Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jeg mener at de er senere (måske med et kort overlap) end GF-lænkerne. Ikke flex, nej... Den senere "amagnetic" versionen er afbilledet med den, og de er fra medio-treds, ikke? @Martin Lovasz, kan du se hvor gammel min er?
Ref:
http://www.lauritz.com/sv/auktion/c...mbaandsur-af-staal-1960-ernes-slutn/i3184033/
Kig ikke for grundigt på slutprisen![]()
Og her:
![]()
Den GF-lænke der fulgte med den første DS er aaaaalt for stor til mig, og jeg har ikke lyst til at forkorte den, så den er kommet i lådan!
Haha sjuktJeg tænkte at jeg hellere måtte føre lænke-bevis:
![]()
Der er skam to![]()
Exakt den där är jag på jakt efter! Ställer mig kö om det blir försäljningNågon som sa länkar?
![]()
Har faktiskt två sådana länkar, men de behöver något nytt stift till låsen. Båda riktigt långa samt med DS-spännen. Och det passar ju bra, efter som jag har två DS-ettor.
Exakt den där är jag på jakt efter! Ställer mig kö om det blir försäljning![]()
Någon som sa länkar?
![]()
Har faktiskt två sådana länkar, men de behöver något nytt stift till låsen. Båda riktigt långa samt med DS-spännen. Och det passar ju bra, efter som jag har två DS-ettor.
Ställer mig också i könExakt den där är jag på jakt efter! Ställer mig kö om det blir försäljning![]()
Jag tror jag vet vilken du menar, jag har också lämnat bud på den men han är inte intresserad av att gå ner från sitt fantasipris tyvärr. Men väntar vi tillräckligt länge så blir det väl billigt antar jag
MEN hallå eller, det slutar verkligen aldrig! Det blir ju för f@n bara värre! Oerhört fint skick på den där också...Någon som sa länkar?
![]()
Länkarna verkar ju föröka sig här!!Nu gör jag oxå en @AdmAndrssn och lämnar den här förträffliga jävla tråden!!![]()
hahah ja hittar jag länken till din DS kommer jag bli snortät!Sa någon att det var svårt att hitta länk till sin DS?![]()
Vilka pärlor du drar ur handskfacket, otroligt fin klocka det där!Någon som sa länkar?
![]()
Herregud! Den där kan du ju inte bara posta bild på bara så där, iaf inte utan att förvarna! Vilken klocka! Tappade nästan andan här! Otrolig urtavla!
Bezeln är grym!
Ja då, det finns två boetter, 012 och 013 som sedan blev 112 och 113. Det gör att det finns massor av kombinationer av boetter, tavlor och visare att välja och samla på.Nytillskottet är kommet
Finns det olika boetter till automatiska DS:arna? Känns som denna har något bredare mellan bandhornen än min andra.
@Martin Lovasz vet du?
![]()
![]()
Finns det ngn bra sida som visar detta? Tror inte jag sett det på Vintagecertinas.Ja då, det finns två boetter, 012 och 013 som sedan blev 112 och 113. Det gör att det finns massor av kombinationer av boetter, tavlor och visare att välja och samla på.
Stort tack för att rätade ut frågetecknen!Här är en 012 till vänster och en 013 till höger.
![]()
Denna 012 har bara hål på ena sidan hornen men om detta gäller alla 012 vet jag inte men tror denna bara är lite tidigare. O13 har avfasade horn undertill och på en manuell ser de mer ut som fötter men på automater får klockan en liten mage.
![]()
Här ser man att 012 är lite bredare mellan hornen.
Den där är ju vansinnigt snygg!Här är då nästa bott.
![]()
Man lanserade boett 014 och sedan 114 för amagnetic modellerna och denna är då en 114.
![]()
Lite fetare om magen med tjockare boettlock.
Inte min tyvärr.Den där är ju vansinnigt snygg!