Martin Lovasz
Guld
113 boetten finns utan dykarringen också så det är riktigt luddigt när det gäller den boetten. Det är dock en tidig DS och då skall det vara antingen 012 eller 013 boetten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan någon förklara varför min Radium-DS är märkt med 5601-113 i baklocket? Vad signifikerar 113?
@Fadershan @ConElPueblo @Martin Lovasz
Så de skulle ha bytt boett men behållit locket? Låter ju klart mysko - tror nog mer på att locket bytts under service, för boetten ser ut som en 01X snarare än en 11X. Men jag vet inte. @Martin Lovasz tyckte också det såg ut som en 012 om jag förstod honom rätt?Mit bud er, at det er en franken - sorry.
Jeg har en teori (KUN en teori...) om at de tidlige DS'ere med 3-6-9-12 tavla der har sekundviser med lumen, burde være dykkermodeller... Jeg tror at din er startet som dykker, og så har fået et andet boett senere. F.eks. da den oprindelige bezel gik i stykker.
Bara det är rätt storlek på batteri ska det inte vara något problem. Jag lägger oftast uret med tavlan uppåt och pressar boetten jämt nedåt. Är det stabilt glas kan man lägga linjal/planka över glaset för att kunna lägga bättre och jämnare tryck.Skulle göra nåt så enkelt som att byta batteri, ta bort baklocket var inga problem men att få dit det igen, har pressat så att tummarna blir blå men hjälper det, nää, har ni några tips och rådKan det bero på att det är ett seiko batteri?
Plus 1 på den. @D.Trump åk och få låna någons glaspress. Jag pajade glaset på tjejens klocka när jag skulle göra precis samma som du. Helt omöjligt att få dit locket.SR920SW är rätt batteri utan det är helt enkelt locket som måste pressar ned jämt men risken är att man gör sönder glaset om man inte använder en riktig press där trycket ligger mot boetten och inte glaset. Ni skall bara veta hur många tunna glas som man gjort sönder när man pressar in dem i boetten.
Skruvstäd och koppformade saker som mäter strax utanför glaset fixar också biffen. Inte alla som har ett skruvstäd dockOk, tack för era svar. Även om det är ett plant safirglas får man ju tanken om hur mycket tryck ett glas håller för och går det sönder så har man ju varit dumsnål som inte åkte till uris och bytte batteri.
Ni som hemmafixar mycket har ni egen press, kan det vara lönsamt o köpa en sån, kostar vad?
Ebay. Typ 150kr.Ok, tack för era svar. Även om det är ett plant safirglas får man ju tanken om hur mycket tryck ett glas håller för och går det sönder så har man ju varit dumsnål som inte åkte till uris och bytte batteri.
Ni som hemmafixar mycket har ni egen press, kan det vara lönsamt o köpa en sån, kostar vad?
En sån funkar ofta men inte alltid. Ganska kass passform på backarna i plast. Om du har tänkt ha glaspressen i mer än 1 år hade jag rekommenderat en beggad kvalitetspress från typ ebay eller tradera - kostar inte många hundra för en beggad glas/boettpress av någorlunda kvalitet.Ok tack, någon som har förslag på en bra och prisvärd press, vad söker jag på utrikiska?
Nu såg jag svaret i posten ovanför, tack
Ser lovande ut!Fantastiskt trevlig DS som tyvärr inte är min. - 58?
EDIT: Sorry för riktigt dålig bild. Märkte nu att de andra jag tog har för stor upplösning för att kunna ladda upp. Får ta nya kort i dagsljus för det var ett par till riktigt bra DS och Certinor
Ser lovande ut!
Plural är också lovande
Superfin!Fantastiskt trevlig DS som tyvärr inte är min. - 58?
EDIT: Sorry för riktigt dålig bild. Märkte nu att de andra jag tog har för stor upplösning för att kunna ladda upp. Får ta nya kort i dagsljus för det var ett par till riktigt bra DS och Certinor
Det är bara att ta av hatten och gratulera @Clark Kent !
PPPP var fin men hade fått totalt ryck på skadan i tavlan... Men sedan är jag ju inte frisk heller....Förhoppningsvis något bättre bilder
PPPP var fin men hade fått totalt ryck på skadan i tavlan... Men sedan är jag ju inte frisk heller....
Fyfan! Sjukt bra! Har svårt att säga att jag inte är avis!State of the DS collection ( +/- et par projekter... )
Jeg er lykkelig over at have fundet min gral, nemlig en no-date amagnetic til samlingen. Stor tak til @Tony C. , som gjorde mig opmærksom på den.