• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Inkommande, är redan nöjd :)

P_20180903_140946.jpg

Jag har suttit på ett flygplan under auktionen men enligt min stand-in budexpert som hjälpte mig begrava plånboken så verkar det onekligen så! :D

Jeg kan godt afsløre nu, at en af grundene til at jeg ikke deltog i budkrigen på Lauritz var, at jeg i sidste uge selv har købt en ur-DS :D

Ret billigt, men det har også brug for en omgang TLC... Uret kom i dag, og der var en overraskelse til mig. Her er sælgers billede:

CertinaDS.png

Kan nogen gætte hvad overraskelsen var? Jeg tror godt at vi kan sige, at det her sandsynligvis er en Klocksnack-verdenspremiere ;)

Jeg kan godt afsløre nu, at en af grundene til at jeg ikke deltog i budkrigen på Lauritz var, at jeg i sidste uge selv har købt en ur-DS :D

Ret billigt, men det har også brug for en omgang TLC... Uret kom i dag, og der var en overraskelse til mig. Her er sælgers billede:

CertinaDS.png

Kan nogen gætte hvad overraskelsen var? Jeg tror godt at vi kan sige, at det her sandsynligvis er en Klocksnack-verdenspremiere ;)
Guldboett?

CertinaDS.png

Met matchande guldindexkanter? GP eller solid?

CertinaDS.png

Jävlar vad kool! Har funderat på att sälja min ett tag, men känns som om hypen tar ny fart nu :D

Jeg havde faktisk regnet med at jeg ville relume den i forvejen relumede tavla, men efter jeg har modtaget klokken og set nærmere efter, tror jeg faktisk at det er det originale lume. Lumen på de små index er helt perfekt formet og der er heller ikke noget spill-over eller lignende på de store indeks.

Jeg er både ret begejstret og rimeligt skuffet på en gang :D

Är guldlagret verkligen tunt på andra DS? Jag har ju tom filat på en guldbelagd DS tidigare...

Tyckte definitivt att den jag hade såg ut att ha ett rejält guldlager.

De jeg har set har alle haft et, IMO, tyndt guldlag. Men jeg sammenligner også med guldkappe ala Omega. Jeg har en gylden Certina Chronometer, der er med guldkappe, og den er meget mere solidt belagt.

Tänk om man kunnat få tag i en solid DS-boett och slängt i denna tavla, vilken jävla franken! ;)

:eek::eek:

.... :hungry:

Kolla på den när;
3CFBA318-2468-45E6-99E1-2F3988166071.jpeg
2831F259-393C-48EC-AEF8-B37F4EE0F9FA.jpeg

Måste var en med 20 micron. Hela boetten har ett guldlager och flera genomnötningar. Och så min med synligt stål på baksidan bandhornen och inga genomnötningar.
57D0050D-6EB9-46D5-8E2E-32BFC08F9275.jpeg

Lige præcis. Min er - som også skrevet - ikke med guldkappe; forgyldningen er hele vejen rundt om hornene, altså hele kassen.

Jeg tror den bedste option vil være at få den re-plated.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp