina-ds/
Certina Case, Movement and Serial Numbers - VintageCERTINAs
On this page you can determine the age of your watch and other useful information on the basis of the reference and serialnumber.www.vintagecertinas.ch