• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Fan vad jag vill ha en länk till denna, vad kostar en?
20180618_195713-01.jpeg
20180618_195601-01.jpeg
20180618_195648-01.jpeg
20180618_202433-01.jpeg

2-3kkr lös skulle jag säga, ligger nån på bukten. Fantastisk tavla - älskar de borstade. Är denna silverfärgad eller mer åt antikvita hållet? Har ännu inte hittat en borstad tavla med samma färg som min. :)
BB218FF0-3427-443B-B00D-237845E7290D.jpeg
Tack! Champagne skulle jag kalla färgen :)

Ytterligare en fläskigt superläcker DS!
Ska höra med ett par personer om det kan finnas en länk åt dig! :)
Tack! Vad snällt! Det ser jag fram emot! Behöver verkligen en länk :)

Vad gör man inte för att ha lite roligare i livet!
Att vara lite juste mot vänner man aldrig har träffat, nåja @Strindberg, käns riktigt bra!
Antar att alla av oss älskar klockor, det är väl en bra ingångsvinkel till vänskap! :)
Lite OT. Har du någonting för 16mm luggar så säg till. Har en Seiko som skulle må bra av en länk av något slag.

Är inte tillräcklig DS nörd för originallänken (ännu) så de lämnar jag till de riktigt inbitna :)

Lite OT. Har du någonting för 16mm luggar så säg till. Har en Seiko som skulle må bra av en länk av något slag.

Är inte tillräcklig DS nörd för originallänken (ännu) så de lämnar jag till de riktigt inbitna :)
Ska kolla GF länken, har absolut inte måttet i huvet på den!
Ska kolla på jobbet också, har säkert nåt liggandes i nån låda ;)

En kväll i mars vred jag sönder något när jag drog upp klockan och visarna hamnade i osynk. Lika bra att kolla status ordentligt tänkte jag och skickade iväg till urmakare. En ny fjäder och en ordentlig service senare låg den på lådan idag.
IMG_20180619_202136953_BURST001.jpg

Tillbaka
Topp