• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Har trimmat ner DS-samlingen till 3 + DS2 dag+datum som var farsans gamla bruksklocka som han fick vid konfirmationen 1969, den är på service i nuläget dock så här kommer trippeln. :D

(Måste ta tag i att få öppnat och kolla patentmärkningar samt byta glas på den till vänster)
099DC06A-E026-4D57-8844-05FC9CB70AAF.jpeg

Har njutit lite extra av denna under de senaste dagarna... Så grymt nöjd!
LRM_EXPORT_20180704_234434.jpg

Visst påminner dessa DS en hel del om vintage Eterna Kontiki, sett till boettform och känsla? Har ioförsig aldrig sett en irl men utgår från bilder :)
9c932f76203eeb285e4888883c1e6b42.jpg
Jodå, visst är det så. Men KonTikin är 70-tal, så snarare den som påminner om DS. ;)
Annars tror jag att Eternan är bra fetare än DS. Men klart samma kategori av klocka, enligt mig. Tåliga vardagsur eller "äventyrsklockor".

Har för mig att den första KonTiki som vi känner den idag kom ut 1958 så det var samma år som DS. De hade till och med en snarlik tavla. :)

KonTiki kan vara tidigare men tror inte den fick sitt namn på tavlan fören 1958.

Tillbaka
Topp