ittam
Guld
Tack! Japp Tratten stämmer gott. Bör ju finnas gott om skrotade Certinatavlor med emblem i rätt storlek kan man hoppas!?Cool, grattis! Jag gissar på den från Tratten på "c" emblemet är saknad i strid ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Japp Tratten stämmer gott. Bör ju finnas gott om skrotade Certinatavlor med emblem i rätt storlek kan man hoppas!?Cool, grattis! Jag gissar på den från Tratten på "c" emblemet är saknad i strid ?
Möjligtvis! Dock är det ofta tavlan man betalar för på DS imoTack! Japp Tratten stämmer gott. Bör ju finnas gott om skrotade Certinatavlor med emblem i rätt storlek kan man hoppas!?
Inbillar mig att emblemet är samma för många certinor, så en skrottavla i samma storlek från random Certina med ett bra emblem kanske kan bli okMöjligtvis! Dock är det ofta tavlan man betalar för på DS imo
Stort grattis!Så, äntligen får även jag vara med bland DS-folket
Patina ÄR den vackraste färgen!En till bild där man ser de blåa fräsiga visarna bättre. Jag gillar när tavlorna har lite karaktär, denna lite guldig patina
Säkert men iaf från en skrotad ds! Ja ska kolla om jag har någon skrottavla!Inbillar mig att emblemet är samma för många certinor, så en skrottavla i samma storlek från random Certina med ett bra emblem kanske kan bli ok
Tack herrn! Då hoppas vi på det bästa!!!!Stort grattis!
Nu bränns det!
Kommer snart med i DS’gänget jag också! (Om allt går i lås...)
Du är en hjälteSäkert men iaf från en skrotad ds! Ja ska kolla om jag har någon skrottavla!
Helt fantastiskt!Min piepan är numera till salu för 45000kr. Vrakpris!
Det bör det nog göra ja, återstår att se. Kanske lite synd då det varit så mycket klocka för pengarna tidigare!Helt fantastiskt!
Jag tänker att ett sådant här resultat (tyvärr?) även drar lite i DS i stort?
Om du delar det med 10 är jag intresseradMin piepan är numera till salu för 45000kr. Vrakpris!
Haha troligtvis mer rimligt, men den kommer nog inte bli till salu inom den närmaste framtidenOm du delar det med 10 är jag intresserad
Utan att veta säkert så brukar väl de tidigaste ha dauphine-visare?Korspostar bild från dagens tråd. Jag undrar om någon vet vilka årsmodeller som hade ”dauphine”visare som min enligt nedan?
Ping @Martin Lovasz
Edit: Utvecklar frågan lite, Känner man till de olika tavelkonfigurationerna parat med de olika visarna?
Det var min tanke också, men jag känner mig osäker.Utan att veta säkert så brukar väl de tidigaste ha dauphine-visare?
Om du menar att lot 139 ej är relumad så är jag inte hundra vad gäller visarna iaf.Är väl relativt unikt att hitta sånna som inte är relumade?
Dauphine visare hade man fram till ca 1964. Vissa tavlor försvann ganska snabbt medan andra följde med i ett antal år och denna vet jag fanns med när man gick över till den stora kronan 1965.Korspostar bild från dagens tråd. Jag undrar om någon vet vilka årsmodeller som hade ”dauphine”visare som min enligt nedan?
Ping @Martin Lovasz
Edit: Utvecklar frågan lite, Känner man till de olika tavelkonfigurationerna parat med de olika visarna?
Snygg!Korspostar bild från dagens tråd. Jag undrar om någon vet vilka årsmodeller som hade ”dauphine”visare som min enligt nedan?
Ping @Martin Lovasz
Tackar för klargörande, så jag kan anta att klockan bör vara från senast -65 om man ska gå på att den har dauphine? Antar väl att man kan ha satt på visarna vid service på senare årsmodell också. Klockan har det utstickande sköldpaddebaklocket.Dauphine visare hade man fram till ca 1964. Vissa tavlor försvann ganska snabbt medan andra följde med i ett antal år och denna vet jag fanns med när man gick över till den stora kronan 1965.
Jag har en DS från 1965 med stor krona och Dauphine visare men de kan ha satts på i efterhand.
Det med ett vågmönster eller bara sköldpadda? Om jag förstått rätt ska automatarna ha vågig padda efter 1965 och manuella plain padda.Tackar för klargörande, så jag kan anta att klockan bör vara från senast -65 om man ska gå på att den har dauphine? Antar väl att man kan ha satt på visarna vid service på senare årsmodell också. Klockan har det utstickande sköldpaddebaklocket.
1965 kom den stora kronan så 1964 skulle jag säga som senast, men kan du inte utläsa serienumret vid kanten under svansen på paddan?Tackar för klargörande, så jag kan anta att klockan bör vara från senast -65 om man ska gå på att den har dauphine? Antar väl att man kan ha satt på visarna vid service på senare årsmodell också. Klockan har det utstickande sköldpaddebaklocket.
Den med vågmönstret är detDet med ett vågmönster eller bara sköldpadda? Om jag förstått rätt ska automatarna ha vågig padda efter 1965 och manuella plain padda.
Hade helt missat var man utläste serienumret, finns ett nummer där men är väldigt otydligt, kommer hem snart och tar fram luppen. Stort tack för all hjälp, mycket uppskattat!1965 kom den stora kronan så 1964 skulle jag säga som senast, men kan du inte utläsa serienumret vid kanten under svansen på paddan?