• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Min säger hej!
2016-05-21 10.49.04.jpg

Jag ser att du har den fetare kronan. Serienumret på min säger 1967.
Hej!! Grym!! Min säger -65. Har en annan med din krona som säger -67. Trodde iofs att kronorna var tvärtom i ordning nyare/äldre men e inte så lätt att veta faktiskt vad aom är korrekt.

Hej!! Grym!! Min säger -65. Har en annan med din krona som säger -67. Trodde iofs att kronorna var tvärtom i ordning nyare/äldre men e inte så lätt att veta faktiskt vad aom är korrekt.
Har också en 65a (med vanligare tavla) med fetare krona, så på så sätt har vi samma spaning. Kul att du hittat en likadan som jag har. Fast jag har inte använt länken så mycket. Ett stift i låset behöver bytas... och jag har inte gjort ngt åt det. Har burit min på tropic.

Har också en 65a (med vanligare tavla) med fetare krona, så på så sätt har vi samma spaning. Kul att du hittat en likadan som jag har. Fast jag har inte använt länken så mycket. Ett stift i låset behöver bytas... och jag har inte gjort ngt åt det. Har burit min på tropic.
Länken är fantastisk så se till att fixa till den! Är aldrig fel med tropic dock! :)

Nu har jag äntligen hittat en hyfsad länk MEN den är naturligtvis jättelång. Förstår inte hur man kortar den utan våld. Är det nån som har tips, idéer?
IMG_20180703_181417.jpg
IMG_20180703_181336.jpg
IMG_20180703_181313.jpg

Yes det är blånerade visare på denna. Är utan tvekan mitt bästa köp någonsin sett till hur mycket jag använt klockan och vad jag betalade.
Bara att tråla bukten mm efter en länk blir en helt annan klocka med originallänk :)
Jag har en nonamelänk på min som faktiskt påminner lite om de modernare certinalänkarna. Väldigt skön och passar rätt bra ändå :)
IMG_20180615_165312-01.jpeg

Och jag fick massera och fila en bra stund innan jag fick dit den. Men jag tycker också att det blev bra. Jag i min tur har fått den från @Rolfen har jag kommit på. Han kanske vet var den kommer ifrån?
Nej tyvärr har jag inget minne av var den kommer ifrån. Köpte väldigt mycket klockor ett tag och alltid när det satt en länk på så var dom för korta för mina jättearmar vilket gjorde att det blev en hel del länkar över.

Det kmr fler bilder men här e min ds-uppställning just nu. Håller på med en riktigt räre patent pending men avvaktar att visa upp innan fixad :)
IMG-20180703-WA0038.jpeg

Her er mine. Seks styk plus et par (ahem...) projekter i ladan.

WP_20180704_20_22_16_Pro.jpg

Tackar :)
Vet inte vad som räknas som tajt på en GF länk men så här mycket ”häng” har den iaf och sjukt bekväm att bära
27F16274-3AC5-4327-83B4-F7B9CC9A28DB.jpeg

De kan være rimeligt tight :)

WP_20180704_20_24_42_Pro.jpg

De sidste bitar der sidder under låsen er som regel de mindst slidte. Mine sidder -helt- op ad hinanden, absolut ultra-tight!

Her er mine. Seks styk plus et par (ahem...) projekter i ladan.

WP_20180704_20_22_16_Pro.jpg

De kan være rimeligt tight :)

WP_20180704_20_24_42_Pro.jpg

De sidste bitar der sidder under låsen er som regel de mindst slidte. Mine sidder -helt- op ad hinanden, absolut ultra-tight!

Ah sedär, den där var fin. NOS?

Och dina DS är mycket bra :) Önskar man kunde komma över en med piepan tavla, håller tummarna att man har turen med sig och stöter på någon.

Tillbaka
Topp