Precis! Jag har ju sagt att det är Tissot som gäller nu...Jag tyvker DS är skit. Minst prisvärda klocka man kan köpa faktiskt. Så allihopa nu lägger vi ner den här trötta tråden och återgår till att samla mellanmjölksrollar och annat premium!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis! Jag har ju sagt att det är Tissot som gäller nu...Jag tyvker DS är skit. Minst prisvärda klocka man kan köpa faktiskt. Så allihopa nu lägger vi ner den här trötta tråden och återgår till att samla mellanmjölksrollar och annat premium!
Lite tråkig klocka enligt mig men i modell lite större och de håller hög kvalitet i alla komponenter. Helt klart värt att prova!Tack för snabbt svar, håller på att tråla tråden som bäst. Antagligen dras jag med för enkelt i någon form av masshysteri, men gillar denna klocka mer och mer.
Jag vet redan hur det här kommer att sluta...
Har en Tissot Jubilee, som behöver en ”lätt” översyn!Precis! Jag har ju sagt att det är Tissot som gäller nu...
Att köpa en "instegsklocka" som jag nu gjort ggr 2 är inga stora pengar och helt klart värt att prova tycker jag jag är väldigt ny inom vintage men detta känns som en bra start.Tack för snabbt svar, håller på att tråla tråden som bäst. Antagligen dras jag med för enkelt i någon form av masshysteri, men gillar denna klocka mer och mer.
Jag vet redan hur det här kommer att sluta...
Jag kan nog stå till tjänst även men något i den storleken. Hör av dig i så fall.Att köpa en "instegsklocka" som jag nu gjort ggr 2 är inga stora pengar och helt klart värt att prova tycker jag jag är väldigt ny inom vintage men detta känns som en bra start.
Nästa vintage kanske blir nånting lite mindre dock, typ 33-34mm
AbsolutJag kan nog stå till tjänst även men något i den storleken. Hör av dig i så fall.
Klart att du ska ha din honeymoon...men sen när du inser att det är Tissot som gäller (säger han med en dåres envishet) så vet du vart du ska vända dig!Absolut
Men nu får köp vänta lite så man sprider ut de. Alltid kul med honeymoon med nya klockor.
Bjuder på den nye. Ni får stå ut med lite extra bilder såhär i början
Lite tråkig, ja. Samtidigt fantastiskt bra på alla sätt. Min senaste har borstad tavla, höga stavindex, de rätta visarna och välvd tavla vilket livar upp tycker jag. Patent pending är roligt med. En länk på det och jag är hemma.Lite tråkig klocka enligt mig men i modell lite större och de håller hög kvalitet i alla komponenter. Helt klart värt att prova!
Typiskt en fin klocka jag aldrig skulle bära, vi tycker som tur är alla lite olika. Det finns bättre dressade ur och bättre sportur, detta är för mig ett mellanting. En bra hybrid, men kittlar inte mina sinnen.Lite tråkig, ja. Samtidigt fantastiskt bra på alla sätt. Min senaste har borstad tavla, höga stavindex, de rätta visarna och välvd tavla vilket livar upp tycker jag. Patent pending är roligt med. En länk på det och jag är hemma.
Är det inte därför den var (och är) så populär i Sverige? Den är sådär precis lagom...Typiskt en fin klocka jag aldrig skulle bära, vi tycker som tur är alla lite olika. Det finns bättre dressade ur och bättre sportur, detta är för mig ett mellanting. En bra hybrid, men kittlar inte mina sinnen.
Ni som trålar auktioner, har ni någon känsla för internationellt intresse för DS? Är det bara på KS som "alla" gillar den?
Fan vad jag vill ha en länk till denna, vad kostar en?
Jaså, du ser alltså på dem som en blandning? Kanske du gör rätt i men det gör inte jag. Har alltid sett på dem som rena bruksur.Typiskt en fin klocka jag aldrig skulle bära, vi tycker som tur är alla lite olika. Det finns bättre dressade ur och bättre sportur, detta är för mig ett mellanting. En bra hybrid, men kittlar inte mina sinnen.
Definitivt, om man ser till tätheten och verket är boetten typ så smäcker den kan vara. Den är för snäll eller för otymplig. Bruksur är ju väldigt svävande enligt mig men skulle tex säga att DJ är klart tooligare.Jaså, du ser alltså på dem som en blandning? Kanske du gör rätt i men det gör inte jag. Har alltid sett på dem som rena bruksur.
Aha, intressant! Tycker det är något med dem som andas ren bruksighet. Trots att de är ganska ”snälla”Definitivt, om man ser till tätheten och verket är boetten typ så smäcker den kan vara. Den är för snäll eller för otymplig. Bruksur är ju väldigt svävande enligt mig men skulle tex säga att DJ är klart tooligare.
Jaså, du ser alltså på dem som en blandning? Kanske du gör rätt i men det gör inte jag. Har alltid sett på dem som rena bruksur.
Definitivt, om man ser till tätheten och verket är boetten typ så smäcker den kan vara. Den är för snäll eller för otymplig. Bruksur är ju väldigt svävande enligt mig men skulle tex säga att DJ är klart tooligare.
Kul liknelse.Tycker det beror lite på vilken tavla det sitter i - ser dem som ett rent alternaiv till rolex mindre oysters, både rent estetiskt men även funktionsmässigt.
Typ den svarta tavlan som @ConElPueblo har i en av sina, tror även @ANALOGUE knep en sån? Är lite som en Milgauss, de ljusa ”dressade” tavlorna känns som motsvarigheter til DJ’s eller Oyster Perpetual, och dykartavlan som min har är typ en motsvarighet till en Explorer.
Typ Milgauss (snodd från interwebben):
Typ Datejust:
Typ Explorer:
Anar ironi? Är jag helt fel på det?Kul liknelse.
Ingen ironi faktiskt. Tyckte den var ganska bra.Anar ironi? Är jag helt fel på det?
Boetten förstör det för mig, vilket den även gör på på dessa två till vänster.Tycker det beror lite på vilken tavla det sitter i - ser dem som ett rent alternaiv till rolex mindre oysters, både rent estetiskt men även funktionsmässigt.
Typ den svarta tavlan som @ConElPueblo har i en av sina, tror även @ANALOGUE knep en sån? Är lite som en Milgauss, de ljusa ”dressade” tavlorna känns som motsvarigheter til DJ’s eller Oyster Perpetual, och dykartavlan som min har är typ en motsvarighet till en Explorer.
Typ Milgauss (snodd från interwebben):
Typ Datejust:
Typ Explorer:
Mer dressat än DS är inte min grej men vad skulle du anse som bättre sportur? Tänker då i samma prisklass ~2kTypiskt en fin klocka jag aldrig skulle bära, vi tycker som tur är alla lite olika. Det finns bättre dressade ur och bättre sportur, detta är för mig ett mellanting. En bra hybrid, men kittlar inte mina sinnen.
Grejen är att jag hellre köpt ett kraftigare ur eller ett elegantare. Det är jättefina ur, jag är bara inte överens med mellantinget. Tex bandhornen är lite veka.Mer dressat än DS är inte min grej men vad skulle du anse som bättre sportur? Tänker då i samma prisklass ~2k
Håller med om det. Har en tidig DS "patent pending" som jag haft ett par år men burit ärligt talat 2-3 gånger totalt. Det är en trevlig klocka av fin kvalitet men lätt att de ligger kvar i lådan till förmån för andra ur.Typiskt en fin klocka jag aldrig skulle bära, vi tycker som tur är alla lite olika. Det finns bättre dressade ur och bättre sportur, detta är för mig ett mellanting. En bra hybrid, men kittlar inte mina sinnen.
Förstår ditt resonemang men håller inte med om att bandhornen är veka. Tycker själv att hela boetten med bandhorn och allt ger ett kraftfullt intryck. Men som alltid är ju allt subjektivtGrejen är att jag hellre köpt ett kraftigare ur eller ett elegantare. Det är jättefina ur, jag är bara inte överens med mellantinget. Tex bandhornen är lite veka.
Ojj det var billigt!Grunden til at man ALDRIG skal klikke på "sold items" på sin vanlige eBay-søgning...
€85 - ikke til mig
Nice!Nytillskottet. Tjockt nöjd