Damn you!
Du vet vem du kontaktar om den inte är för dig
Inga problem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Damn you!
Du vet vem du kontaktar om den inte är för dig
Haha javisst nästan lika hypad som Gmt2 eller hulk snart ju. Akta så inte priserna sticker ivägOch du gör detsamma för mig när du i din tur säljer? @Nissenutz
Synda att du missade den, verkligen fin. Finns tydligen en ny DS ute nu... [smygreklam]Fan att jag missade denna! säkert någon hamster här inne som var hungrigare än mig.
https://klocksnack.se/threads/certina-ds-vintage-i-fint-skick.94097/
@Bjoerlin76
Kolla upp gången på den det som gjorde att Bjoerlin76s DS kändes perfa var att den var hyfsat nyservad och höll tiden väl. Har lite svårt för klockor som går utanför minuten per dag.Synda att du missade den, verkligen fin. Finns tydligen en ny DS ute nu... [smygreklam]
Dessutom var den billig imo!!Kolla upp gången på den det som gjorde att Bjoerlin76s DS kändes perfa var att den var hyfsat nyservad och höll tiden väl. Har lite svårt för klockor som går utanför minuten per dag.
Men din ser också fin ut
Ja det kändes som ett kap iom att de fått en översyn. Men sen gick den bra snabbt också!Dessutom var den billig imo!!
Jag kollar upp tidhållningen ikväll! Inga problem.Ja det kändes som ett kap iom att de fått en översyn. Men sen gick den bra snabbt också!
Hade gärna hittat något för kring 1500 så det går att sälja lätt om det inte känns rätt
@Hr_Proos du får återkomma hur den håller tid. Blånerade visare var ju rätt läckert
Startat en mätning med Toolwatch nu och enligt appen WatchAccuracy går den - 0.6 s/d. Ser ju lovande ut.Jag kollar upp tidhållningen ikväll! Inga problem.
Jättefin!Velat testa DS ett tag, och nu gjordes det slag i saken. Satte på det enda läderbandet som fanns hemma som ändå blev rätt bra
Tavla, visare och det kupade glaset är onekligen trevliga detaljer!
Välkommen! Å med länk å allt! Grattis till bra köp.
Tack tack! Litet dilemma med länken dock. Återkommer med bild och frågeställningVälkommen! Å med länk å allt! Grattis till bra köp.
Var så lite så! Hoppas du kommer trivas med den!
Absolut, den är sjukt charmig och trivs jättebra. Har dragit igång en mätning också på den så får vi se hur den håller tidVar så lite så! Hoppas du kommer trivas med den!
Ok, fattar problemet. Det är väl bara att prova att bända isär länkbiten du vill ha bort. Om du har lite tur sitter de inte allt för hårt. Men ta det lite lugnt så du inte repar allt för mycket.Absolut, den är sjukt charmig och trivs jättebra. Har dragit igång en mätning också på den så får vi se hur den håller tid
Men till länken. Mina klena handleder ställer till det igen.
När länken är lagom (något slapp) så är alla länkbitar som går att plocka bort borta och mikrojusteringen på innersta. Men "hänget" blir tokigt. Man vill ju ha det centrerat eller längre mot kl 12 men jag får motsatt effekt.
Tror ni det går att fimpa en icke avtagbar bit så man kan få till det? Har highlightat den länkbit jag tänker mig man slipar ned.
Detta kanske hör bättre hemma i fix och trox tråden men frågar här ändå när jag ändå var i farten
Hur tycker du jag ska bända? Alla bitar i länken förutom ändlänkarna är ju solida jag ser framför mig att jag får slipa ner ändarna på den jag vill ha bort och slå ut stiftet.Ok, fattar problemet. Det är väl bara att prova att bända isär länkbiten du vill ha bort. Om du har lite tur sitter de inte allt för hårt. Men ta det lite lugnt så du inte repar allt för mycket.
Hur tycker du jag ska bända? Alla bitar i länken förutom ändlänkarna är ju solida jag ser framför mig att jag får slipa ner ändarna på den jag vill ha bort och slå ut stiftet.
Riktigt trevlig länk i övrigt
Hur tycker du jag ska bända? Alla bitar i länken förutom ändlänkarna är ju solida jag ser framför mig att jag får slipa ner ändarna på den jag vill ha bort och slå ut stiftet.
Riktigt trevlig länk i övrigt
Solida.., nja inte riktigt; en länkbit består av två "pinnar" som pressats ihop med de yttre bitarna. Så går det inte med lite våld, så går det med mycket våld...
Handsome!Every inch in a man's watch!
Every inch in a man's watch!
Jävlar så läcker!Every inch in a man's watch!
Solida.., nja inte riktigt; en länkbit består av två "pinnar" som pressats ihop med de yttre bitarna. Så går det inte med lite våld, så går det med mycket våld...
Jag tänker mig att det bara är att bända isär. Du ska inte behövs slipa alls. Pressa isär enligt bilden. Sätt i något vid de gula punkterna och bänd.
Kommer fixa sig galant!Har funderat ibland på hur länkar sätts ihop men det har stannat i tanke. Tack för att ni har huvudet på skaft när inte en annan har det ska testa när jag får tid över!
Nu har jag försökt, i typ 1h. Det har rört på sig men inte mycket och det var inte lätt att få i någonting stark men litet nog att bända med. Jag är envis men ger mig för inatt men förstår nu varför de inte är gjorda att ta isärJag tänker mig att det bara är att bända isär. Du ska inte behövs slipa alls. Pressa isär enligt bilden. Sätt i något vid de gula punkterna och bänd.
Coolast hittills!Every inch in a man's watch!
Kämpa på! Det kommer fixa sig!Nu har jag försökt, i typ 1h. Det har rört på sig men inte mycket och det var inte lätt att få i någonting stark men litet nog att bända med. Jag är envis men ger mig för inatt men förstår nu varför de inte är gjorda att ta isär