ConElPueblo
Silver
Har äntligen fått ett syskon till min GPS-DS.
Fin urtavla och intakt, jämnt patinerad lume
Top-eksemplar! Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har äntligen fått ett syskon till min GPS-DS.
Fin urtavla och intakt, jämnt patinerad lume
Stort tack! Köpte baserat på denna bilden. Blev väldigt fin efter polering av glas och nytt bandTop-eksemplar! Grattis!
Blev ju kanon! Ser ut som att en del smuts kan lyftas bort från tavlan oxå? Viss patina på tavlan sitter nog fast men ser lite ut som en del löst oxå.Glaset har nu polerats lite, "gubbsmuts" avlägsnats och så satte jag dit ett gammalt passande band
Fast då ska den ha PP utanpå va? Ser ut att saknas tyvärr, men får återkomma när den landat. 004?Grymt! Håller tummarna för en 5601-003 då!
012!Fast då ska den ha PP utanpå va? Ser ut att saknas tyvärr, men får återkomma när den landat. 004?
Självfallet, ska även bli intressant att årsbestämma klockan med hjälp av årsringarna av mög från baksidan
Självfallet, ska även bli intressant att årsbestämma klockan med hjälp av årsringarna av mög från baksidan
Patent pending var osäker på baklocket så jag köpte en sån där boll från bergeon och en enkel boetthållare och öppnade, nu blev jag sugen på att börja skruva också, får se vart det drar iväg
Nu var det ett tag sedan jag skruvade, hur ser tillgången på 25-36 delar ut?Om du nu ska ge dig på att skruva kunde du faktiskt inte valt ett bättre verk.
Perfekt ju! Verket går bra just nu men man vet ju aldrig, tar ett steg i taget, tänkte kanske ta ur verket och ta bort damm från insidan av glaset samt några korn på tavlan till att börja medOm du nu ska ge dig på att skruva kunde du faktiskt inte valt ett bättre verk.
DubbelpostOm du nu ska ge dig på att skruva kunde du faktiskt inte valt ett bättre verk.
Nu var det ett tag sedan jag skruvade, hur ser tillgången på 25-36 delar ut?
Perfekt ju! Verket går bra just nu men man vet ju aldrig, tar ett steg i taget, tänkte kanske ta ur verket och ta bort damm från insidan av glaset samt några korn på tavlan till att börja med
Det har jag köpt, tack för tipset ändå!Du kan köpa rodico och dutta lite försiktigt om det inte räcker med att blåsa.
Om du nu ska ge dig på att skruva kunde du faktiskt inte valt ett bättre verk.
Jag hade hellre börjat med ett 25-66!Nu var det ett tag sedan jag skruvade, hur ser tillgången på 25-36 delar ut?
Ja, känns som det är lite lättare/billigare med delar där, annars skulle jag hellre skruva 25-36 med den bryggdesignen.Jag hade hellre börjat med ett 25-66!
Det och oxå det att det finns justering för haltningen.Ja, känns som det är lite lättare/billigare med delar där, annars skulle jag hellre skruva 25-36 med den bryggdesignen.