• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Der er kommet korrekt länk på amagnetic'en :)

WP_20180524_14_13_47_Pro.jpg
''

...Hvordan hulan fjerner man led fra den?!?

Fick en certina i konfapresent för 30 år sen. Jävlars vad liten den är. Rektangulär. Ful som stryk helt enkelt.

Gillar den men stör mig på visarna, känns som det går 10 ljusa på en mörk när jag bevakat Tradera men hur ovanliga de är egentligen vet jag ej.

De er rigtigt nok ganske uvanlige. Og de fleste er manuelle med dato, lidt sjældnere er manuel uden dato. Kan ikke huske at have set mange automatiske - og slet ikke automatiske uden dato! Alle jeg har set, har desuden været med den tidlige boett.

Stålboett, guldfärgade index på svart tavla och silverfärgade visare ger ett rörigt intryck på mig, vet inte om det skulle se bättre ut med guldfärgade visare eller vad nu min hangup är.:)
Ja svårt att avgöra, de finns i sånga många kombinationer :)
Tror dock att guldfärgade index och silverfärgade visare inte kombinerades från start, så nåt är utbytt på just den klockan skulle jag tro.

Tror dock att guldfärgade index och silverfärgade visare inte kombinerades från start, så nåt är utbytt på just den klockan skulle jag tro.
Jo men jag tycker det är svårt att se ifall det är guldfärgade index oxå på bild. Dock säger nog ref att det ska vara de modernare visare oxå :) Vad vet jag, har sett denna i flera kombinationer. Min svarta manuella har de miderbare och silver visare o index.
Screenshot_20180529-081025__01.jpg

Jo men jag tycker det är svårt att se ifall det är guldfärgade index oxå på bild. Dock säger nog ref att det ska vara de modernare visare oxå :) Vad vet jag, har sett denna i flera kombinationer. Min svarta manuella har de miderbare och silver visare o index.
Screenshot_20180529-081025__01.jpg
Det är guldfärgade index och silvriga visare i moderna stil vore snyggare.

Iallafall den mest hypade vintage-klockan på forumet sedan en rätt lång tid tillbaka. Men jag kan tycka att den kan förtjäna all hype den kan få. En av de bästa klockor som gjorts om du fråga mig.
Haha ja the hajp is real, speciellt nu efter jävla kaplans som drev upp priset på gamla dykartavlan något extremt! Jag älskar denna och är fortfarande tacksam för min ks-broder @ANALOGUE s hjälp med denna!

Jag var så himla nöjd då jag fixade solitt guldmesh, men det blev helt enkelt för nätt på detta sportiga ur. Får sätta meshet på något dressur helt enkelt.

Gör sig bäst på flex, sedan är ju det bekvämast också.
IMG_9065.JPG
IMG_9066.JPG
Läckert mesh men jag håller med att flexet är bättre för uret! :D Och ja den är Magisk den där DS:en!

Tillbaka
Topp