Byter mot PH500-bulten rakt över.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Byter mot PH500-bulten rakt över.
Då har denna landat och länken har kunnat kortas till passa mig. Det var ett långt sökande som tog slut...
Slitet, honungstavla, och 80talsnato... DS kan man ha i alla väder som bekant.
25-65 är ju lite små-premium i DS-kretsar också.
Det viktiga i detta är ju självfallet kärleken till Certina som jag verkligen delar med er! Ska man vara lite petig så är det ju inget 25-65 i den där iom att den är manuell och 25-65 är automatiskt Av någon anledning så fortsatte Certina med 25-36 i sina manuella nodates även när det bytte till 26-661 för datumklockorna. Det finns senare ex/ref sen med 25-66 i oxå (kanske när de fått slut på lagret på 25-36r)Det var trevligt att höra ! Jag har alltid haft ett gott öga på DS. Och gamla Certinor generellt.. Certina var min första klocka, 1959. Föräldrar köpte den hos Bill Nilsson Urmakeri Smålandsgatan/ Nybrogatan i Stockholm. Minns inte modellen, men skulle den dyka upp på en site, så kanske.... många klockor sen dess, men den första märket har nog en extra klang för många.
Det viktiga i detta är ju självfallet kärleken till Certina som jag verkligen delar med er! Ska man vara lite petig så är det ju inget 25-65 i den där iom att den är manuell och 25-65 är automatiskt Av någon anledning så fortsatte Certina med 25-36 i sina manuella nodates även när det bytte till 26-661 för datumklockorna. Det finns senare ex/ref sen med 25-66 i oxå (kanske när de fått slut på lagret på 25-36r)
Ja 25-65 är ett toppenverk, en favvo faktiskt. Tycker 25-45 e snyggare iofs. Det dumma med 25-651 förutom det estetiska med datum är att det är just datumhjulet som pajjar... Så utan det är 25-65 ett jäkla bra verk! Fin å bra klocka!Aa! Tänkte inte på att den var manuell så helt rätt. Min ovan däremot är en 25-65. Nu sitter den här med mig på jobbet, bland post-it, litteratur och handsprit. Man får vara glad när man kikar på handleden iaf.
Det var trevligt att höra ! Jag har alltid haft ett gott öga på DS. Och gamla Certinor generellt.. Certina var min första klocka, 1959. Föräldrar köpte den hos Bill Nilsson Urmakeri Smålandsgatan/ Nybrogatan i Stockholm. Minns inte modellen, men skulle den dyka upp på en site, så kanske.... många klockor sen dess, men den första märket har nog en extra klang för många.
Härlig samling med genomgående riktigt bra skick! Sen är man ju liiiite avis på den där Amagnetic förstås...Några DSar
snyggt å gz!Dagens DS, har äntligen fått original länken som den förtjänar...
Denna har ju suttit på handleden mer eller mindre konstant sen den kom hem. Riktigt härlig klocka!
Tack! Mycket nöjd! Om det nu inte framgick...mycket trevlig den där, bra köp
Snyggt! Börjar bli en samling! Många fina ex, keep it up!Glad fredag mina vänner
Snyggt! Börjar bli en samling! Många fina ex, keep it up!
@virrooo Har nog inte postat sin nya Piepan i tråden än btw. Låt han posta den, hajpa den lite extra några ggr å sen kan man nog lura av honom dentack, kul! Ja börjar bli några. Nu har siktet varit länge inställt på en piepan men inte hittat någon.. samt en svart! Någon som vill sälja?
Glad fredag mina vänner