• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Underbara dykare Certina har gjort, jag kommer nog skaffa mig fler.
fullsizeoutput_2802.jpeg

Skulle den modellen dyka upp på Tradera (utan länk) så skulle jag nog tro att priset hamnar på upp mot 3000kr då så många vill ha den och att de är lite ovanliga.
@Kamelen värderade min - med gröna snarare än orangea index, till mellan 5 och 7, då utan länk. Tror faktiskt det är lågt i förhållande till internationella priser. :)

@Kamelen värderade min - med gröna snarare än orangea index, till mellan 5 och 7, då utan länk. Tror faktiskt det är lågt i förhållande till internationella priser. :)
Ja, värdet på klockor överlag känns lågt här i förhållande till utlandet, iaf när man säljer... ;)

Jag menar, har inte lyckats sälja min tudor för 90k här när jag inom 24h fick 110k från utlandet...

Eller kolla på dussinomegor här vs handlare utomlands, ofta faktor 3-4 mot våra värderingar...

Ja, värdet på klockor överlag känns lågt här i förhållande till utlandet, iaf när man säljer... ;)

Jag menar, har inte lyckats sälja min tudor för 90k här när jag inom 24h fick 110k från utlandet...

Eller kolla på dussinomegor här vs handlare utomlands, ofta faktor 3-4 mot våra värderingar...
O Certina känns inte så heta i Sverige ..

Hahaha ;)

Såg en ute för 3400€ på nån instagramhandlares hemsida, verkar ha blivit såld med jag vet inte till vilket pris. :)

Skulle lätt kunna sälja utomlands, men jag är för lat. :/.
@ANALOGUE körde du chrono24 eller insta?

För att återgå till ämnet - en DS med den kombination av visare och tavla med originallänk som du visar tror jag inte är speciellt svårt att får 15’ för utomlands, är den dessutom i grymt skick så.. :)

15? Det låter väldigt mycket i mina öron, även om vi snackar internationellt? Hade tippat 5+.

Med tanke på att jag fick 4000 kr för en modernare med champagnetavla och stavindex, med den "nyare" länken, samt köpte en annan för cirkus 4000 kr, som hade en mer eftertraktad tavla, samt den äldre GF-länken, så ser jag inga problem med att minst få 10 000 kr för ovanstående ex. Jag hade betalat det, alla dagar i veckan.

Med tanke på att jag fick 4000 kr för en modernare med champagnetavla och stavindex, med den "nyare" länken, samt köpte en annan för cirkus 4000 kr, som hade en mer eftertraktad tavla, samt den äldre GF-länken, så ser jag inga problem med att minst få 10 000 kr för ovanstående ex. Jag hade betalat det, alla dagar i veckan.
Alltså mtp hur ovanliga de är och vad de ex som funnits till salu har annonserats ut för så känns det rimligt i mina ögon, men kan vara helt fel på det. :)
Säkert bara jag som är snål... :)
5+ så tänkte jag iofs ett schysst exemplar men utan originallänk.

Tillbaka
Topp