Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så jäkla vacker, bara att gratulera!Hade tänkt göra en egen tråd om denna men med tanke på denna förträfliga tråds introduktion så kändes det överflödigt Här kommer den iaf, mitt senaste tillskott i DS-familjen. Första gen dyktavlan patent pending år59-60ref 5601-012 på en original gf-länk, cal 24-45.
Tack snälla!Så jäkla vacker, bara att gratulera!
Grattis, en fantastisk klocka!Hade tänkt göra en egen tråd om denna men med tanke på denna förträfliga tråds introduktion så kändes det överflödigt Här kommer den iaf, mitt senaste tillskott i DS-familjen. Första gen dyktavlan patent pending år59-60ref 5601-012 på en original gf-länk, cal 24-45.
Tack!! Nä jag mätte faktiskt direkt och konstigt nog ligger den tvåa!Grattis, en fantastisk klocka!
Tar den täten i radiumtoppen bland dina klockor?
Här kommer bilderna jag utlovade.Tror att jag har rätt box men är inte 100. Ingen aning om pris. 400-800pix? Kanske mer?
Ok cool! Undra vad/när min box är till då?Här kommer bilderna jag utlovade.
Tror det är den rätta boxen till de tidiga DS.
Här kommer bilderna jag utlovade.
Tror det är den rätta boxen till de tidiga DS.
Det kan man helt klart unna demTrevlig patina på båda tavlorna
Yo buddy! Welcome to our little house of vintage DS! Ive seen it before but its a really nice piece u got there. I also know u have alot more to show off in this thread! Theres alot info in theee 57 pages but i understand the difficulties with the language! Glad to have u here!Hi everyone
I've been hanging around in your forum for a long time, although I don't have a chance to understand anything without a translator.
My name is Nic. I am vintage watch collector from Switzerland. At the moment I have given my heart to the old Certina DS models and Certina diving watches.
This thread is the best thing I have found in forums about old Certina watches. I would like to actively participate in this exciting thread.
Some of you I already know from other contacts. I am looking forward to getting to know more like-minded people and to discover more exciting facts about this cool watch brand with you.
I would like to start with a special watch for me. A beautiful 5801 012 Patend Pending. The first pp which I have seen with these hands... The watch looks almost untouched to me and I think that the hands were not exchanged.
Kul, bra boett!Mitt senaste inköp, en trevlig automatare som jag slängde på mitt BOR som låg och skräpade.
Bra case!Mitt senaste inköp, en trevlig automatare som jag slängde på mitt BOR som låg och skräpade.
Bra case!
Edit: 2:a på den men iaf bra boett
Kul, bra boett!
Hi everyone
I've been hanging around in your forum for a long time, although I don't have a chance to understand anything without a translator.
My name is Nic. I am vintage watch collector from Switzerland. At the moment I have given my heart to the old Certina DS models and Certina diving watches.
This thread is the best thing I have found in forums about old Certina watches. I would like to actively participate in this exciting thread.
Some of you I already know from other contacts. I am looking forward to getting to know more like-minded people and to discover more exciting facts about this cool watch brand with you.
I would like to start with a special watch for me. A beautiful 5801 012 Patend Pending. The first pp which I have seen with these hands... The watch looks almost untouched to me and I think that the hands were not exchanged.
En favorit som jag använder alltför sällan, därför den hamnar i lite blandade trådar idag då jag ställt datum
Det glittrar och gnistrar från boett och index på ett sätt som tyvärr inte går att fånga på bild. Vet någon om den blåa sköldpaddan är ngt hemmafix eller om ngn variant skeppats så?
Hej, det kan det nog vara! Klockan ser väldigt sparsamt använd ut, klockan köpt från Frankrike.Det kunne godt ligne det samme, som Omega brugte til at beskytte bagboetterne før i tiden, det man kalder for "purple goo", og som bliver slidt af ret hurtigt efter man har taget klokken i brug. Det findes på NOS klokker eller meget lidt brugte eksemplarer.
Fra: https://omegaforums.net/threads/steel-watch-case-corrosion-discoloration.49396/
Tak!Den er virkeligt flot
Er remmen original?
Vad sitter det för verk i en sån där?En favorit som jag använder alltför sällan, därför den hamnar i lite blandade trådar idag då jag ställt datum
Det glittrar och gnistrar från boett och index på ett sätt som tyvärr inte går att fånga på bild. Vet någon om den blåa sköldpaddan är ngt hemmafix eller om ngn variant skeppats så?
Har för mig att det är ett 25-651Vad sitter det för verk i en sån där?
Tack både för betyg och för input, vad kul!!! Finns några små dings och hairlines så den känns för övrigt typ oanvänd. Tänkte att om remmen ej var original så var den iaf tidsenlig, inte många som drar på blå sammet idag, men slutresultatet blir en riktigt bra kombo!Skulle säga att det är orginal samt att din klocka är nära ny den kan bli. Det är en skyddsfilm som är kvar från fabrik. Skitsnygg för övrigt!!!!!
Yep, såg den oxå!