Nä nu bli jag avis!Tackar @Fadershan för denna, min första Certina DS! Grymt imponerad. Gillar BoR men den sitter inte perfekt på dessa bandhorn så jag mottager gärna förslag på band/länkar som skulle kunna passa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä nu bli jag avis!Tackar @Fadershan för denna, min första Certina DS! Grymt imponerad. Gillar BoR men den sitter inte perfekt på dessa bandhorn så jag mottager gärna förslag på band/länkar som skulle kunna passa
Tackar @Fadershan för denna, min första Certina DS! Grymt imponerad. Gillar BoR men den sitter inte perfekt på dessa bandhorn så jag mottager gärna förslag på band/länkar som skulle kunna passa
Skitsnyggt! Både band o kklocka!Band tycker jag är svårt. Men original är alltid bäst, men svårt att hitta såklart. Jag slöjdade ett som jag tycker passar rätt bra till en av mina DS (sömmen kunde dock blivit bättre).
Ojoj, det där var en grymt snygg kombination! Gillar spännet också. Får ta och leta reda på ettBand tycker jag är svårt. Men original är alltid bäst, men svårt att hitta såklart. Jag slöjdade ett som jag tycker passar rätt bra till en av mina DS (sömmen kunde dock blivit bättre).
Det sitter helt okej men jag föredrar förstås när det sitter som en smäck Har bultat till litegrann men problemet är att bandhornsbredden är lite för bred vilket var en överraskning..Tycker att länk är oslagbart på DS och den du har ser ju inte alls ut att sitta speciellt illa? Bara att massera lite Har tre stycken som jag tänker behålla i nuläget, alla på länk. Två no-name BoR, en på Tissot GF.
Lyxigt! Kanske går att hitta endlinks med 18,3mm specifikt.. eller inte..... Kanske går att hitta 19mm och fila ner? Var det så du gjorde med Nivadalänkarna?Jag har BoR på en av mina ds och har turen att det är typ 18.3mm så passar fiint!
Förutom bor och gf länk på ds så har jag en annan certinalänk som jag e mkt förtjust i.
Vet inte om du hittat något lägre nummer än, men denna har 3688383Hade varit kul om de som kan hitta serienumret på sina DS kunde lägga upp dem på forumet så kan vi ganska snabbt se om det finns ett mönster.
Det tidigaste jag har noterat som jag vet stämmer är 3788027.
Tack! Antingen sent 1959 eller tidigt 1960.Vet inte om du hittat något lägre nummer än, men denna har 3688383
Och PAT. PEND. på baksidan.
Hmm, skall nog testa att odla DS jag med.DS power!
Samma som jag kom fram till.Tack! Antingen sent 1959 eller tidigt 1960.
Man måste bara vattna dem ordentligt!Hmm, skall nog testa att odla DS jag med.
Vill bara stämma av om det kommit fram något läsligt serienummer som är lägre.Vems är äldst?
3754857 har min.
3688383 Bild på klockan en bit upp på sidan. Sliten baksida, men klart läsligt med lupp o sidoljus.Vill bara stämma av om det kommit fram något läsligt serienummer som är lägre.
Kul att det äntligen rör på sig!3688383 Bild på klockan en bit upp på sidan. Sliten baksida, men klart läsligt med lupp o sidoljus.
Innebär detta att min är äldst? Om så är fallet bör klockan bli komplett, så en sekundvisare eftersökes!!!Kul att det äntligen rör på sig!
Enig! Fin!DS är svårslaget när man pratar ”bang for the buck”
Enig! Fin!
Wow läckert! Man bänder upp riskornen.Paket från Spanien!
Vad kan det vara...
Ett stycke mögel!
Skiner fortfarande i solen
Bättre efter snabbputs
Nu bara kvar att förstå hur man kortar armbandet...
1/64 & 2/64Hvem har den ældste GF-länk?
Melder ind med 4 / 1959 og 3 / 1961
Fan att jag missade denna! säkert någon hamster här inne som var hungrigare än mig.
https://klocksnack.se/threads/certina-ds-vintage-i-fint-skick.94097/
@Bjoerlin76
Damn you!Nepp, det var jag och känner mig spontant jäkligt nöjd med det
Den är riktigt fin och har verkligen skänkt mig enorm glädje under tiden jag haft den. Har bestämt mig för att prova en annan vintage-DS - annars hade den inte fått lämna.Nepp, det var jag och känner mig spontant jäkligt nöjd med det