• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

ConElPueblo

Panerai
Skadad tavla går bort i alla lägen för mig, så om det inte är ngt löst smuts på tavlan skulle jag bara ev betala för boett och framför allt insert, men det finns nog ngn som betalar för tavlan också... ;)

Jeg tror ikke at du kan få en insert uden metaldelen af bezelen. Når det er akryl/bakelit, plejer de at være støbte og for skrøbelige til at afmontere.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jeg tror ikke at du kan få en insert uden metaldelen af bezelen. Når det er akryl/bakelit, plejer de at være støbte og for skrøbelige til at afmontere.
Nej det var inte så jag menade riktigt. Menade bara att jag endast skulle köpa en Ph200 med skadad tavla om insertet är fint och osprucket så man kan byta tavla senare :)
Eller med andra ord är en skadad tavla värd nära 0 för mig :)
 

DrKlocka

Audemars
Bra drag i den här tråden, det gillas :)

Har nog också den bieffekten att priserna på DS på Tradera skjuter i höjden.. Tiderna när man kunde hitta helt ok ex av tidiga ds för 4-500 är över :D
 

Milos Columbo

Breitling
terrible watches. especially the ds ph200m looks very ugly ...o_O
A7885081-8A83-429F-BE1A-F54E77AC4297.jpeg
 

D.Trump

Cartier
Innan jag förstod att DS var skit så köpte jag denna som jag har fixat till lite. Då tyvkte jag den var cool pga patent pending och ovanlig tidig tavla.. det var då det.. innan DS-trenden fullständigt dog ut.. Det var kul så länge det varade, hej hopp!
IMG_20181005_110135_765.jpg
På vilket sätt tycker du att DS är skit, har själv en som funkat felfritt i 23 år, det är ju inget premium märke men skit vet jag inte om jag kan hålla med om.
@Fadershan
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan underlätta för er och föra över en stödjande summa, mest symbolisk egentligen.. Istället för att ni ska till tippen med dem! Så kan jag se till att använda struntsakerna
 

Fadershan

Patek
Alla tycker DS är skit... Sedan gammalt.

DS är rent mög, ingen gillar dem. Allmänt känt, ser du inte på nyheterna??

Jag kan underlätta för er och föra över en stödjande summa, mest symbolisk egentligen.. Istället för att ni ska till tippen med dem! Så kan jag se till att använda struntsakerna

Har länge funderat över hur jag ska bli av med min DS-samling nu när det är omöjligt att få dem sålda
Vi är alla i samma sjunkande båt!! ;)
 

Fadershan

Patek
På vilket sätt tycker du att DS är skit, har själv en som funkat felfritt i 23 år, det är ju inget premium märke men skit vet jag inte om jag kan hålla med om.
@Fadershan
Då är din undantag för alla andra är skräp och bör undvikas i högsta möjliga mån till förmån för mindre vetande klockjagare! Trenden var kort och intensiv och ett fult mmarknadsföringsknep från särskilt utvalda sabbotörer här på KS men det är nu officielt över! (Obs detta är ett lite för långt draget skämt och jag är tokig i DS men säger inte det högt längre för det ruinerar mig!)
 

D.Trump

Cartier
Alla tycker att DS är skit, hmm, ändå skrivs det 60 sidor om märket av klock entusiaster. Jag accepterar era åsikter och säger inte att certina är nåt kvalitetsmärke men när jag köpte min var väl klock intresset inte så stort men min har funkat som jag sa i 23 år och den används i rotation med andra som vardagsklocka.
20181005_165007.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Alla tycker att DS är skit, hmm ändå skrivs det 60 sidor om märket av klock entusiaster. Jag accepterar era åsikter och säger inte att certina är nåt kvalitetsmärke men när jag köpte min var väl klock intresset inte så stort men min har funkat som jag sa i 23 år och den används i rotation med andra som vardagsklocka.
20181005_165007.jpg
Kanske läge att berätta att alla är ironiska. DS ger ovanligt mkt smäll för pengarna. Sj
Själv kör jag dock äldre varianter än din så har inte koll på den.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Alla tycker att DS är skit, hmm, ändå skrivs det 60 sidor om märket av klock entusiaster. Jag accepterar era åsikter och säger inte att certina är nåt kvalitetsmärke men när jag köpte min var väl klock intresset inte så stort men min har funkat som jag sa i 23 år och den används i rotation med andra som vardagsklocka.
20181005_165007.jpg
Vi driver ju, alla älskar DS i den här tråden - jag har själv 4 och har haft ~10 :D

Edit: skämtet är att om vi säger att de är kassa så stiger inte priserna på samma sätt sol de gjort. ;)

Edit 2: Certina är visst ett kvalitetsmärke, säg fan inget annat (utom till folk som är utanför tråden, de får gärna tro att det är skräp ;) :D )
 

Fadershan

Patek
Alla tycker att DS är skit, hmm, ändå skrivs det 60 sidor om märket av klock entusiaster. Jag accepterar era åsikter och säger inte att certina är nåt kvalitetsmärke men när jag köpte min var väl klock intresset inte så stort men min har funkat som jag sa i 23 år och den används i rotation med andra som vardagsklocka.
20181005_165007.jpg
Då har du inte läst mitt svar till dig till punkt :)
 

Fadershan

Patek
Jag kan ju ha fel, men vanligtvis brukar det väl vara den större och något mer platta kronan med raka visare. Jag försökte gör en liten sökning på din urtavla, men samtliga hade skumma kronor på sig. :)

Picture%202805.jpg


@Martin Lovasz kanske vet mer?

Edit: Jag hittade förvisso den här, så det kanske stämmer ändå.

image65.jpg
Calle! Du hade rätt och tur att jag satt och läste lite i tråden och hittade detta inlägg igen. Jag behöver första gen. kronan till min nya pp och nu kan de switcha och båda får rätt! :D (typiskt att jag satt och bytte senast på den nya till den näst bästa.. då får man göra om! :D
 
Topp