• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Jag vill minnas att jag sett ”bandvagnslänken” till Tektitedykaren, innebär det att det finns två olika bredder på den länken eller det olika ändlänkar? Är ju inte samma luggbred. Gäller även för ph500 som ibland dyker up med den länken som vad jag vet har 19mm i bredd.

Jeg mener at de er senere (måske med et kort overlap) end GF-lænkerne. Ikke flex, nej... Den senere "amagnetic" versionen er afbilledet med den, og de er fra medio-treds, ikke? @Martin Lovasz, kan du se hvor gammel min er?

Ref:
http://www.lauritz.com/sv/auktion/c...mbaandsur-af-staal-1960-ernes-slutn/i3184033/
Kig ikke for grundigt på slutprisen :( :(

Og her:
AusschnittProspI64.jpg

Ser ut att börja på 53 så 1964.

Fandens! @acce1999, husk mig når @Zacke er for nærig til at ville handle :D

Der er et flot eksemplar til salg på eBay, men med optimist-pris og forkerte endestykker... Jeg gav sælgeren et realistisk bud, da han lagde den op, og det "takkede" han nej til. Det er 6 måneder siden :rolleyes:
Jag tror jag vet vilken du menar, jag har också lämnat bud på den men han är inte intresserad av att gå ner från sitt fantasipris tyvärr. Men väntar vi tillräckligt länge så blir det väl billigt antar jag :)

Nytillskottet är kommet :)

Finns det olika boetter till automatiska DS:arna? Känns som denna har något bredare mellan bandhornen än min andra. :)

@Martin Lovasz vet du?
00EC5865-9034-4C7A-AEEF-4EDED01CA5EF.jpeg
2FCBE5AF-43E1-41EC-B70D-1C984BA8E887.jpeg
Ja då, det finns två boetter, 012 och 013 som sedan blev 112 och 113. Det gör att det finns massor av kombinationer av boetter, tavlor och visare att välja och samla på.

Senast ändrad:
Här är en 012 till vänster och en 013 till höger.

1000420.jpg

Denna 012 har bara hål på ena sidan hornen men om detta gäller alla 012 vet jag inte men tror denna bara är lite tidigare. O13 har avfasade horn undertill och på en manuell ser de mer ut som fötter men på automater får klockan en liten mage.

1000421.jpg

Här ser man att 012 är lite bredare mellan hornen.

Senast ändrad:
Här är en 012 till vänster och en 013 till höger.

1000420.jpg

Denna 012 har bara hål på ena sidan hornen men om detta gäller alla 012 vet jag inte men tror denna bara är lite tidigare. O13 har avfasade horn undertill och på en manuell ser de mer ut som fötter men på automater får klockan en liten mage.

1000421.jpg

Här ser man att 012 är lite bredare mellan hornen.
Stort tack för att rätade ut frågetecknen!

Tillbaka
Topp