• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

ConElPueblo

Panerai
Begge de to typer originale DS-länker er jo nærmest umulige at regulere i størrelsen, så alle jeg har er i fuld størrelse - af de tre herover, er det kun den ene, som jeg kan passe! De to andre er blevet så slappe, at de er for store til mig :confused:


EDIT: Konkurrence! Den første der kan gætte hvilke tre år, de tre länker er fra, sender jeg en Certina-gave :D
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Begge de to typer originale DS-länker er jo nærmest umulige at regulere i størrelsen, så alle jeg har er i fuld størrelse - af de tre herover, er det kun den ene, som jeg kan passe! De to andre er blevet så slappe, at de er for store til mig :confused:


EDIT: Konkurrence! Den første der kan gætte hvilke tre år, de tre länker er fra, sender jeg en Certina-gave :D
59,61,63?
 

ittam

Audemars
Begge de to typer originale DS-länker er jo nærmest umulige at regulere i størrelsen, så alle jeg har er i fuld størrelse - af de tre herover, er det kun den ene, som jeg kan passe! De to andre er blevet så slappe, at de er for store til mig :confused:


EDIT: Konkurrence! Den første der kan gætte hvilke tre år, de tre länker er fra, sender jeg en Certina-gave :D
59,61,61.
 

Bino

Cartier
Tillbaka från service. Behöver jag säga att jag är nöjd? Den är nästan som ny.

certina.jpg
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Ja det är nästan lite erotiskt, riktigt slitna ska dom va så man knappt ser vad som finns under :p. Sen att skrapa söndersmällta o-ringar som blivit till olja är mindre tillfredställande. Men skönt efteråt när man vet att allt är rent och fint :).
Jo precis, hela skillnaden mellan före och efter är så fantastisk att uppleva, nästan värt att aktivt leta upp lite sunkigare exemplar, hehe
 
Begge de to typer originale DS-länker er jo nærmest umulige at regulere i størrelsen, så alle jeg har er i fuld størrelse - af de tre herover, er det kun den ene, som jeg kan passe! De to andre er blevet så slappe, at de er for store til mig :confused:


EDIT: Konkurrence! Den første der kan gætte hvilke tre år, de tre länker er fra, sender jeg en Certina-gave :D
59,60,61 ? Eller nån kanske står alla rätt, provar ändå :D.
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag gör mitt första inlägg på länge för jag måste då det är viktigt för DS fixare. Jag beställde 4st ATCT 31,0 mm dykarglas från Cousins som då är det närmaste man kommer DS och DS-2 glas men tyvärr är de inte rätt storlek när jag mäter dem utan är på 30,8 och 30,9 mm så de är för små. Tidigare har de varit rätt storlek så förmodligen Cousins som blivit blåsta av någon så skall ni beställa ett nytt glas beställ även en och två storlekar större för säkerhets skull. Jag vill inte att någon läser vilket glas som passar och sedan får ett som inte passar och sedan skyller på mig. :)
 

Fadershan

Patek
Jag gör mitt första inlägg på länge för jag måste då det är viktigt för DS fixare. Jag beställde 4st ATCT 31,0 mm dykarglas från Cousins som då är det närmaste man kommer DS och DS-2 glas men tyvärr är de inte rätt storlek när jag mäter dem utan är på 30,8 och 30,9 mm så de är för små. Tidigare har de varit rätt storlek så förmodligen Cousins som blivit blåsta av någon så skall ni beställa ett nytt glas beställ även en och två storlekar större för säkerhets skull. Jag vill inte att någon läser vilket glas som passar och sedan får ett som inte passar och sedan skyller på mig. :)
Tack Martin, jag har tidigare gått på den oxå och bara trott att de krävde större glas. Skrev en blänkare om det någonstans då. Jag kör på 31.2.
 

Fadershan

Patek
Kan någon förklara varför min Radium-DS är märkt med 5601-113 i baklocket? Vad signifikerar 113?

@Fadershan @ConElPueblo @Martin Lovasz
960037AB-43FF-4D2A-85B1-52F0C4862185.jpeg
Ja alltså det som är mest sannolikt är att någon har fått byta ut baklocket på din. Din var sannolikt en patent pending och nu har någon satt dit ett NO date dyk.refenlock på din vilket iofs är lite premium för den som jagar baklock med rätt ref till sin dykare (den med crosshair och no date alltså)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ja alltså det som är mest sannolikt är att någon har fått byta ut baklocket på din. Din var sannolikt en patent pending och nu har någon satt dit ett NO date dyk.refenlock på din vilket iofs är lite premium för den som jagar baklock med rätt ref till sin dykare (den med crosshair och no date alltså)
Alright - då är jag med, tack! :)
 
Topp