Det gör man typ inte...Priset skiter jag i bara det blir rätt
Hittat en GF länk nu men den saknar endlinks. Hur 17 hittar man såna??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gör man typ inte...Priset skiter jag i bara det blir rätt
Hittat en GF länk nu men den saknar endlinks. Hur 17 hittar man såna??
Den dykare som jag har berättade ju @Rozzy att hans far köpte på gummiMycket som hänt i denna tråd medan jag var i en annan tråd och klocksnacka! jadå GF-länken kom till Patent pending modellerna så tidsenlig e den iaf! Har dock ej sett dykarna i reklamblad på varken länk eller gummi. Ph200 som är en senare modell kom på den senare ds-länken och inte gf.
Alltså dessa länkar vi pratar om här.
GF
Senare till ph200
Reklamblad:
6-8kkr typ?Vad tror ni en PPPP ger numera...? Tänkte kanske minska ner på samlingen lite...
Head only eller med länk?6-8kkr typ?
Oklart, sist jag såg en utan länk gick den för 5-ish!Head only eller med länk?
Länken.... ge mej....Vad tror ni en PPPP ger numera...? Tänkte kanske minska ner på samlingen lite...
Den är tyvärr inte up for grabs - iaf inte utan huvudetLänken.... ge mej....
Jag som oxå ska börja banta min samling hahaDen är tyvärr inte up for grabs - iaf inte utan huvudet
vart såldes den?Oklart, sist jag såg en utan länk gick den för 5-ish!
Så pass alltså!? Vad kan då min vara värd? Jag bör väl också skala med antalet klockor...(som om det någonsin kommer hända)6-8kkr typ?
Minns inte, sprang på den vid nåt slösurfande sent på natten för ett tag senvart såldes den?
Länk????Så pass alltså!? Vad kan då min vara värd? Jag bör väl också skala med antalet klockor...(som om det någonsin kommer hända)
Posta på du!DS i guld. Känns lite fattigt att posta denna nu för tiden.
Nej ingen länk. Tror inte det finns länk till denna modellen, tidig PP guld på stål.Länk????
The Oracle @ConElPueblo has entered the building1) De tidlige DS dykkere er med radium-lume. De afgiver meget stråling, men det er ikke skadeligt - med mindre du slikker tavlan eller sniffer på den
2) Det er ikke nødvendigvis radium, hvis der ikke står "T". Reglerne om afmærkning af ure med tritiummateriale kom først i slutningen af halvtredserne/starten af tredserne, og blev introduceret løbende. Jeg mener at mængden af tritium i mixet er afgørende for, om der skal mærkning på tavlan.
3) Man skal ikke købe en Gay Freres-länk uden endestykker. Du finder dem ikke separat...
4) Den DS dykker @Janne2000 viste på side 50 er problematisk; forkerte visere (de er fra en PH200M), forkert bagboett, og sandsynligvis både relumet og redialet. Bezelen er dog fin!
Fast Favre-Leuba Sea Sky är bättre än Certinan så tror inte många slaktas där inte.Det lykkedes mig i øvrigt en gang at hitta to stk. NOS bezelinnläg til min DS dykker (er skiftet nu!), men det er ren enhjørninge-snak... Bezel til de allertidligste er unobtanium, mens de til PH200M kan substitueres af den på Favre-Leuba Sea Sky, der er identisk:
Der er sikkert flere F-L'ere, der kan anvendes som donorer
Fast Favre-Leuba Sea Sky är bättre än Certinan så tror inte många slaktas där inte.
Hum, är det ingen "DS-gummiring" i din?På service. Uppdatering kommer om ett par månader
Ser så ut. Bara en massa mjukt guld som dämpar!Hum, är det ingen "DS-gummiring" i din?
Var tvungen att kolla. Ligger en "ring" över gummit på min. @Bino är det så på din också?Ser så ut. Bara en massa mjukt guld som dämpar!
Jepp, men det går inte att se på bilden. Kunde se den gula gummiringen med urmakarens lupp
Hur säker är du på att det inte är farligt?1) De tidlige DS dykkere er med radium-lume. De afgiver meget stråling, men det er ikke skadeligt - med mindre du slikker tavlan eller sniffer på den